اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش WHO به ادعاهای متناقض آمریکا درباره خاستگاه کرونا

دو نفر از مقامات سازمان جهانی بهداشت ضمن تأکید بر نبود شواهد برای خاستگاه آزمایشگاهی ویروس کرونا، غیرسیاسی شدن محیط تحقیقات در این زمینه را خواستار شدند.

واکنش WHO به ادعاهای متناقض آمریکا درباره خاستگاه کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مقام سازمان جهانی بهداشت به ادعاها و گزارش‌های متناقض دولت آمریکا درباره خاستگاه ویروس کرونا واکنش نشان دادند.

به نوشته پایگاه خبری «سی‌جی‌تی‌اِن» «دومینیک دویِر» نماینده استرالیا در تحقیقات سازمان جهانی بهداشت جهت بررسی خاستگاه ویروس کرونا، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «اِی‌بی‌‌سی نیوز» گفت: «هیچ شواهدی برای حمایت از فرضیه انتشار ویروس از آزمایشگاه وجود نداشت».

این کارشناس سال گذشته به همراه تیم اعزامی سازمان جهانی بهداشت به «ووهان»، محل گزارش اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا سفر کرده بود. در گزارش نهایی این تیم کارشناسی آمده بود، برخلاف ادعای برخی کشورهای غربی، انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان «به‌شدت غیر محتمل» است.

مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با اتکا به این ادعا، ویروس کرونا را «ویروس چینی» می‌نامید. «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا نیز چند روز پیش به سازمان‌های اطلاعاتی کشورش دستور داد ظرف ۹۰ روز در این‌باره تحقیق کنند و نتیجه نهایی را به او گزارش دهند.

از سوی دیگر سازمان‌های جاسوسی انگلیس ضمن اعلام همراهی با آمریکایی‌ها در این زمینه، مدعی شده‌اند، خاستگاه آزمایشگاهی ویروس کرونا امری «محتمل» است.

دومینیک دویر در این‌باره گفت: «این واقعیت که رئیس جمهور بایدن می‌گوید گزارش‌های متناقضی از آژانس‌های اطلاعاتی دریافت می‌کند، نشان می‌دهد که شواهد روشنی وجود ندارد، در غیر این صورت، مشخص بود چه اوضاع چگونه است».

روز جمعه نیز «مایکل رایان» مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت در نشستی خبری هشدار داده بود، سیاست، تحقیقات درباره خاستگاه ویروس کرونا را مسموم کرده است.

رایان گفت: «اگر انتظار دارید دانشمندان کارشان را انجام دهند و واقعاً به پاسخ‌هایی که می‌خواهید دست پیدا کنند، خواستار این هستیم که این کار در محیطی غیرسیاسی انجام شود که موضوعیت آن دانش و سلامت باشد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول