اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

علی‌رغم مسائل اقتصادی و سیاسی باید در انتخابات شرکت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید علی‌رغم وجود مسائل اقتصادی و جناح بندی‌های سیاسی در انتخابات شرکت کنیم؛ زیرا زمانی که دشمنان ایران متوجه شوند مردم پشتیبان حکومت هستند، مأیوس خواهند شد.

علی‌رغم مسائل اقتصادی و سیاسی باید در انتخابات شرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خصوص جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: این ستاد به صورت فصلی نشست‌هایی را با حضور تعدادی از مسؤولان از جمله استاندار، فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران و مدیران ادارات اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دادستان اصفهان برگزار می‌کند و در آن گزارش عملکرد ستاد توسط دبیر آن ارائه می‌شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: مصوبه امروز نشست فصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در رابطه با شروع فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها با محوریت مسائل اجتماعی بود که باید پس از اقدامات پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این ستاد اعلام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در مورد مسائل انتخاباتی گفت: مشارکت در انتخابات اقدامی ضروری و اجتماعی است. باید برگزاری انتخابات در سوریه را الگو قرار دهیم؛ زیرا در این کشور مردم علی‌رغم تعدد مذاهب، حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند و بیش از ۹۵ درصد به بشار اسد رأی دادند. این اقدام مردم سوریه مشت محکمی بر دهان کسانی بود که سعی داشتند ظرف دو ماه بشار اسد را از سوریه بیرون کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید علی‌رغم وجود مسائل اقتصادی و جناح بندی‌های سیاسی در انتخابات شرکت کنیم؛ زیرا زمانی که دشمنان ایران متوجه شوند مردم پشتیبان حکومت هستند، مأیوس خواهند شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: نظر شورای نگهبان در مورد کاندیداها فصل‌الخطاب است؛ باید توجه داشت که حقوقدان‌ها و فقهای شورای نگهبان کسانی نیستند که بخواهند آخرت خود را به خیالات دنیایی بفروشند؛ بنابراین مردم باید صلاحیت کاندیدهای تأیید شده انتخابات ریاست جمهوری را احراز کنند و به فرد اصلح رأی دهند.

پژوهشکده شهروند مسوول برای برخورد با منکرات در اصفهان تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد نیز از تشکیل پژوهشکده شهروند مسوول با هدف برخورد ریشه‌ای با منکرات به جای برخورد لحظه‌ای و سلبی خبر داد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: این پژوهشکده با تصدی‌گری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و با استفاده از حوزه‌های علمیه و ظرفیت سایر دانشگاه‌های استان تشکیل می‌شود.

وی اظهار داشت: ضرورت تشکیل این پژوهشکده بر آن مبناست که اگر در جامعه معروفی بر زمین ماند و یا منکری در حال اتفاق است، روش برخورد علمی با این مساله را  بخش دانشگاهی بسنجد و طرحی را آماده کند تا در مراحل تصویب قرار بگیرد که بتوایم برخورد ریشه‌ای با منکرات داشته باشیم.

عبداللهی‌نژاد افزود: یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت آموزش ۶ ساعته امر به معروف و نهی از منکر بود که چیستی، چرایی، چگونگی، مسائل قانونی، حقوقی و مهارتی آن به تمامی کارکنان ستاد و دستگاه‌های موضوع ماده ۱۸ قانون حمایت از آمران به معروف آموزش داده شود.

به گفته دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان مقرر شد تا  یک بسته آموزشی توسط صدا و سیما نیز تهیه شود تا هر کسی به تناسب موقعیتش با امر به معروف آشنا شود و پس از فراگیری آموزش‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده است گواهی دریافت کند.

وی گفت: تشکیل کمیته قانون انطباق توسط دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های این نهاد است که به‌صورت جدی‌توسط این دانشگاه و استانداری پیگیری می‌شود.

عبداللهی‌نژاد افزود: قانون یاد شده در واقع انطباق موازین شرعی با موارد فنی است که در مراکز درمانی و آموزش پزشکی اتفاق می‌افتد و لازمه آن رعایت حریم افراد و حرمت اشخاص است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول