اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیریت مصرف برق در پارک‌ها و معابر سمنان/ هفته‌ای یک روز خاموشی در شهرک‌های صنعتی

فرماندار سمنان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با مشارکت شهرداری‌ها باید مصرف برق در پارک‌ها و معابر عمومی را مدیریت کند.

مدیریت مصرف برق در پارک‌ها و معابر سمنان/ هفته‌ای یک روز خاموشی در شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نادر فخری ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت پایداری و مدیریت مصرف انرژی در استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در هر شهرستان فرماندار، پاسخگوی مشکلات اجتماعی مردم است.

وی افزود: لازم است تا برای عبور از بحران و رفع مشکل تولید برق، تسهیلاتی را جهت خریداری ژنراتور در اختیار مدیران صنایع قرار دهیم.

فرماندار سمنان بیان کرد: ما در زمستان سال گذشته با کمترین مشکل تصمیمات مدیریتی در خصوص اعمال خاموشی‌ها را عملیاتی کرده و هیچ نگران خاصی نیز به وجود نیامد.

فخری با بیان اینکه قطع برق اثرات نامطلوبی در زندگی مردم دارد، افزود: قطع برق آستانه تحمل مردم را کاهش می‌دهد.

فرماندار سمنان اظهار کرد: بمنظور مدیریت مصرف برق و با اقدامات انجام شده در سطح شهر سمنان، چراغ‌های روشنایی معابر به‌صورت یک در میان خاموش و بر اساس تنظیمات انجام شده در دستگاه‌های فتوسل معابر، زمان‌بندی قطع و وصل جریان الکتریسیته در روشنایی معابر مدیریت شد.‌

فخری عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق با مشارکت شهرداری‌ها باید، مصرف برق در پارک‌ها و معابر عمومی را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه لازم است تا هر چه سریع‌تر مصوبات کمیسیون کارگری اجرایی شود، افزود: ما در استان سمنان بهترین مردم را از نظر نجابت، بزرگواری و همکاری با مسؤولان داریم.

فرماندار سمنان با بیان اینکه باید دست به دست هم بدهیم که از بحران گذر کنیم، افزود: هم صنایع بزرگ برای ما مهم است و هم بحث مصارف خانگی نیرو.

فخری عنوان کرد: در صورت مشخص شدن مراکز و مزارع غیرمجاز ماینر و تولید رمز ارزها به‌شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.‌

وی افزود: مدیریت مصرف انرژی و برنامه خاموشی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمترین ناراحتی برای مردم وجود داشته باشد.

خاموشی عادلانه توزیع شود

سیدمحمد موسوی‌زاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز گفت: باید به گونه‌ای در بحث اعمال خاموشی‌ها مانور کنیم که خاموشی عادلانه در این استان توزیع شود.

وی افزود: با همکاری فرمانداران مشکلی در اجرای برنامه زمان‌بندی شده و منظم خاموشی‌ها نخواهد بود.‌

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: هزینه‌های خاموشی به مراتب بالاتر از هزینه‌های تولید برق برای وزارت نیرو است.

موسوی زاده بیان کرد: باید ضمن توجه به تولید، آستانه تحمل مردم در شرایط گرما و کرونا نیز مدنظر قرار گیرد.‌

وی افزود: در حال حاضر ۶ گروه مشترکین شامل خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و روستایی وجود دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: امسال به دلایل مختلف از جمله افزایش پنج درجه‌ای گرما در فروردین‌ماه نسبت به سال گذشته، شرایط نامساعد سال آبی و کاهش ۳۶ درصدی بارندگی، استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارزهای دیجیتال، محدودیت تولید برق به علت کاهش بارندگی‌ها و کم شدن ۴۰ درصد ورودی آب مخازن سدها، افزایش سطح رفاه و تغییر رفتار مصرف مشترکان و تغییر سبک زندگی مردم و رشد حدود ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه با خاموشی‌های گسترده‌تری نسبت به گذشته مواجه هستیم.

کشف ۳ هزار دستگاه رمز ارز بی‌کیفیت در سمنان

موسوی‌زاده گفت: در طی سال گذشته و به‌ویژه 2 ماهه اول امسال، تعداد سه هزار دستگاه از بی‌کیفیت‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع دستگاه‌های تولید رمز ارز در سطح استان کشف شده است.

وی بیان کرد: از مدیران و مردم انتظار داریم تا با کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات در زمان فعالیت اداری و کاهش ۹۰ درصدی در پایان ساعت کار ادارات، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم ترموستات کولر گازی بر روی ۲۶ درجه و مصرف به اندازه بهینه، وزارت نیرو را در ارائه خدمات و تأمین انرژی پایدار یاری رسانند.‌

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اظهار کرد با تغییر ساعت کاری ادارات، حدوداً، پنج مگاوات در روز کاهش و صرفه‌جویی در مصرف برق داشته‌ایم.‌

موسو‌ی‌زاده بیان کرد: چنانچه نیاز به انجام خاموشی بیش از سهمیهٔ فعلی مشخص شده برای استان اعلام شود، تلاش می‌کنیم تا خاموشی‌های احتمالی واحدهای مسکونی از حداکثر یک بار در روز و حداکثر به مدت ۲ ساعت بیشتر نباشد.

وی با بیان اینکه روز شنبه هشتم خرداد ماه، با همکاری بخش صنعت و مردم، هیچ‌گونه خاموشی خانگی اعمال نشد، افزود: در خصوص تعیین سهمیه خاموشی استان‌ها، همیشه محدودیت‌های فنی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه پدیده فرکانس و ولتاژ در برق در تولید برق استان‌ها و جدول خاموشی آن‌ها مؤثر است، گفت: در خصوص سهمیه سوخت برای بخش صنعت و بخش کشاورزی، نشست‌هایی انجام و مقرر شد مشکلات پیش آمده در اسرع وقت برطرف شود.‌

موسوی‌زاده عنوان کرد: مقرر شد تا مراکز حساس استان نظیر مراکز درمانی و بهداشتی، مجتمع‌های آبی استان و ... در اولویت قرمز وزارت نیرو بوده و محدودیت‌ها در این‌گونه مراکز اعمال نشود.

وی با بیان اینکه از نگاه دستورالعمل پدافند غیعامل، مراکز حساس باید پیش‌بینی تأمین برق خود را داشته باشند، افزود: مصوبات تعیین شده در جلسه کمیسیون کارگری مورد توافق و لازم الاجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: بر اساس موافقت‌های انجام شده در جلسه کمیسیون کارگری، مقرر شد تا در صورت نیاز به اعمال خاموشی، برق شهرک‌های صنعتی استان با برنامه از پیش اعلام شده، حداکثر به مدت یک روز کاری کامل در هفته قطع و تا حد امکان از اعمال خاموشی مشترکین خانگی ممانعت به عمل آید.‌

موسوی‌زاده با اشاره به اینکه هر یک درجه افزایش دما، موجب افزایش بین ۱۰ تا ۱۵ درجه مگاوات بار الکتریکی می‌شود، عنوان کرد: برنامه خاموشی با برنامه صنایع، تنظیم و به مدیران این واحدها اطلاع‌رسانی شده است.

بی برنامگی در اعمال خاموشی صنایع؛ غیرقابل پذیرش

رستم سعداللهی، رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان نیز عنوان کرد: بر اساس مصوبات و توافقات انجام شده در کمیسیون کارگری، قرار شد یک روز به واحدهای صنعتی خاموش بدهیم، ولی آنچه مشخص نشد برنامه انجام این کار بود.

وی بیان کرد: به منظور کمک به تأمین انرژی و کاهش منحنی بار، ما مدیران صنایع، پذیرش یک روز خاموشی برنامه‌ریزی شده در واحدهای صنعتی را داریم؛ اما بی‌برنامگی را هرگز نمی‌پذیریم.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: بخش عمده‌ای از صنایع استان، صنایع کوچک و خرد است که باید به این مجموعه‌ها توجه لازم را داشت.‌

مکلف به اعمال سهمیه خاموشی هستیم

سیدعلی‌اکبر صباغ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان نیز با اشاره به اینکه تولید و مصرف برق به صورت لحظه‌ای است، افزود: در وزارت نیرو، پیش‌بینی تولید و مصرف امری عادی و همیشگی است.‌

وی با بیان اینکه اگر سهمیه‌بندی رعایت نشود، نیروگاه‌ها از مدار خارج می‌شوند، گفت: پایداری شبکه در اولویت اول مسؤولان وزارت نیرو است.‌

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان عنوان کرد: ما مکلف به اعمال سهمیه خاموشی استان هستیم و چنانچه این اقدام به انجام نرسد در اولویت خاموشی عمومی قرار می‌گیریم.‌

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان ادامه داد: مردم مطمئن باشند که تمام تلاش ما بر این است که بیشترین خدمات‌رسانی و تولید انرژی را به انجام رسانده و تمایل به قطع بی‌مورد حتی یک مگاوات برق را نیز نداریم.

صباغ گفت: با برخی از صنایع در خصوص ایجاد برخی مولدهای کوچک تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که از ۱۵ خرداد این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شده و به مجریان این طرح پاداش تعلق می‌گیرد.

کاهش ۵۳ درصدی میزان بارندگی در سمنان

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان نیز گفت: در سال آبی جاری مجموعاً ۷۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که به نسبت بلندمدت ۴۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش میزان بارندگی را شاهد هستیم.

وی گفت: ۵۲ درصد از نیاز آبی استان تأمین‌شده و ۴۸ درصد کمبود منابع آبی داریم.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: در هفته جاری روند افزایش دما به‌ویژه در روز چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و دمای هوا در سمنان در گرم‌ترین زمان در روز چهارشنبه به ۳۹ درجه و در گرمسار و سرخه به ۴۱ درجه خواهد رسید.

مصطفوی بیان کرد: روند افزایش دما در استان به صورت سینوسی است، یعنی شب‌ها سرد و روزها به‌مرور افزایش دما خواهیم داشت.‌

وی با بیان اینکه در تابستان امسال بر اساس مدل‌های پیش‌بینی‌شده حداقل ۲ درجه افزایش دما به نسبت سال قبل، خواهیم داشت، گفت: در فصل تابستان بارش قابل‌توجهی نداشته و یا میزان بارندگی‌ها بسیار کم است.‌

خاموشی‌ها مدیریت شود

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز عنوان کرد: باید تلاش شود تا در مناطقی که تجمع حفر چاه داریم، قطع برق نداشته باشیم تا آب‌رسانی به مردم با مشکلی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه در تصفیه‌خانه‌های استان نباید قطع برق صورت گیرد، گفت: اعمال خاموشی در مناطق شهری و روستایی باید مدیریت شود.‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: بمنظور سوخت‌رسانی به موتور ژنراتورها و دیزل‌ها باید اقدام جدی صورت گیرد.‌

خاموشی شهرک‌های صنعتی؛ هفته‌ای یک روز

حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز گفت: مدیران استان ما، در سال گذشته در بحث مدیریت مصرف انرژی، بسیار خوب مدیریت کردند.

وی افزود: مشکلات حادی وجود دارد که در صورت بی‌توجهی به آن‌ها، می‌تواند تنش‌زا باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان عنوان کرد: بمنظور همکاری با مدیران حوزه انرژی کشور، آمادگی داریم تا طی یک برنامه منظم و از پیش تعیین شده، هفته‌ای یک روز خاموشی شهرک‌های صنعتی را بپذیریم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول