اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گازرسانی به دهستان چاشم تا پایان کار دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: گازرسانی به روستاهای دهستان چاشم و منطقه خطیرکوه شهرستان مهدیشهر طی دو فاز و تا پایان کار دولت تدبیر و امید انجام می‌شود.

گازرسانی به دهستان چاشم تا پایان کار دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر به روستاهای دهستان چاشم و منطقه خطیرکوه شهرستان مهدی‌شهر و بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان، اظهار کرد: بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاهای دهستان چاشم تخصیص یافته است.

وی افزود: در بازدیدی که در روز شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته از دهستان چاشم و منطقه خطیرکوه شهرستان مهدی‌شهر انجام شد، موضوع گازرسانی به روستاهای منطقه موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد تا اداره گاز استان سمنان اقدامات لازم را با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دستور کار قرار دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: با تخصیص اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی، گازرسانی به روستاهای دهستان چاشم در دو فاز و در مرحله نخست تا روستای چاشم و در مرحله دوم تا منطقه خطیرکوه طی چند ماه آینده اجرایی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری خواهد رسید.

فخری تأکید کرد: سایر موارد ازجمله عملیات زیرسازی آسفالت معابر شهرک ورودی روستای چاشم، احداث پایگاه چندمنظوره، سالن ورزشی روستای لرد، تعریض پل ورودی روستای رودبار، تکمیل دیوار ساحلی و همچنین سنگ‌فرش معابر روستای پاقلعه و تکمیل سالن ورزشی روستای کمرود در نشست امروز پیگیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاییان روستاهای دهستان چاشم منطقه خطیرکوه شهرستان مهدی‌شهر از دغدغه‌های مسؤولان است و پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

روستای آرتد دارای دهیاری می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دهستان چاشم و منطقه خطیرکوه دارای ۱۳ آبادی و روستا است، افزود: بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت در این منطقه سکونت دارند.

مهدی صمیمیان اظهار کرد: در حال حاضر پنج روستای دهستان چاشم از توابع شهرستان مهدی‌شهر دارای دهیاری هستند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، تا پایان خردادماه یک روستای دیگر از دهستان چاشم دارای دهیاری می‌شود و جمع تعداد دهیاری‌های این دهستان به ۶ عدد افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان ادامه داد: روستای آرتد ششمین روستای دهستان چاشم است که دارای دهیاری می‌شود.

صمیمیان گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در روز شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته با سفر به دهستان چاشم و منطقه خطیرکوه، از پروژه‌های عمرانی منطقه بازدید به عمل آورد و مسائل، کمبودها و مشکلات اهالی این منطقه بررسی و موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و مصوباتی در راستای برطرف کردن این موارد تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در این جلسه مصوبات سفر معاون عمرانی استاندار سمنان به منطقه خطیرکوه و دهستان چاشم، پیگیری شد.

پیگیری در خصوص مصوبه گازرسانی به روستاهای دهستان چاشم، پیگیری در خصوص مشارکت مرغداری‌ها و دامداری‌ها در اجرای شبکه گازرسانی به منطقه طی جلسه‌ای با حضور مسؤولان جهاد کشاورزی و مالکان مرغداری‌ها و دامداری‌ها و پیگیری در خصوص احداث پایگاه چندمنظوره در ورودی روستای چاشم و ارائه توضیحات توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط در این جلسه مطرح شد.

 پیگیری در خصوص اجرای عملیات تکمیل سالن ورزشی روستای کُمرود و پیش‌بینی و تخصیص اعتبار توسط اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، ارائه توضیحات توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص پل ورودی روستای رودبار، تأکید بر همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای رودبار در خصوص آزادسازی اراضی موردنظر در پل ورودی روستا به‌منظور اجرای تعریض پل در این جلسه انجام شد.

ارائه توضیحات در خصوص تکمیل دیوار ساحلی و همچنین سنگ‌فرش معابر روستای پاقلعه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهدی‌شهر و تبادل‌نظر در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر شهرک ورودی روستای چاشم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه انجام شد.

برای احداث سالن ورزشی روستای لِرد با توجه به گزارش مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، پیمانکار برای این مهم مشخص شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول