اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کارگاه‌های بازآموزی عوامل طرح سنجش نوآموزان آغاز شد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از آغاز کارگاه‌های بازآموزی عوامل اجرایی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان 1400 خبر داد.

کارگاه‌های بازآموزی عوامل طرح سنجش نوآموزان آغاز شد

محمود عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از آغاز کارگاه‌های بازآموزی عوامل اجرایی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزشی و بازآموزی ۱۳۰ نفر از عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش استان مسئول، منشی، آزمایندگان بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبین سلامت و آزمایندگان تخصصی هوش از امروز آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه ادامه دارد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها توسط عوامل اجرایی و خانواده‌ها افزود: غربال‌گری و تشخیص مشکلات سلامت، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی، تهیه شناسنامه سلامت برای نوآموزان، جای‌دهی صحیح نوآموزان در نظام آموزشی و هدایت آموزشی از مهم‌ترین اهداف سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی است و رسیدن به این اهداف صرفاً با دقت و حساسیت در ارزیابی‌های اولیه و تخصصی امکان‌پذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی مراقبین سلامت پایگاه‌های سنجش سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی خبر داد و گفت: تمام معاینات بهداشتی و جسمی حرکتی در پایگاه‌های سنجش مطابق با دستورالعمل اجرایی سنجش ۱۴۰۰ و با در نظر گرفتن شرایط ویژه بیماری کرونا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش انجام خواهد شد.

وی بر رعایت دقت و ظرافت در انجام معاینات بهداشتی و جسمی حرکتی تأکید کرد و افزود: ارزیابی و غربالگری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش، زیربنای جای‌دهی صحیح دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت و مقدمه ارائه خدمات متناسب با نیاز دانش آموزان است.

به گفته وی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول