اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

از اردوی تیراندازان چه خبر؟/ از اروپاگردی نفرات اضافی تا وضعیت نگران کننده رکوردهای تفنگ

کاروان تیراندازی ایران در حالی در اروپا اردو زده که نفرات اضافی در تیم به چشم می‌خورند.

از اردوی تیراندازان چه خبر؟/ از اروپاگردی نفرات اضافی تا وضعیت نگران کننده رکوردهای تفنگ

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی تیراندازی به منظور آمادگی جهت حضور در المپیک توکیو، اردوی یک ماهی را در مجارستان و کرواسی برگزار کرد و تیراندازان در مسابقات قهرمانی اروپا به عنوان میهمان به میزبانی کرواسی شرکت کردند.

در این مدت، تیراندازان با فشنگ‌های خارجی تمرین کردند تا مشکلی که همیشه از آن صحبت می‌کردند، در فاصله کوتاه باقیمانده به المپیک، به صورت موقت حل شود اما نتایج ملی‌پوشان تفنگ در مسابقات قهرمانی اروپا کمی نگران کننده به نظر می‌رسد.

* تپانچه در اوج، تفنگ متزلزل

نگاهی کوتاه به عملکرد کاروان کشورمان نشان می‌دهد ملی‌پوشان تپانچه عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند؛ به طوری که جواد فروغی در تپانچه بادی شاهکار کرد و در مقایسه با نماینده اوکراین که با امتیاز ۵۸۶ امتیاز به فینال راه یافت، ۵۸۸ امتیاز کسب کرد. در این بخش، عملکرد دیگر ملی‌پوشان تپانچه نیز قابل قبول بود مانند گلنوش سبقت الهی امتیازی بالاتر از نماینده روسیه که به عنوان نفر اول راهی فینال شد، کسب کرد.

در مقایسه با ملی‌پوشان تپانچه، عملکرد ورزشکاران تفنگ خیلی قابل قبول نیست. البته امتیازاتی که آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده کسب کردند به رکوردهای ۸ نفر راه یافته به فینال بسیار نزدیک است اما در مقایسه با آنها، نجمه خدمتی بسیار ضعیف عمل کرده. در بخش مردان نیز رکوردهایی که پوریا نوروزیان و مهیار صداقت کسب کرده‌اند، آنها را در بین ۸ نفر راه یافته به فینال قرار نمی‌دهد که این کمی نگران کننده است.

* اروپاگردی در شرایط بد اقتصادی

با توجه به شرایط ارزی و افزایش نرخ دلار، قطعا تامین هزینه‌های اردوی یک ماهه در اروپا دشوار است اما فدراسیون این شرایط را مهیا کرد تا ملی‌پوشان در بهترین شرایط برای المپیک آماده شوند اما آنچه در این شرایط اقتصادی کشور قابل تامل است، تعداد ورزشکاران اعزامی و سفر یک هفته‌ای رئیس فدراسیون به مجارستان است.

در حالی که فدراسیون تیراندازی اسامی ورزشکاران اعزامی به المپیک را اعلام کرده و نفرات همان تیراندازانی هستند که سهمیه گرفته‌اند، سوال مهم اینجاست که چرا با این شرایط ارزی، تیراندازان دیگری هم اعزام شده‌اند؟ مه‌لقا جام بزرگ که ماه‌ها به خاطر آسیب دیدگی از اردوها و تمرینات دور بود، در این سفر حضور دارد. گلنوش سبقت الهی، سجاد پورحسینی و پوریا نوروزیان نیز نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند اما مشخص نیست چرا به این اردو اعزام شده‌اند؟

اگر دلیل آن ایجاد رقابت بین ورزشکاران است که فدراسیون اسامی نهایی را ارسال کرده. اگر برای آمادگی ورزشکاران است، فعلا غیر از المپیک میدان مهمی پیش رو نیست و مسابقات کسب سهمیه نیز به پایان رسیده. بنابراین، اعزام این تعداد ورزشکار، مربی و کادر چیزی جز هدر رفت بیت‌المال نمی‌تواند باشد و عملا خروجی و دستاوردی برای ورزش کشور ندارد.

از طرفی در این اردو، سفر ۷ روزه علی دادگر رئیس فدراسیون نیز توجیهی ندارد. البته وی در جریان این سفر تفاهمنامه‌ای با رئیس فدراسیون مجارستان به امضا رساند اما این اتفاق آنقدر مهم نبود که پای رئیس را به یک سفر اروپایی باز کند چرا که در این بحران کرونا به صورت آنلاین نیز می‌شد این کارها را انجام داد. به نظر می رسد بایستی در دوران کنونی، با وسواس بیشتری چنین سفرهایی صورت گیرد و نظارت ها هم نیز از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیشتر باشد تا شائبه های سفرهای توریستی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول