اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

داور وزنه‌برداری: ایرانی ها بهترین قضاوت‌ها را در رقابت های بین‌المللی داشته‌اند

داور بین المللی وزنه‌برداری کشورمان گفت: داوران وزنه‌برداری ایران همیشه در رقابتهای بین‌المللی قضاوت‌های خوبی داشتند و نمره بالایی دریافت کرده‌اند.

داور وزنه‌برداری: ایرانی ها  بهترین قضاوت‌ها را در رقابت های بین‌المللی داشته‌اند

عبدالکریم ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص کیفیت رقابتهای وزنه‌برداری جوانان جهان، اظهار داشت: فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان یک ماه پیش هم مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را تاشکند برگزار کرد و آمادگی زیادی در برگزاری رقابتهای بزرگ دارد. این پیکارها از لحاظ کمی و کیفی در حد و اندازه‌های بالایی پیگیری می‌شود و یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک توکیوست. وزنه‌برداران آینده‌دار و بسیار قدرتمندی در این دوره از پیکارها حاضر هستند. تا به امروز که مسابقه در 7 وزن برگزار شده است، تمامی مدال‌های هر دو بخش پسران و دختران بین کشورهای زیادی تقسیم شده است. 

وی با اشاره به اینکه داوران ایرانی حضور فعالی در مسابقات بین‌المللی دارند، افزود: بنده به همراه مهدی خالقی به نمایندگی از جامعه وزنه‌برداری کشور در تاشکند حاضر هستیم. داوران وزنه‌برداری ایران همیشه در رقابتهای بین‌المللی قضاوت‌ها خوبی داشتند و نمره بالایی دریافت کرده‌اند. 

داور درجه یک بین‌المللی کشورمان در مورد قضاوت‌های این دوره از مسابقات هم گفت: هر داور در این دوره از مسابقات، 9 مسابقه را قضاوت می‌کند. سه مسابقه در جایگاه داور وسط، سه مسابقه داور سمت راست و سه مسابقه داور سمت چپ. تا الان هم هیچ اعتراضی از سوی اعضای تیم‌های شرکت‌کننده، مربیان و وزنه‌برداران نداشتیم و قضاوت‌ها بسیار خوب دنبال شده است.

ملک‌زاده درباره مسابقه گروه  A دسته 96 کیلوگرم که وزنه‌بردار کشورمان در این رقابت هم حاضر بود، خاطرنشان کرد: در این مسابقه به عنوان داور کنار و شماره سه به قضاوت پرداختم. 9 وزنه‌بردار در این گروه حاضر بودند که 7 وزنه‌بردار رده سنی جوانان و 2 وزنه‌بردار بزرگسال و متولد سال 2000 در این وزن رقابت می‌کردند. همانطور که قبلا هم گفتم، این رقابتهای یکی از مراحل گزینشی المپیک بود و این دو وزنه‌بردار به صورت آزاد در مسابقات شرکت داشتند تا امتیازات لازم را برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو به دست بیاورند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول