اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش پرونده‌های قضایی ورودی در طارم

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: طبق آمار ارائه شده پرونده‌های قضایی ورودی در طارم روند افزایشی دارد.

افزایش پرونده‌های قضایی ورودی در طارم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید میدانی از حوزه قضایی طارم اظهار کرد: برابر آمار در بحث ورودی پرونده‌ها در طارم شاهد افزایش پرونده هستیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با توجه به آمار ارائه شده در این بخش نیازمند اراده و تلاش جدی برای کاهش این امر  هستیم و باید با سایر حوزه‌های قضایی استان که آمار ورودی‌ها کاهشی است همگام و اقدامی موثر انجام شود.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع و به موقع با مجرمان در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم بسیار اثرگذار است، ادامه داد: انتظار این است که پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی و تعیین تکلیف و تکلیف شوند.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در این شهرستان به لحاظ  شرایط آب وهوایی، برخوردار از زمین‌های حاصل خیز و چند فصلی برای فعالیت‌های کشاورزی که اکثریت مردم این شهرستان از جمله زن و مرد در زمین‌های کشاورزی تلاش می‌کنند و بیکاری در این حوزه کمترین میزان را دارد، انتظار این است که  مشکلات و پرونده‌های پیرامونی نیز کم باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه این حوزه قضایی در اکثر بخش‌ها توفیقات خوبی بدست آورده اما انتظار از این مجموعه بیشتر از اینهاست و  امیدواریم در پایان ۶ ماهه اول سال شاهد ارتقا و رفع نواقصات در سایر بخشها باشیم

صادقی نیارکی بر کنترل ورودی پرونده‌ها و اجرای دقیق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی تأکید کرد و افزود: بخش چورزق در برخی حوزه‌ها از جمله پرونده طلاق آمار بالایی دارد که در این حوزه و برای کاهش این آمار نیازمند آگاه سازی زوج‌ها و خانواده‌ها از عواقب این کار و همچنین آسیب شناسی علل افزیش طلاق در این حوزه هستیم.

وی با تأکید بر ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها با بهره‌گیری از صاحبان منبر، علما و ریش سفیدان محل اظهار کرد: تلاش برای سازش و ایجاد صلح در پرونده‌ها برای کاهش ورودی و حجم پرونده‌ها بسیار اثرگذار است و همچنین در کنار این امر اهتمام به امر پیشگیری و آگاهی بخش افراد ضروری  است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول