اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاهش قابل توجه محبوبیت دولت انگلیس

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مقبولیت دولت انگلیس ظرف دو هفته کاهش قابل توجهی داشته و حدود نیمی از مردم این کشور خواستار استعفای وزیر بهداشت هستند.

کاهش قابل توجه محبوبیت دولت انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی افشاگری‌های «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد پیشین نخست‌وزیر انگلیس، مقبولیت دولت این کشور کاهش یافت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «آپینیوم» نشان داد میزان مقبولیت دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بر روی عدد منفی ۶ قرار گرفته است. در حالی که این میزان، دو هفته قبل مثبت ۶ بود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، میزان محبوبیت حزب محافظه‌کار انگلیس با دو درصد کاهش، به ۴۲ درصد رسیده و این میزان در حزب کارگر با پنج درصد افزایش به ۳۶ درصد رسیده است.

۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهارات کامنیگز در جلسه استماع پارلمان انگلیس را باور دارند و تنها ۲۰ درصد معتقدند اظهارات او نادرست است.

طبق این نظرسنجی، ۴۴ درصد از انگلیسی‌ها معتقدند «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس باید از مقام خود استعفا دهد و در مقابل ۳۰ درصد معتقدند که او باید بر سر کار خود بماند.

این نظرسنجی روزهای ۲۷ و ۲۸ ماه می از بین ۲۰۰۴ شهروند انگلیسی برگزار شد.

«آدام دروموند» مدیر نظرسنجی‌های سیاسی آپینیوم، درباره کامینگز که در انگلیس به معمار برگزیت معروف شده، به اسکای نیوز گفت، با اینکه او از افراد دارای کمترین اعتبار در انگلیس محسوب می‌شود، جامعه برخی ادعاهای او علیه دولت جانسون را باور دارند.

کامینگز که سال گذشته از مقام خود برکنار شد، روز چهارشنبه با حضور در پارلمان انگلیس درخصوص کوتاهی‌های دولت در قبال مهار کووید-۱۹ دست به افشاگری زد.

او در جلسه استماع پارلمان گفت، درخواست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای همکاری لندن در حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در عراق باعث شد جلسه اضطراری دولت انگلیس برای بررسی قرنطینه کشور به تعویق افتد.

کامینگز همچنین بیان داشت: «وقتی در جلسات کابینه درباره تجهیزات محافظتی صحبت می‌کردیم به ما اطلاع داده شد که تا چند ماه خبری از این تجهیزات نخواهد بود چون انتقال آنها چند ماه طول می‌کشد».

وی در ادامه گفت: «در همین زمان شاهد بودیم ترامپ سیا را روانه می‌کرد تا از دیگران تجهیزات محافظتی تلکه کند».

مشاور سابق جانسون همچنین گفت، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس بارها و بارها درباره وضعیت شیوع کرونا و اقدامات دولت دروغ گفت و باید یه خاطر عملکرد ضعیفش اخراج می‌شد.

کامینگز گفت، تصور دولت انگلیس از ویروس کرونا بسیار اشتباه بود و هنکاک دستورالعمل‌های نهادهای آمریکایی را مطالعه می‌کرد. به گفته او حتی جانسون برای ایجاد اعتماد بین مردم و القای این فکر که کرونا مانند آنفلوانزا است، پیشنهاد کرد به او در برابر دوربین‌های تلویزیونی، سرنگ ویروس کرونا تزریق شود.

جانسون یک روز بعد، با رد ادعاهای کامینگز گفت: «برخی از اظهاراتی که شنیدم هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و آنچه مردم از ما می‌خواهند این است که نقشه راه خود را پیاده کنیم و به شکل محتاطانه کشور را از میان یکی از دشوارترین دوره‌هایی که فکر می‌کنم هرکسی از زمان جنگ [جهانی دوم] به یاد دارد، عبور دهیم».

نخست‌وزیر انگلیس درخصوص این افشاگری که سال گذشته اظهار داشته حاضر است هزاران جسد روی هم انباشته شوند ولی قرنطینه دیگری اعمال نکند گفت: «در این‌باره صحبتی نمی‌کنم».

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا افشاگری‌های کامینگز درباره انفعال و تعلل دولت در مقابله به موقع با شیوه ویروس کرونا صحت دارد گفت: «نه این‌طور فکر نمی‌کنم. البته که با یک سری تصمیمات بسیار سخت مواجه بودیم که هیچ یک از آن‌ها دستکم نگرفتیم».

علاوه بر جانسون، وزیر بهداشت دولت انگلیس نیز به اظهارات کامینگز واکنش نشان داد و گفت: «تمام این ادعاهایی که روز گذشته مطرح شدند، ادعاهایی جدی هستند و از فرصت استفاده می‌کنم که به طور رسمی اعلام کنم این‌ها ادعاهایی که درباره صداقت ما صورت گرفته بی‌اساس هستند و حقیقت ندارند. من همواره با مردم و در جامعه یا در جلسات خصوصی روراست بوده‌ام».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول