اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: نگاه مردم برای حرکت در مسیر زندگی به فرهنگ غرب نباشد

امام جمعه یزد گفت: مردم برای حرکت در مسیر زندگی و دست یافتن به هدف والای زندگی نباید نگاهشان به غربی‌ها باشد بلکه باید به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه کنند.

امام جمعه یزد: نگاه مردم برای حرکت در مسیر زندگی به فرهنگ غرب نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به چشم‌انداز فرهنگی استان اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ تعریف برای فرهنگ ارائه شده اما فرهنگ حقیقی، رفتاری است که در انسان نهادینه شده و او را به سمت هدفی مشخص هدایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که معانی فرهنگی با یکدیگر تلفیق شده‌اند، افزود: آنچه در فرهنگ مدنظر است، حرکت در مسیر تعالی و تشخیص هدف زندگی است و اگر هدف زندگی را به درستی تشخیص دهیم، آنگاه سبک زندگی نیز مشخص می شود.

امام جمعه یزد گفت: در دنیا در رابطه با هدف زندگی حرکت جدی و ارزشمندی انجام نشده اما در مورد زندگی مادی برنامه ریزی‌های خوبی شده اما همه این برنامه‌ها نسبت به نتیجه، غفلت داشته‌اند.

ناصری یزدی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید؛ «وَما خَلَقتُ الجِنَّ وَالإِنسَ إِلّا لِیَعبُدونِ» افزود: هدف زندگی انسان در این آیه مشخص شده و بر اساس این هدف، فرهنگ نیز معنا پیدا می کند و اگر در مسیر فرهنگ متناسب با این هدف حرکت کنیم، به کمال خواهیم رسید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: همه ما ابتدا باید تشخیص دهیم که هدف زندگی کجاست و باید به کجا برسیم و در مرحله بعد، باید ببینیم که چگونه هستیم و به قول شهید مطهری چگونه باید باشیم و باید خودمان را به کجا برسانیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نگاه ما نباید به غرب باشد و آنها را الگوی خود قرار دهیم بلکه نگاه ما باید به قرآن و هدف زندگی الهی باشد و در مسئله آینده نگری نسبت به فرهنگ نیز باید هدف و سبک زندگی را مشخص کنیم و این سبک زندگی همان فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌خواهند مزاج و سبک و زندگی ما را به سمت ذائقه و فرهنگ خود پیش ببرند زیرا آنها مقصود خود را از این موضوع دنبال می‌کنند و هدف آنها جلوگیری از پیشرفت و تعالی ما مسلط شدن بر امور ماست.

ناصری یادآور شد: فطرت ما فطرت خدایی است بنابراین فطرت انسان عدالت دوست و نوع دوست و دقیقا بر خلاف معانی است که در فضای مجازی به ما القاء می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با تاکید بر این‌که در کمال انسانی همه چیز از جمله تقوا، علم، ایمان، فهم و تعقل، تدبر، تفکر، ایثار، جهاد، شهادت، پیشرفت، اقتصاد، قدرت و همه چیز نهفته است، افزود: خداوند متعال کل الکمال است و برای انسان نیز کمال می خواهد بنابراین مسیر دستیابی به کمال را نیز برای او مشخص کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که باید تعریف درست و جامعی از فرهنگ به ویژه فرهنگی اسلامی داشته باشیم، عنوان کرد: باید مراقب باشیم که از مسیر فرهنگ منحرف نشویم و در شرایطی که ابزارهایی نظیر فضای مجازی خلاف مسیر کمال انسانی حرکت می کنند و انسانها را به مسائل پوچ و واهی مشغول و آنها را از اصل و هدف زندگی غافل کرده اند، در مسیر تعالی قدم برداریم و در همه حال بصیرت و تقوا داشته باشیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول