اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

توضیحات صالحی‌امیری درباره انتخاب پرچمدار و اقدامات انجام شده برای المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص انتخاب پرچمدار ایران در بازی‌های توکیو توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات صالحی‌امیری درباره انتخاب پرچمدار و اقدامات انجام شده برای المپیک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران، در خصوص پیگیری کارها برای المپیک توکیو، عنوان کرد: روند کارها طبق برنامه پیگیری می شود و بیش از ۹۰ درصد از برنامه های اجرایی در مسیر اقدام است. سهمیه های کسب شده تا امروز به ۶۲ رسیده است و ما ۸ ورزشکار زن در کاروان داریم. 

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ارز مورد نیاز تامین و لباس کاروان نیز انتخاب شده و در حال تولید است. زمان اعزام و بازگشت تیم ها مشخص شده و در حال نهایی کردن بلیت ها هستیم که در این خصوص با آژانس های معتبر صحبت کرده‌ایم. ژاپن هم اعلام کرده ۵ روز قبل از مسابقات پذیرش دارد و ورزشکاران ۲ روز بعد از مسابقه باید توکیو را ترک کنند به همین دلیل تعداد پروازها زیاد است. 

صالحی امیری در خصوص کمک به فدراسیون‌ها، خاطرنشان کرد: اردوهای آمادگی در همه فدراسیون های المپیکی در حال برگزاری است. برای کمک به فدراسیون‌ها دو اقدام انجام شده است؛ ۵۰ درصد بودجه فدراسیون ها فروردین پرداخت شد و با دعوت از نوبخت قرار شد کمک فوق العاده و ویژه به فدراسیون های ۱۵ گانه المپیک توکیو انجام شود. قرار شد که این امر توسط بنده و سلطانی فر انجام شود. تا کنون هم دولت و سازمان برنامه و بودجه هیچ کوتاهی نداشته و تلاش کرده‌اند تا نیازهای ما را مرتفع کند. 

وی با بیان اینکه چالشی برای المپیک نداریم، گفت: سجادی تاکید داشت هیچ چالشی برای حضور فعال کاروان در توکیو وجود ندارد. جلسات مجازی با IOC و کمیته برگزاری مسابقات به صورت هفتگی در حال برگزاری است. در یک هفته اخیر دو جلسه با مسئولان وزارت خارجه، سفیر کشورمان در ژاپن و کادر سرپرستی کاروان داشتیم و تمام پیش نیازهای حضور ما بررسی شد. جلسه ستاد عالی نیز برگزار و آخرین هماهنگی ها با جزئیات تدوین شد. 
صالحی امیری همچنین با اشاره به افزایش کسب سهمیه، یادآور شد: برخی از رشته‌ها همچنان شانس کسب سهمیه دارند. برنامه ما هم پشتیبانی و حمایت حداکثری از فدراسیون‌ها در حوزه قهرمانی است. 

وی درباره انتخاب پرچمدار ایران در المپیک، گفت: سعی می کنیم در جلسه آتی در مورد پرچمدار تصمیم گیری کنیم. البته پیشنهاداتی مطرح شده اما رژه کاروان نداریم و هر کشور تنها ۱۰ سهمیه دارد، حتی ممکن است به یک سهمیه هم برسد. لباس رژه را آماده کردیم اگر شرایط رژه فراهم شود ما مشکلی نداریم و با لباس متحدالشکل در مراسم حضور خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول