اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ایجاد «بازار کار برای مهاجرین کاری» در تاجیکستان

رئیس فدراسیون اتحادیه های صنفی مستقل تاجیکستان از ایجاد بازار کار برای مهاجرین کاری در این کشور خبر داد.

ایجاد «بازار کار برای مهاجرین کاری»  در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ملک‌شاه نعمت زاده» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های صنفی مستقل تاجیکستان در مورد ایجاد بازار کار برای مهاجران کارگر در این کشور خبر داد.

وی با اعلام این خبر، هدف از ایجاد «بازار کار برای مهاجران کارگر» وابسته به فدراسیون اتحادیه‌های صنفی مستقل تاجیکستان را گسترش اجرای اهداف اساسی اتحادیه‌های کارگری، عنوان کرد.

فدراسیون اتحادیه‌های صنفی مستقل تاجیکستان همراه با نهادهای بین سازمانی اتحادیه‌های کارگری با همتایان خود در کشورهای عضو جامعه همسود در زمینه مهاجرت، همکاری می‌کنند.

مقام تاجیک معتقد است که این امر بازار کار تاجیکستان را قادر می‌سازد تا با شرکای خارجی خود برای حمایت از حقوق و منافع مهاجران کارگر و بسیج سازمان یافته آنها همکاری کند.

«یولداش ایش اف» مدیر این بازار کار تازه تاسیس، هدف اصلی ایجاد آن را تضمین اشتغال شهروندان تاجیکستان، به ویژه جوانان، در داخل و خارج این کشور و همچنین حمایت از حقوق کارگری و منافع اجتماعی و اقتصادی مهاجران کارگر، عنوان کرد.

بنابر گزارشات مختلف، بیش از یک میلیون مهاجر کارگر تاجیکستان در روسیه و سایر کشورها مشغول به کار هستند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، حجم انتقال پول توسط مهاجران کارگر به تاجیکستان در سال 2020 میلادی یک میلیارد و 741 میلیون دلار را تشکیل داده که برابر 23 درصد تولید ناخالص داخلی همان سال این کشور، بوده است.

با این حال، مبالغی که توسط مهاجران از روسیه به تاجیکستان ارسال شده، در پی بسته شدن مرزها بر اثر همه‌گیری کرونا 33 درصد کاهش یافته است.

بنابر پیش بینی بانک جهانی، در سال‌های 2021-2022 جاری سرعت رشد اقتصاد جهانی بهبود یافته و در پس زمینه آن انتظار می‌رود که حجم انتقال پول به کشورهای با درآمد کم، که تاجیکستان از جمله آنها است، افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول