اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش بروز عوارض شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا در افراد سیگاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بروز عوارض شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا در افراد سیگاری مبتلا به ویروس کووید 19 به مراتب بیشتر از افرادی است که دخانیات مصرف نمی ‌کنند.

افزایش بروز عوارض شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا در افراد سیگاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اورنگ ایلامی اظهار کرد: در صورت مواجهه ریه‌ افراد سیگاری با عفونت ‌های ویروسی، این گروه نسبت به افراد غیرسیگاری با عوارض شدیدتری از بیماری مواجه می‌شوند. 

او افزود: قرار گرفتن در معرض دود سیگار و قلیان همیشه خطرناک بوده و می تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی بسیاری شود، اما در بحران شیوع کروناویروس، خطرات ناشی از آن بیشتر و حتی کشنده تر شده است؛ علاوه بر آن مصرف دخانیات و مصرف سیگار ریسک ابتلا به انواع اختلالات مزمن را افزایش می دهد، چرا که این افراد ایمنی مناسبی در دستگاه تنفسی خود ندارند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: در صورت ابتلای سیگاری ها به کرونا، روند بهبودی آنها طولانی تر بوده و آمار مرگ و میر در آنها به مراتب بالاتر است.

ایلامی با تاکید بر اینکه سبک زندگی سالم سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن در مواجهه با ویروس بهتر عمل کند، گفت: رژیم‌های غذایی سالم همراه با مصرف میوه و سبزی فراوان، فعالیت منظم بدنی، ترک سیگار، خودداری از مصرف الکل و خواب کافی است که به عنوان عوامل اصلی سبک زندگی سالم محسوب می شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول