اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۸۹ هزار و ۴۰۲ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۸۹ هزار و ۴۰۲ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۴۲ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۸۹ هزار و ۴۰۲ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۳۵۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۸۰۲ از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۰ هزار و ۴۷ مورد بوده است که ۱۲۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۹ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۸۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۷ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۲۶ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات انتخاباتی در زنجان

استاندار زنجان گفت: هرگونه تجمع انتخاباتی در سالن‌های سرپوشیده، برگزاری کارناوال و مراسم استقبال ممنوع بوده ولی در سالن‌های فضای باز با شرایط تعریف شده مانعی ندارد.

فتح‌الله حقیقی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، از روند مطلوب واکسیناسیون در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: اماکن واکسیناسیون در استان نیز مشخص شده و مشکلات موجود در این‌خصوص نیز به زودی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد ناقل بدون علامت بیماری کرونا در جامعه هستند، افزود: افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه شدند نیز، می‌توانند ناقل این بیماری باشند؛ بنابراین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اطمینان کاذب نداشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه سن، یکی از فاکتورهای اصلی تشدید ابتلا به بیماری کرونا در موج چهارم دانست و تصریح کرد: علی‌رغم افزایش مبتلایان به کرونا در موج چهارم، فوت ناشی از این بیماری در استان زنجان نسبت به موج‌ سوم نصف شده بود.

استاندار زنجان از نامطلوب بودن وضعیت مثبت PCR در شهرستان‌های طارم، ایجرود، ماهنشان، خرم‌دره و ابهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روند تست PCR در استان به دلیل وضعیت خوب شهرستان زنجان در متوسط کشوری قرار دارد، بنابراین فرمانداران باید در این‌خصوص چاره‌جویی کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول