اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه اقدامات غیردوستانه اروپا را پاسخ می‌دهد

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر حفاظت از بلاروس در برابر تحریم‌های کشورهای اروپایی، گفت اتحادیه اروپا در حال ایجاد موانعی در مسیر روابط دوجانبه با مسکو است.

روسیه اقدامات غیردوستانه اروپا را پاسخ می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) از تصمیم مسکو برای حفاظت از بلاروس در برابر تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا خبر داد.

لاوروف با بیان اینکه روسیه از بلاروس در برابر تحریم‌های احتمالی اروپا بر این کشور ذیل چارچوب مینسک حفاظت می‌کند، گفت بروکسل مشغول ایجاد موانعی در مسیر روابط دوجانبه با مسکو است.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی درباره کنفرانس روابط روسیه-اروپا توضیح داد: «وضعیت [روابط روسیه و اتحادیه اروپا] همچنان هشدارآمیز است. کشورهای اروپایی در حال تجربه کردن بحران بی‌سابقه‌ای از بی‌اعتمادی هستند. دیوارهای جداکننده در اروپا در حال ایجاد شدن هستند و مانند خندق‌هایی به سمت شرق کشیده می‌شوند».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه چشم‌انداز دستورکار یکپارچه در اروپا درخصوص این کشور نیز بسیار محدود شده، گفت: «همین چند سال پیش در ۲۰۱۰ بود که آنها آمده بودند کمیته روسی-اروپایی در حوزه امنیتی و سیاست خارجی تشکیل دهند اما اتحادیه اروپا از آن توافق عقب نشست. همین سرنوشت نیز گریبان‌گیر توافق همکاری در حوزه مدیریت بحران شد».

بر اساس این گزارش، لاوروف در ادامه تاکید کرد: «اکنون نیز سازوکارهای همکاری ساختاری در روابط با روسیه،‌ بین اتحادیه اروپا و ناتو بسیار تضعیف شده است».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر پاسخ دادن روسیه به هرگونه گام غیردوستانه اتحادیه اروپا، اظهار داشت: «واقعیت امروز، با منطق سلطه‌گری و هژمونی مطابقت ندارد، همچنین تلاش‌ها برای ایجاد موانع آهنین بی‌معنی است. البته می‌دانیم همچنان در اروپا کسانی وجود دارند که از این سیاست تقابل‌جویانه غیرسازنده در قبال کشور ما، آگاه هستند».

به نوشته ریانووستی، وزیر خارجه روسیه همچنین افزود:‌«روسیه برای داشتن تعاملات صادقانه آماده است. اما این بدان معنا نیست که گام‌های غیردوستانه را بی‌پاسخ می‌گذارد... چنین گام‌هایی اکنون درحال طراحی شدن است و آنها علناََ درباره آن صحبت می‌کنند. پاسخ نیز [از سوی ما] قطع اعمال می‌شود».

لاوروف پیشتر نیز با محکوم کردن تفکرات ضد روسی اتحادیه اروپا، هشدار داد مسکو به هر تحریم جدیدی که غرب علیه آن اعمال کند، واکنش نشان خواهد داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول