اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز ساخت اولین شهرک فناوری‌های پرتوی کشور در بناب

ساخت اولین شهرک فناوری‌های پرتوی کشور در بناب آغاز شد.

آغاز ساخت اولین شهرک فناوری‌های پرتوی کشور در بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولین محلی کلنگ احداث اولین شهرک فناوری های پرتوی کشور در شهرستان بناب به زمین زده شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در آیین کلنگ زنی این پروژه با اشاره به نقش فناوری های پرتودهی در بسیاری از صنایع بویژه کشاورزی گفت: این شهرک با مشارکت بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای پرتودهی ایجاد می شود.

صولت ثنا افزود: پرتودهی در ماندگاری مواد غذایی نقش مهمی دارد و راه اندازی این شهرک به رونق تولید و صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با دعوت از  همه سرمایه‌گذاران شمال غرب کشور برای سرمایه گذاری در این شهرک خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی امکانات صنعتی هسته ای و پرتودهی را در این منطقه توسعه و رونق می دهد و زیرساخت های لازم را برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به شکل مطلوبی فراهم می کند.

گزارش فارس حاکی است، شهرک فناوری پرتودهی بناب در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در مجاورت مجتمع پرتودهی فرآیند شمال غرب کشور ساخته می شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و به لحاظ گسترش و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی این شهرستان یک شهر صنعتی بشمار می آید.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول