اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

جلسه رئیس کمیته المپیک افغانستان با مقامات ایرانی و برگزاری المپیاد ورزشی با افغان‌ها+ عکس

مقامات ورزشی افغانستان امروز با رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار کردند.

جلسه رئیس کمیته المپیک افغانستان با مقامات ایرانی و برگزاری المپیاد ورزشی با افغان‌ها+ عکس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حفیظ اله ولی رحمی رئیس، محمود یونس دبیرکل، باورخان هوناک و محمد هاشم کریمی نواب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان امروز دیداری با مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان داشتند.
* در این نشست مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش هم حضور داشت.

* صالحی امیری در این دیدار گفت: از مدت ها قبل علاقمند بودیم با افغانستان کار مشترک داشته باشیم و بیش از ۱۰ دلیل برای همکاری داریم و هیچ دلیلی برای عدم همکاری نداریم. دو کشور دوست هم کیش و هم زبان هستیم و درد افغانستان درد ما و شیرین کامی آنها شیرینی ماست.
وی در ادامه افزود: در هر زمینه ای که برای همکاری علاقمند باشید هیچ محدودیتی از سوی ما و وزارت ورزش وجود ندارد. هر کدام از فدراسیون ها را که بخواهید آماده همکاری هستند.


رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اولین زمینه و مهم‌ترین همکاری ما برقراری روابط ورزشی بین دو کشور به صورت مستمر و دائمی است. یک نماینده معرفی کنید که صورت دائم با ما در ارتباط باشد موضوع دوم در تبادل مربی است و در هر رشته ای متقاضی باشید آماده اعزام مربی هستیم و هزینه آن را هم خودمان پرداخت می‌کنیم. موضوع سوم اعزام تیم‌ به ایران است و ما در خراسان رضوی امکانات خوبی داریم‌.


* رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان در این جلسه، عنوان کرد: خوشحالم بعد از جلسات متعدد امروز در کمیته ملی المپیک ایران حضور دارم. ما هم با وجود علاقمندی زیاد نتوانستیم سال گذشته به خاطر شیوع کرونا جلسه‌ای داشته باشیم. فدراسیون‌های ما علاقمند به همکاری با ایران هستند.

وی افزود: من ۳ سال است که ریاست کمیته المپیک افغانستان را برعهده دارم دستاوردهای خوبی داشتیم. ما تاکنون با کویت، امارات، آمریکا و ... تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌ایم.

* مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموعه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روابط دوستانه دارند و با هم سیاست مشترک را پیش می‌برند. بعد از انقلاب روابط ویژه‌ای بین ۲ کشور بوده است. یکی از دلایلی که ما در المپیک مسکو شرکت نکردیم به خاطر اشغال افغانستان توسط شوروی بود.

وی ادامه داد: ما در میادین بین‌المللی همیشه افغانستان را کنار خودمان دیدیم و حمایت کرده‌ایم. این سفر باعث تقویت روابط خواهد شد. این همکاری ۲ همسایه همزبان در آینده در ایجاد روابط منطقه‌ای بهتر کمک خواهد کرد.

* رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان فردا با وزیر ورزش دیدار خواهد کرد.

* مسئولان ورزش افغانستان پیش از جلسه، بازدیدی از موزه ورزش داشتند.

* کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته از جلسه مقامات ورزش افغانستان با روسای فدراسیون‌ها خبر داد.

* صالحی‌امیری در این دیدار گفت: ما این آمادگی را داریم با حضور تیم‌های علاقمند به خصوص برادران افغان المپیاد ورزشی برگزار کنیم، حتی این رویداد می‌تواند در کابل برگزار شود. هدف ما تعامل بین دو ملت است و می‌توانیم این رویداد را پاییز یا زمستان برگزار کنیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول