اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توصیه‌های ایمنی جهت استفاده از آسانسور در زمان قطع برق

مدیرکل استاندارد فارس به تشریح چگونگی استفاده از آسانسوردر زمان قطع برق پرداخت.

توصیه‌های ایمنی جهت استفاده از آسانسور در زمان قطع برق

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی قطعی‌های مکرر برق در چند روز اخیر اداره کل استاندارد فارس  نکاتی را برای مواقع قطعی برق و محبوس شدن در آسانسور اعلام کرد.

در حال حاضر با توجه به قطعی برق در مناطق مختلف شهر و محبوس  شدن افراد در آسانسورهای مجموعه‌های مسکونی، تجاری، اداری و آسانسورهای پل‌های عابر پیاده افزایش یافته و برخی شهروندان گمان می‌کنند اگر آسانسوری که بین طبقات گیر کند، با خطر سقوط مواجه می‌شود.

از همین رو این تصور وجود دارد که فرد محبوس در آسانسور باید بکوشد هر چه سریع‌تر از آسانسور خارج شود؛ در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است.

مدیرکل استاندارد فارس در این خصوص توصیه های ایمنی را به شهروندان داشته که  ضروری است شهروندان این مطالب را به دقت مطالعه کرده و در تابلوی اعلانات ساختمان نصب کنند.

مدیرکل استاندارد فارس در این خصوص گفت : آگاهی شهروندان از نکات ایمنی ورعایت انها درزمان اتفاق قطع برق در آسانسور بسیار حیاتی است.

رهنما توصیه کرد: اگر پس از خروج اعضای خانواده از آپارتمان برق قطع شد، حتما بررسی کنید که آنها از آسانسور خارج شده اند یا نه و اگر در ساختمان تنها هستید ، ترجیحا از آسانسور استفاده نکنید.

وی بیان کرد: محبوس شدن در کابین آسانسور هیچ خطری ندارد فقط تاریکی هست که توسط چراغ قوه و یا نور موبایل قابل حل است.

رهنما با اشاره به اینکه کابین سقوط نمی کند و کسی در آسانسور از نبود هوا خفه نمی شود، افزود: کابین آنقدر سوراخ و منفذ دارد که هوا به مقدار زیادداخل کابین می شود بنابراین در صورت محبوس شدن در کابین آسانسور وحشت نکنید و آرام و بدون نگرانی کف کابین بنشینید.

مدیرکل استاندارد فارس اظهار داشت: در صورت توقف آسانسور، با موبایل به خانواده، همسایه، مدیریت ساختمان، مسئول فنی یا نگهبانی، اطلاع دهید و کمک بخواهید و اگر موبایل آنتن نداشت، دکمه زنگ خطر درون کابین را فشار دهید و در صورت عدم کارکرد زنگ خطر، با یک شئ مانند کلید یا خودکار، آرام و با فاصله به درب کابین ضربه بزنید تا همسایه ها و کسانیکه از کنار آسانسور عبور می کنند متوجه حضور شمادر آسانسور بشوند.

وی گفت: هر شخص آموزش دیده در ساختمان(مانند مدیرساختمان و یا سرایدار)، موظف به انجام عملیات نجات اضطراری از درون موتوخانه می باشد و در صورت عدم توانایی انجام این کار توسط نامبردگان ، باید با شرکت آسانسوری تماس گرفت و در صورت عدم دسترسی به شرکت آسانسوری و حضور افراد دارای بیماری های قلبی یا تنفسی درون کابین و بالا بودن ریسک انتظار برای رسیدن نیروی شرکت آسانسوری، با آتش نشانی تماس گرفته شود.

رهنما خاطرنشان کرد: انجام عملیات نجات اضطراری فقط باید توسط افراد مسئول آموزش دیده انجام شود  انجام این امور توسط افراد عادی وآموزش ندیده با تقلید از کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی، بسیار خطرناک بوده و باعث احتمال بروز آسیب های شدید جسمی به افراد خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورت اطلاع از برنامه خاموشی منطقه محل زندگی خود، ترجیحا از پنج دقیقه مانده به ساعت قطع برق، دیگر از آسانسور استفاده نکنید همچنین افراد درون کابین به هیچ عنوان اقدامی برای خروج از کابین مانند فشار به درب کابین و باز کردن آن نکنند.

مدیرکل استاندارد تاکید کرد: به هیچ‌وجه سعی نکنید از داخل درها را به زور باز کنید زیرا این کار باعث می شود تیم نجات با مشکل روبه‌رو شود و خودتان را از دریچه‌ فوقانی آسانسور بیرون نکشید زیرا ممکن است دچار برق‌گرفتگی شوید و حتی جانتان را از دست بدهید.

رهنما افزود: نام  ساختمان و آدرس دقیق محل و شماره آسانسور که اغلب روی پنل و بالای دکمه‌های احضار یا داخل درب پنل نوشته شده، حتما باید داخل کابین آسانسور نصب شده باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول