اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون شوراها ۶۰ درصد قوانین منسوخ در حوزه انتخابات را تجمیع کرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از کاهش و تجمیع قوانین مرتبط با انتخابات، شوراها و احزاب در جلسه امروز (یکشنبه) خبر داد.

کمیسیون شوراها ۶۰ درصد قوانین منسوخ در حوزه انتخابات را تجمیع کرد

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۹ خرداد) این کمیسیون اظهار داشت: برای سر و سامان دادن به قوانین در سه حوزه در کمیسیون شوراها اقدام شد، در زمینه احکام منسوخ ضمنی و منتفی، احکامی که مدت آن منقضی شد و در نهایت احکام که به صورت صریح منسوخ شده‌اند، در حوزه‌های مرتبط با کمیسیون، گام‌هایی برداشته شد.

وی با بیان اینکه قوانین مربوط به انتخابات که از سال ۱۲۸۵ تاکنون تصویب و سپس منسوخ شده‌اند، در جلسه امروز تنقیح شدند، افزود: در حوزه قوانین مرتبط با انتخابات تعداد ۲۳۶ عنوان قانون داریم که تعداد احکام آن بالغ بر ۳۱۳۰ حکم است و با اقدام کمیسیون، مجموعا ۱۷۰ عنوان قانون را کم و منسوخ اعلام کردیم، تعداد احکام ۱۵۷۰ حکم بود که بیش از ۶۰ درصد قوانین در حوزه انتخابات تجمیع شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد:‌ در حوزه شوراها و شهرداری‌ها ۱۲۰۰ قانون داریم که تعداد احکام این بخش ۷۹۱۵ حکم برآورد می‌شود که تجمیع انجام شد و در نهایت ۸۰۹ عنوان قانون کاهش پیدا کرد که ۴۲۶۴ حکم قانونی را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: در بحث احزاب سیاسی، قوانینی داشتیم که منسوخ، غیرقابل قبول و به مرور زمان از بین رفته بود در این حوزه ۱۲۷ عنوان قانون وجود داشت که شامل ۴۷۵ حکم می‌شد و با کاهش و منسوخ کردن این قوانین ۷۱ عنوان قانون منسوخ و ۱۷۹ حکم را دیگر اجرا نمی‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در نظر دارد با همکاری اداره قوانین در راستای شفاف و روشن کردن قوانین در سایر حوزه‌های مرتبط با این کمیسیون اقدام و قوانین را برای فهم بهتر مردم کاهش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول