اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ازشوخی هاشمی با دوچرخه سواری شهردار تا توهم توطئه در شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را به دلیل تاخیر در بارگذاری نقشه های مربوط به طرح های موضعی مصوب شورای شهر و ‌افزایش چند برابری اجاره بهای دکه‌های روزنامه‌فروشی به حناچی دادند و لایحه توسعه دوچرخه سواری نیز مورد بحث قرار گرفت.

ازشوخی هاشمی با دوچرخه سواری شهردار تا توهم توطئه در شورای شهر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا نسبت به تاخیر در بارگذاری نقشه های مربوط به طرح های موضعی مصوب شورای شهر در سامانه طرح تفصیلی توسط سازمان فاوا تذکر داد و گفت: ما در این دوره مدیریت شهری، طرح های موضعی ارزشمندی را در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان مصوب کردیم، اما متاسفانه تاخیر در بارگذاری برخی  نقشه های این طرح ها در سامانه طرح تفصیلی، هزاران نفر از شهروندان را بلاتکلیف گذاشته است.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی منطقه 22 و نقشه های آن، چندماه پیش تصویب شد اما هنوز این نقشه ها بصورت کامل در سامانه بارگذاری نشده است و وقتی مردم به حوزه شهرسازی مراجعه می کنند، نمی توانند جوابی دریافت کنند. 

سالاری همچنین با اشاره به اضافه شدن حدود 1080 هکتار به محدوده بافت فرسوده شهر تهران در این دوره، اظهار داشت: هرچند شورای عالی شهرسازی و معماری، این عدد را  به 900 هکتار، تقلیل داد اما نقشه های همین میزان هم هنوز در سامانه پیاده سازی نشده است تا عملیاتی شود.

توهم توطئه در شورای شهر

وی افزود: طرح موضعی کن چند ماه است که ابلاغ شده و اکنون شهرداری منطقه آماده اجرای طرح است اما نقشه های این طرح نیز بارگذاری نشده اند، این در حالیست که سازمان فاوا می تواند در طی یک روز این کار را انجام دهد و این همه تاخیر جای سوال دارد که چرا تصمیمات ارزشمند شورا عملیاتی نمی شود و من فکر می کنم توطئه ای در کار است.

‌افزایش چند برابری اجاره بهای دکه‌های روزنامه‌فروشی 

همچنین سالاری نسبت به افزایش چند برابری اجاره بهای دکه های روزنامه فروشی در فضای کرونایی تذکر داد و خواستار بررسی موضوع توسط شهرداری تهران و توقف این رویه شد.

وی گفت: موضوع افزایش اجاره بهای دکه های روزنامه فروشی در صحن شورای شهر مطرح نشده و گویا در پیوست های بودجه بوده آمده است که من درخواست دارم در این فضای کرونایی که کسب و کار تمام مشاغل از جمله دکه داران روزنامه فروشی و سایر دکه داران تحت تاثیر قرار جدی گرفته است، به فوریت جلسه ای برای حل این موضوع تشکیل شود و شرکت ساماندهی مشاغل سریعا این رویه را متوقف کند.

نامه فرماندار تهران  به شورا موضوعیت ندارد

در ادامه علی اعطا در جریان بررسی نامه اعتراض فرمانداری تهران به گزارش تحقیق و تفحص از شرکت رسا تجارت مبین گفت: روند تحقیق و تفحص، روند مشخصی است و به طور خاص در ماده ۸۱ قانون ذکر شده است که شورای شهر می‌تواند درخواست تعقیب به مراجع قضایی ارائه کند.

وی افزود: شورای شهر می‌تواند درخواست تعقیب ارائه دهد و متخلفی که در گزارش احراز شده است توسط رئیس شورا به قوه قضاییه یا مرجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شود.

اعطا تاکید کرد: نکته مهم تر این است که بر اساس قانون ذکر شده است درخواست رئیس شورا می تواند خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه آن به  شورای اسلامی اعلام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوعی است بین شورای شهر و دستگاه قضایی و جای تعجب است که با چنین استدلالی که مصوبه هیات تطبیق هم نیست، فرمانداری تهران نامه ارسال کرده و گفته است که شما دسترسی مسئولین قبلی را فراهم نکرده اید.

اعطا با تاکید بر اینکه این نامه بلاموضوع است، خطاب به رئیس شورا گفت که بررسی نامه فرماندار موضوعیت ندارد و شورا باید بر نظر خود اصرار کند.

شوخی هاشمی با دوچرخه سواری شهردار 

در ادامه صحن امروز شورا  لایحه توسعه دوچرخه سواری در تهران مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند.محسن هاشمی هم در جریان بررسی این لایحه گفت: در لایحه ذکر شود که دوچرخه ها باید موتور هم داشته باشد چون دوچرخه شهردار روزهای سه شنبه موتوری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول