اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چالش جدید با واکسن فایزر/ ضعف حفاظت واکسن از بیماران مبتلا به سرطان

نتایج یک بررسی تازه نشان داد، بیماران مبتلا به سرطان حتی پس از دریافت دومین دز از واکسن فایزر/بیون‌تک میزان قابل قبولی آنتی‌بادی تولید نکرده‌اند.

چالش جدید با واکسن فایزر/ ضعف حفاظت واکسن از بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، پس از آنکه نتایج یک بررسی تازه نشان داد، بیماران مبتلا به سرطان حتی پس از دریافت دومین دز از واکسن فایزر/بیون‌تک میزان قابل قبولی آنتی‌بادی تولید نکرده‌اند، ترس جدیدی مبنی بر اینکه واکسن  نمی‌تواند در بیماران سرطانی ایمنی ایجاد کند به راه افتاده است.

پژوهش قبلی حاکی از آن بود که تزریق تنها یک دز واکسن فایزر به بیماران مبتلا به سرطان، در مقایسه با افراد سالم، به آنان مصونیت کمتری می‌دهد.دراین تحقیقات که نخستین از نوع خود در جهان است، ۲۰۵ بیمار، شامل ۱۵۱ فرد مبتلا به سرطان‌های جامد (دارای تومورهای جامد) مثل سرطان سینه و روده و بقیه بیماران مبتلا به سرطان خون، تحت نظر قرار گرفتند.

یک بررسی جدید بیماران سرطانی را که دو دز واکسن فایزر دریافت کرده‌اند را با یک گروه کنترل مقایسه کرد؛ دانشمندان دریافتند که ۱۰ درصد از بیماران سرطانی پس از دریافت واکسن کرونا مقدار زیادی آنتی بادی تولید نمی‌کنند در حالی که همه افراد گروه کنترل در شرایط خوبی قرار دارند.

محققان هنوز نتیجه نگرفته‌اند سطح پایین آنتی بادی باعث کمبود ایمنی در برابر کووید ۱۹ می‌شود تا خیر؛ مطالعات تا به امروز نشان داده بسیاری از بیماران سرطانی حتی پس از تکمیل واکسیناسیون خود می‌توانند در معرض خطر این بیماری همه‌گیر باقی بمانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول