اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با پرداخت 70 درصد حق بیمه

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت تمامی افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  با پرداخت 70 درصد حق بیمه

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امان‌الله شاقوزائی ظهر اموز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در موارد از کارافتادگی و فوت ارائه می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ویژگی های این صندوق سهم دوبرابری دولت در پرداخت حق بیمه است، افزود: با پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت تمامی افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

وی گفت: امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق به سایر صندوق‌ها و اختیاری بودن صندوق و پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه از دیگر ویژگی‌های این صندوق است.

شاقوزائی بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به تمامی روستاییان، عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها، رانندگان حمل بار مسافر در شهرهای زیر بیست هزار نفر، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به نظام، مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی، شاغلان حوزه بخش کشاورزی ساکن شهر، قالیبافان، زنبورداران، صیادان، شاغلان حوزه صنایع‌دستی، اعضای بسیج و پایگاه‌های مقاومت خدمات می‌دهد و زنان و دختران نیز به صورت مستقل می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از خدماتی که این صندوق ارائه می‌دهد مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری کارافتادگی و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای است.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: کافی است افراد حداقل ۱۵ سال، حق بیمه خود بپردازند و بعد از ۶۵ سالگی بازنشسته شده و هرماه مستمری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد بیمه‌شده در جریان یک حادثه ناشی از کار فوت کند یا از پرداخت حق بیمه یک سال گذشته باشد و ارتباط بیمه پردازی قطع نشده باشد، افراد واجد شرایط تحت تکفل او ، مستمری بازماندگان را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول