اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وضعیت قرمز کرونایی در 3 شهرستان کرمان/استاندار: اجازه بازگشایی تالارها را نمی‌دهیم

استاندار کرمان گفت: در خصوص تالارها هیچ اجازه بازگشایی نمی‌دهیم و فقط رستوران تالارها به صورت بیرون‌بر و در فضای باز مجاز به فعالیت هستند.

وضعیت قرمز کرونایی در 3 شهرستان کرمان/استاندار: اجازه بازگشایی تالارها را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در هفتاد و هفتمین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس با ابراز تاسف از تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان به وضعیت قرمز و نارنجی عنوان کرد: طبق هشدارهای قبلی، متاسفانه وضعیت استان در حال تغییر بوده و طبیعی است که به واسطه همجواری با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، اولین استان متاثر از افزایش بیماری در این دو استان باشیم.

استاندار کرمان به قرمز شدن سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک اشاره کرد و افزود: وضعیت بسیار نگران کننده است، طبق گزارش‌های وزارت بهداشت با توجه به اینکه واکسیناسیون کرونا در ایران کامل نشده و تا شهریورماه به واکسیناسیون عمومی می‌رسیم، اگر سطح مبتلایان در ایران بالا رود حتما افزایش مرگ و میر خواهیم داشت.

وی از آمادگی استان برای مقابله با کرونا نام برد و تاکید کرد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و همه دستگاه‌های حمایتی مروری بر شرایط داشته خود داشته باشند.

زینی‌وند بیان کرد: امیدواریم شاهد افزایش بیماری نباشیم، اما با عرض تاسف ممکن است تا دو هفته دیگر وارد پیک جدید شویم و برخلاف دوره‌های گذشته، کرمان جزو استان‌های اول خواهد بود.

استاندار کرمان به فرمانداران تاکید کرد تا کنترل ورودی‌های بین‌استانی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان را با شدت انجام دهند و ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی، کنترل ورودی‌ها توسط نیروی انتظامی و تردد شبانه در همه شهرستان‌ها با دقت اجرا شود.

 زینی‌وند اظهار داشت: تبلیغات انتخابات باید به بستر فضای مجازی برده شود و فرمانداران با پیش‌فرض پیک پنجم برای انتخابات برنامه‌ریزی کنند و تمهیدات لازم را ببینند. 

استاندار کرمان بیان کرد: تالارها و ورزشگاه باید تعطیل باشند و در صورتی که کانونی را شناسایی کردند که تجمعی ایجاد می‌شود بلافاصله دستور محدودیت بدهند.

وی با بیان اینکه در اعمال دورکاری مدیران اختیاراتی دارند، خاطرنشان کرد: مدیران در صورتی تشخیص بر اختلال در خدمت‌رسانی با دورکاری می‌دهند، می‌توانند تصمیم لازم را اتخاذ کنند، اما اصل طرح نباید زیر سوال رود.

زینی‌وند گفت: فرمانداران به هیچ تجمعی اجازه ندهند و در خصوص انتخابات نیز دستورالعمل‌هایی ابلاغ شده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: در خصوص تالارها هیچ اجازه بازگشایی نمی‌دهیم و فقط رستوران تالارها به صورت بیرون‌بر و در فضای باز مجاز به فعالیت هستند.

 وضعیت قرمز کرونایی در جیرفت، سیرجان و شهربابک/ تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ممنوع است

 محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنتیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان‌های جیرفت، سیرجان و شهربابک افزود: شهرستان‌های بافت، بردسیر، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، قلعه‌گنج، کرمان کهنوج و منوجان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر رنگ شهرستان‌های جیرفت، سیرجان و شهربابک از نارنجی به وضعیت قرمز پرخطر و بردسیر، رودبار جنوب و منوجان از زرد به نارنجی، نشان از شکنندگی وضعیت رو به نزول استان دارد و لازم است تدابیر شدید پیشگیرانه در کل استان اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به ابلاغ قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا در خصوص تبلیغات و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌ها تخلف انتخاباتی محسوب شده و بنا بر قوانین مربوطه اقدام می‌شود.

بصیری ابراز داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوه‌نامه مخصوص تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا راکه از ۲۰ تا ۲۶ خردادماه است، ابلاغ خواهد کرد.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا به ممنوعیت تردد بین استانی در تعطیلات پیش روی خردادماه خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس از  ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد خودروهای شخصی بین استان‌های کشور فارغ از رنگ‌بندی ممنوع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تردد بین شهرهای استان مشمول این طرح نیست و تابع الزامات طرح هوشمند محدودیت‌هاست، ممنوعیت تردد شبانه داخلی شهر نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان پابرجاست. انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول