اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از نگاه محسن هاشمی به انتخابات تا انتقاد از وعده های برخی نامزدهای ریاست جمهوری

اعضای شورای شهر تهران در صحن امروز شورا توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری، وعده نامزدهای انتخابات و مشکل غرفه داران در مترو ارائه دادند.

از نگاه محسن هاشمی به انتخابات تا انتقاد از وعده های برخی نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، دویست و نود و هشتمین جلسه صحن شورای شهر تهران امروز با حضور اکثر اعضای شورا برگزار شد و شورای شهری‌ها مباحث مختلفی را در صحن امروز مطرح کردند.

در ابتدای جلسه محسن هاشمی به موضوع انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین ضربه به جمهوری اسلامی دلسرد کردن و مأیوس کردن مردم است. کسانی که در تریبون‌های رسمی مشارکت مردم را غیرلازم فرض می‌کنند تیشه به ریشه نظام می‌زنند.

وی افزود: بدون حضور و همراهی مردم کارها پیش نمی رود. نهضت امام خمینی که از سال 42 آغاز شد و به پیروزی رسید با همراهی مردم بود و بزرگ‌ترین قدرت و پشتوانه نظام در 42 سال گذشته هم حمایت مردم بوده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: هر کس هر مسؤولیت و جایگاهی با این جریان داشته باشد با اسلام ناب محمدی فاصله دارد و حکومتی که از حمایت و نقش‌آفرینی مردم برخوردار نباشد به مشکل خواهد خورد.

وی اظهار داشت: فرصت انتخابات گذراست اما اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم، با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی ایجاد شود، آثار درازمدت وماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات پایان نمی یابد.

هاشمی ادامه داد: مناسب است جریانی که خود را پیروز انتخابات می داند، به جای تخریب وتحقیر دیگران، از شیوه گفت وگو و اقناع استفاده کند تا آسیب های وارد شده به اعتقاد واعتماد عمومی را کاهش دهد.

انتقاد از وعده های نامزدهای ریاست جمهوری

در ادامه افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت:‌ نامزدهایی که برای انتخابات وعده توزیع پول می‌دهند انگار برای پیش‌خرید رأی مردم آمده‌اند در حالی که مردم ایران صدقه نمی‌خواهند و حق‌شان را طلب دارند.

وی با بیان اینکه داستان فقر در کشور ما داستانی سیاسی است، نه اقتصادی، اظهار کرد: فقر و تورم و گرانی و رکود و بیکاری معلول تصورات نادرست تصمیم‌گیرانی است که اغلب بی‌هیچ پشتوانه‌ای از دانش سیاست و اقتصاد و تاریخ و جامعه‌شناسی و حقوق، بر کرسی‌های سیاست‌گذاری تکیه می‌زنند.

این عضو ارشد خانه کارگر به دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: در همه آن هشت سالی که می‌شد اقتصاد کشور را متحول کرد، در مجموع ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شد. ثمره نشستن افراد خام بر کرسی‌های بلند و سپردن امور گران به افراد نابَلَد، بر باد رفتن منابع کشور است و زحمت برای مردم.

نباید در شرایط سخت اقتصادی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه کنیم

در ادامه حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: تذکر امروز بنده، پیرامون نامه‌ای است که با امضای بیش از 60 نفر از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو به دست بنده رسیده است. حتما مستحضرید که برابر مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا اختیاراتی به شهرداری تهران داده شده که از جمله آن ارائه یکسری تخفیف‌ها و تسهیلات به مستاجرین و بهره‌برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است. 

وی گفت: در نامه‌ای که به دست بنده رسید، تعدادی از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو گلایه‌هایی را از نحوه برخورد مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو مطرح و این موضوع را بیان کردند که یکسری وعده از سوی مسئولان این شرکت در خصوص تخفیف در اجاره بها به آنان داده شد که متاسفانه به هیچ یک از این وعده ها عمل نشده و در نتیجه این موارد برخی از این افراد در آستانه ضبط ضمانتامه‌های بانکی قرار گرفته‌اند. 

نظری افزود: لذا از شرکت بهره برداری مترو و دیگر بخش‌های شهرداری می‌خواهم که نسبت به مصوبه‌های شورا عنایت بیشتری داشته باشند. همچنین در این مورد خاص از شرکت بهره‌برداری مترو می‌خواهم  که جلسه‌ای مشترک با نمایندگان بهره‌برداران برگزار کرده و به شکل شفاف و رسانه‌ای به مطالبات آنان رسیدگی شود. اگر مطالبات مطرح شده از سوی این عزیزان نظیر درخواست تخفیف در اجاره‌بها و مباحث دیگر با مصوبه شورای شهر تهران سازگاری دارد، لازم است اجرای مصوبه مدنظر قرار گرفته تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود. شهرداری حق ندارد از اجرای مصوبات استنکاف کند. اگر هم خارج از مصوبه است باید به شکل صریح به به شهروندان و این افراد موضوع اعلام شود.

وی بیان داشت: همچنین در مواردی مانند تقاضای جلوگیری از حقوقی‌شدن چک‌ها و برگشت زدن آنها، ضبط ضمانتنامه‌ها، قسط بندی اقساط  و عدم دریافت وجه التزام که جزو مطالبات مطرح شده از سوی این افراد بود. لازم است موضوع به دقت بررسی شده و تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد با این افراد همکاری لازم انجام شود. 

نظری یادآور شد: در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید از اینکه ضمانت‌نامه این افراد ضبط شود، جلوگیری کنیم. نباید در این شرایط سخت مشکلی را بر مشکلات مردم اضافه کنیم.  بنابراین لازم است گزارشی از اقدامات انجام شده برای حل مشکل این افراد به دفتر اینجانب ارسال و باید به شکل شفاف و صریح به مردم و این افراد اعلام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول