اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاشینیان: آماده خروج نیروهایمان از مناطق مرزی هستیم

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، اگر باکو نیروهایش را از منطقه مرزی خارج کند ایروان نیز با خروج نیروهایش از این منطقه و استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه در آن موافقت خواهد کرد.

پاشینیان: آماده خروج نیروهایمان از مناطق مرزی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، اگر جمهوری آذربایجان با خروج نیروهایش از مناطق مورد مناقشه مرزی موافقت کند ارمنستان نیز نیروهایش را خارج می‌کند و از اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه و اعزام ناظران کشورهای گروه مینسک مانند فرانسه و آمریکا به این مناطق حمایت خواهد کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پاشینیان در دیدار با فعالان مدنی و حزبی ارمنستان در روز شنبه گفت: هر زمان اعضای همکار گروه مینسک نشانه‌هایی از آمادگی جمهوری آذربایجان برای خروج نیروهایش از منطقه سوتک-خوزناوار(در منطقه کلبجار در قره باغ) دریافت کنند ما نیز آماده هستیم نظامیانمان را از این منطقه عقب بکشیم. هر دوی نیروهای حافظ صلح روسیه و ناظران از کشورهای گروه مینسک می‌توانند در آنجا مستقر شوند و پس از آن ما روندهای تحدید حدود و تعیین مرز را آغاز خواهیم کرد.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه تاکید کرد، روسیه همچنان به عنوان شریک اصلی ایروان در مسائل امنیتی و پیمان امنیت جمعی منطقه‌ای(CSTO) باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه مسکو شریک اصلی ایروان در مسائل امنیتی است گفت که ارمنستان و روسیه توافقاتی در زمینه گروههای مشترک نظامی و سیستم دفاع هوایی مشترک دارند که باید حفظ شود. پیمان امنیت جمعی مهمترین سیستم امنیتی ماست و این پیمان نیز باید پابرجا بماند. 

در حالی که تنش‌های مرزی اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان دوباره خبرساز شده است و باکو اخیرا از مجروح شدن یک سرباز خود در حمله نیروهای ارمنستان خبر داده است، وزیر دفاع ارمنستان به مسکو سفر و با همتای روس درباره این تنش‌ها رایزنی کرده است.

براساس گزارش منابع ارمنی، وزیر دفاع ارمنستان در این دیدار، همتای روس را در جریان «جزئیات تهاجم واحدهای نظامی ارتش آذربایجان به تمامیت ارضی ارمنستان» و پاسخ ارتش ارمنستان به این اقدامات قرار داد.

طبق اعلام وزارت دفاع ارمنستان، دو طرف (وزرای دفاع ارمنستان و روسیه) راه‌های احتمالی حل وضعیت جاری را بررسی کردند و درباره اقدامات ضروری در این باره به توافق رسیدند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول