اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: کاندیداهای شورای شهر شفافیت را در اولویت کارها قرار دهند

نماینده ولی فقیه در یزد با تأکید بر لزوم شفاف عمل کردن کاندیداهای شورای شهر، گفت: مردم به کسانی رأی دهند که برای رضای خدا کار کنند و در کارهای خود واهمه‌ای از شفاف بودن نداشته باشند.

امام جمعه یزد: کاندیداهای شورای شهر شفافیت را در اولویت کارها قرار دهند

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال جاری با بیان این‌که انتخابات حق الناس است، اظهار کرد: شوراها برآمده از انتخاب و اعتماد مردم هستند و باید پاسخگوی این اعتماد و انتخاب باشند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: یکی از کارآمدترین روش ‌ها برای مقابله با فساد در مدیریت شهری استفاده از ابزارهای شفافیت است که موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر احیای سطح اعتماد مردم ادامه داد: کشف برخی فسادها در بدنه شهرداری و اتفاقاتی که در شهرداری و شورا افتاد و مسائلی که مطرح شد نشان می‌دهد که شورای ششم باید "شفافیت" در شهرداری و شورای شهر را به عنوان یک اولویت و برنامه اصلی داشته باشد.

ناصری یزدی با اشاره به این‌که در دین اسلام پاسخگویی و مطالبه گری از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: توجه به مشکلات مردمی، برقراری ارتباط مستمر با محلات و تشکیل جدی شورایاری ‌ها می ‌تواند شوراها را به جایگاه اصلی خود باز گرداند و نقش مردم را اداره امور پررنگ کند.

امام جمعه یزد، وجود برخی قوانین دست و پاگیر در شهرداری ‌ها را سبب نگرانی مردم عنوان کرد و افزود: اعضای شوراها به ویژه شورای شهر باید بتوانند شهرداران قوی، فهیم و با تجربه انتخاب کنند.

آیت الله ناصری با بیان این‌که مردم در انتخاب اعضای شورا نقش تعیین کننده ای دارند تصریح کرد: از همین ابتدا باید داوطلبان ورود به شورا با ارائه برنامه ‌های خود با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی نسبت به معرفی خود به مردم اقدام کنند و به دور از تخلفات انتخاباتی در چارچوب قوانین موجود برنامه ارائه دهند.

وی با بیان این‌که مشخصه کاندیدای خوب داشتن شفافیت، شایستگی بر اساس برنامه ارائه شده و پاسخگویی است عنوان کرد: مردم در انتخاب ‌ها دقت کنند و کاندیداها را بر اساس این سه شاخصه راهی کرسی های شورای شهر کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول