اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از ۶۰ درصد لیست ائتلاف وحدت را جوانان تشکیل داده‌اند/ لیست ۵۱ نفره ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد اعلام شد

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد گفت: جوانان در مصاحبه با شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد نشان دادند آماده هستند که شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و تسلط خوبی بر مسائل شهر مشهد دارند؛ بالای ۶۰ درصد لیست ۵۱ نفره را جوانان تشکیل می‌دهند، کسانی بودند که کار اجرایی داشتند اما به روز نبودند و انتخاب نشدند.

بیش از ۶۰ درصد لیست ائتلاف وحدت را جوانان تشکیل داده‌اند/ لیست ۵۱ نفره ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا ترقی در چهارمین نشست خبری شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد، با تشکر از اصحاب رسانه برای حضور و تنویر افکار عمومی، اظهار کرد: بدون شک در انتخابات ۱۴۰۰ ما در آستانه یک تحول عظیم در حکمرانی کشوری و استانی هستیم و فرصت گرانبهایی در اختیار مردم و رای‌دهندگان قرار گرفته تا مسیر حرکت جمهوری اسلامی را در جهت آرمان های انقلاب اسلامی تسریع کنند.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد ابراز کرد: امید است مردم چنانچه در انتخابات گذشته اشتباهی رخ داده این اشتباه را بر طرف کنند و آگاهی و بصیرت با امید به آینده سرنوشت گام دوم انقلاب اسلامی را رقم بزنند، فقه سیاسی امام راحل(ره)، اقتصاد لیبرالی فاقد توجه به ملت، تفکر فرهنگی لیبرالی، عناصر اجرایی خسته و غیر انقلابی و غیرجهادی، موانع اصلی تحقق گام دوم انقلاب اسلامی هستند و باید با این انتخابات این موانع را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بدون تردید برداشتن این موانع در گرو انتخاب درست و بصیرانه مردم ماست، گفت: شورای ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد سیاستش بر معرفی نامزدهای کارآمد و توانمند برای حکمرانی در حوزه مدیریت شهری است؛ در سطح کشور هم معتقد است شخصیت کارآزموده، کارآمد، توانمند، شجاع و معتقد به فقه سیاسی امام و مخالف تفکر اقتصاد و فرهنگ لیبرالی و برخوردار از نیروهای امیدوار به آینده و با روحیه جهادی آیت الله رییسی می‌توان بسیاری از دغدغه‌های مردم را برطرف کند و این ائتلاف با تمام توان از ریاست جمهوری آیت الله رییسی حمایت می‌کند.

ترقی اضافه کرد: امیدواریم مانند دوره قبل که در خراسان رضوی حمایت خوبی توسط رای دهندگان از آیت الله رییسی صورت گرفت، این دوره هم این اتفاق بیفتد و سرنوشت کشورمان به سوی افقی امیدوارکننده و روشن گام بردارد.

نائب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد افزود: شورای ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد برای رسیدن به فرایند لیست کارآمد برای مدیریت شهری با تلاش شبانه‌روزی خود و همت شما عزیزان اصحاب رسانه، با اطلاع‌رسانی شفاف به مردم، گام‌های لازم را برای رسیدن به یک لیست واجد شرایط در این مدت برداشته است.

وی افزود: ابتدا فراخوان دادیم که تمام کسانی که علاقمند هستند در ائتلاف حضور داشته باشند از طریق سایت ثبت‌نام کنند و پس از آن نامزدها در کمیسیون‌های مختلف پخش شدند و از ۲۰۰ نفر ۱۲۰ نفر از مرحله اول عبور کردند؛ پس از آن نوبت به بررسی کمیته تطبیق رسید و تلاش کردیم سلامت دینی و اقتصادی، تخصص، توانمندی و کمیسیون انتخابی آن‌ها و توجه نامزدها به برنامه مدیریت شهری افراد را مورد ارزیابی اولیه قرار دهیم که حدود ۸۰ نفر شرایط ورود به مرحله دوم را نداشتند.

ترقی تشریح کرد: در جلسات فشرده ۱۸ روزه توانستیم روزی حدود هشت نفر را بر اساس تخصص بررسی کنیم و لایو تمام این صحبت‌ها پخش شد و مردم استفاده کردند، میزان استفاده از این لایو نسبت به هر فرد نشان‌دهنده میزان تاثیرگذاری مطلب در افکار عمومی است که برای ما هم دارای اهمیت است.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: سعی کردیم در کمیته تطبیق جلوی هرگونه مهندسی رای را بگیریم و به نحوی داوری را چیدمان کردیم که اگر حتی عده‌ای با یکدیگر هماهنگ کرده باشند که به کسی کم رای بدهند، تأثیر این آرا کمتر از ۲ یا سه درصد باشد.

وی با اذعان بر اینکه عمده افراد متوجه شدند که ایرادی در روند رای گیری و امکان مهندسی رأی وجود ندارد، تصریح کرد: کمیته داوری حدود ۶ نفر را که فاصله آن‌ها در رأی بسیار کم بود، با حذف برخی رای هایی که امکان دخالت سلایق شخصی در آن وجود داشت لیست را به ۵۱ نفر رساند.

ترقی تبیین کرد: ما در شورای شهر مشهد نیازمند افرادی هستیم که هم به لحاظ تخصصی و هم به لحاظ خاستگاه اجتماعی و رأی‌آوری از ظرفیت بالایی برخوردار باشند، دوم اینکه افرادی را انتخاب می‌کنیم که به یکدیگر از لحاظ همگرایی نزدیک‌تر باشند و کسانی که احتمال تکروی در آن ها وجود دارد در لیست حضور نداشته باشند.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد بیان کرد: بر این اساس در شورای مرکزی تعداد ۵۱ را به ۳۰ نفر تقلیل می‌دهیم و این افراد روز پنجشنبه در مجمع عمومی با حضور اقشار مختلف مشهد و بدنه مردمی ائتلاف از ۳۰ به ۱۵ نفر تقلیل داده و به مردم عزیز شهر مشهد معرفی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به میثاق نامه‌ای که از افراد گرفته‌ایم، باید نام افراد در لیست‌های موازی وجود نداشته باشد، چرا که اینگونه ما در مطالبه‌گری از اعضا محدود می‌شویم، تعهد این افراد باید به ائتلاف باشد و اگر کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد می‌تواند به افراد به طور خصوصی اعلام کند و فرد در تبلیغات شخصی خود از حمایت آن حزب یاد کند.

ترقی تشریح کرد: سعی کردیم قومیت‌های مختلف، تخصص‌های گوناگون و افرادی از حاشیه شهر را در لیست داشته باشیم، در این جمعیت ۳۰ نفره باید از هر کمیسیون ۲ برابر نیاز وجود داشته باشد، یکی از کارهای مهم در این دوره رفع نیاز تمام کمیسیون‌های شورای شهر است.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد با تاکید بر اینکه امید است با حضور تمام گروه‌ها و اقشار جامعه شاهد مشارکت ارزشمند و با نشاط در مشهد و در کشور برای شورای شهر و ریاست جمهوری باشیم، تشریح کرد: ما هشت متخصص را از میان ۵۰ متخصص بر اساس معیارهای شورای ائتلاف انتخاب کردیم، برای کمیسیون برنامه و بودجه هاشم بنی هاشم، کمیسیون حقوقی  کامیاب، کمیسیون عمران عیدی، کمیسیون اقتصاد سیفی، کمیسیون معماری و شهرسازی حسینی، کمیسیون حمل و نقل علوی مقدم، کمیسیون فرهنگی حجت الاسلام مقامی، کمیسیون خدمات شهری نجفی از شهرداران پیشین مشهد را در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در مصاحبه‌های شورای ائتلاف، جوانان بسیار ارزشمندی را کشف کردیم که اصلا فکر نمی‌کردیم این چنین تسلطی بر شهر مشهد داشته باشند، متذکر شد: این جوانان نشان دادند آماده هستند که شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند و بالای ۶۰ درصد لیست ۵۱ نفره را جوانان تشکیل می‌دهند، کسانی بودند که کار اجرایی داشتند اما به روز نبودند و انتخاب نشدند.

ترقی تشریح کرد: بانوان بسیار توانمندی وارد عرصه شدند و نشان دادند در معماری و برنامه ریزی بسیاری توانمند هستند، همگی جوان و تحصیلکرده بوده و با این لیست، امیدواریم از پس مدیریت شهری بر آییم.

تمام افراد حاضر در لیست دارای مدارک ارشد و دکترا هستند

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد خاطرنشان کرد: تمام مدارک افراد حاضر در لیست ارشد و دکتری و تخصص‌ها اکثرا دکتراست و برنامه و کاری که برای کمیسیون انجام دادند قابل پذیرش بوده، محدودیتی برای تعداد جوانان و بانوان در نظر نگرفته‌ایم اما بنا داریم حتما حضور داشته باشند و در لیست بگنجند.

وی با بیان اینکه هنوز در رابطه با شهردار به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، تاکید کرد: همانطور که عملکرد شهردار فعلی را آیت الله علم الهدی تایید کردند ما هم تایید می‌کنیم ولی شهردار آینده باید نقاط مثبت آقای کلایی و توانمندی‌هایی اضافه بر آن را داشته باشد.

ترقی افزود: در این دوره در رابطه با حاشیه شهر توانستیم فرهنگی را جا بیاندازیم که تمام کاندیداها فهمدیدند یکی از موضوعاتی که باید جدی به آن بپردازیم حاشیه شهر است و تمام اعضای شورای شهر باید خودشان را موظف به پیگیری مشکلات حاشیه شهر بدانند؛ یکی از ملاک‌هایی که می‌توانند کارنامه خود را نشان دهند حضور در حاشیه شهر و تخصیص بودجه به آن‌هاست.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی با اشاره به اینکه هیچ دوره‌ای این‌گونه به حاشیه شهر پرداخته نشده است، ابراز کرد: خوشبختانه نیروهای خوبی در این دوره پرورش یافتند تا به ائتلاف راه پیدا کنند و حاشیه شهر این دوره بیشترین تعداد نماینده را توانست به ائتلاف معرفی کند، این رقابت هم ارزشمند بود که نشان داد استعدادهای بالقوه‌ای در حاشیه شهر وجود دارد، مدیران شهری آینده باید ساکن و مرتبط با آن مناطق باشند و درد آن محل را دانسته و نیازهای آنجا را بشناسند، باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها در شورای شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بررسی کردیم که افرادی که در لیست حضور پیدا کنند که برنامه‌هایی برای جهت دادن به منابع مالی، توزیع عادلانه بودجه در شهر و شفافیت مالی داشته باشد، ابراز کرد: امیدواریم طبق برنامه شورای شهر آینده شفافیت مالی داشته باشد و با توجه به برنامه‌های خوب که در برنامه چهارساله ما هم وجود دارد اولویت‌بندی بودجه و شفافیت مالی صورت بگیرد، متاسفانه اولویت‌بندی در شهر رعایت نمی‌شود و برخی طرح‌های عمرانی فقط برای رای آوری درست شده‌اند.

نائب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد تصریح کرد: سامانه فاش شهرداری مشهد باید کامل شود، در حال حاضر ناقص است و مردم، محققان و نخبگان باید به این سامانه دسترسی داشته باشند؛ تلفیق شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی کاری بسیار عالی و بی‌نظیر است.

وی افزود: به هیچ وجه جریانی نتوانسته است نامزد خود را به ما تحمیل کند، کمیته تطبیق به صورت کارشناسی و تخصصی رای داده است و معتقد هستیم هیچ‌گونه اعمال فشاری از هیچ کجا بر کمیته تطبیق صورت نگرفته است.

ترقی با بیان اینکه برخی آمدنشان را در ائتلاف مشروط کرده بودند و ما این شروط را نپذیرفتیم، تکمیل کرد: چرا که این شروط با مرام‌نامه ما مغایرت داشت، میدان باز است و آن‌ها می‌توانند نامزد ارائه بدهند و آن‌ها را رقیب خودمان نمی‌دانیم.

نائب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد گفت: برنامه مشخصی در مشهد برای سرمایه گذاری وجود ندارد، استاندار قبل سعی کرد جذب سرمایه‌گذار کند و یک سری روی کاغذ اعلام آمادگی کردند اما تفاوتی ایجاد نشد و علت این است نوع برخورد ما با سرمایه‌گذار دافعه دارد و جذب نمی‌کند، این شهر بین المللی، ظرفیت سرمایه‌گذاری بین المللی دارد و البته باید این سرمایه‌گذاری در جهت هویت و چشم‌انداز شهر مشهد باشد.

وی با بیان اینکه به هر میزان که ترکیب ائتلاف قوی تر و پشتوانه مردمی آن کامل‌تر باشد می‌تواند در تحقق خواسته‌های مردم قوی‌تر عمل کند، ادامه داد: نامزدها را سعی کردیم با امضا و تعهد و پیگیری این وعده‌ها متعهد به ائتلاف کنیم، نوع افرادی که انتخاب کردیم رنگ حزبی آن‌ها کمرنگ و دوز تخصصی آن‌ها بالاست.

ترقی بیان کرد: برای منطقه ثامن برنامه داریم و سعی داریم طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و هویت فرهنگی شهر مشهد به گونه‌ای آن منطقه را اصلاح کنیم که دیدگاه مردم و مقام معظم رهبری هر دو محقق شود.

نائب رییس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد با بیان اینکه رییس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رییسی در خراسان رضوی که عضو شورای ائتلاف هم هست، سعی کرده که هم از ظرفیت مردمی و هم ظرفیت ائتلاف استفاده کند، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار ۵۰ هزار خانه تاکنون برای طرح «هر خانه یک ستاد» جهت حمایت از کاندیداتوری آیت‌الله رییسی ثبت نام کردند و البته مقرر شده این تعداد به ۷۵ هزار خانه برسد، شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد از حضرت آیت‌الله مدرس یزدی  در میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز حمایت می‌کند.

لیست اعضای شورای ائتلاف به این ترتیب اعلام شد: کمیسیون خدمات شهری: حسن کریمیدادی، حسین امجد یزدی، عبادالله عبادی، فاطمه سلیمی، وحید صداقت، محمد پهلوان کاشی؛ کمیسیون بودج: حسن موحدیان، حسین حسامی، مصیب عنابستانی، محمد عین القضاة، سید ابراهیم علیزاده، کاظم معتمدی‌فر، بهادر صمدیان، عبدالحسن حسینی، سمیه سادات ابراهیمی، محمد ثنایی فیض‌آبادی؛ کمیسیون فرهنگی: آرش ضیایی، حجت الاسلام حسن  منصوریان، مجید طهوریان عسگری، مهدی ناصحی، آذر رشیدی، علی رضازاده، ماهان صفایی ثانی، مرتضی نظرنژاد، محسن قهرمانی، احمد سلطانی؛ کمیسیون عمران: حسن قدیری طرقی، مجید نژادحسین، مجتبی زمانیان، علی ذاکرالحسینی؛ کمیسیون حمل نقل: قاسم طاهری،  خجسته رحیمی، ایمان فرهمندی، امیر قره‌گوزلویی؛ کمیسیون حقوقی: جعفرکبیری، هاشم دائمی، محمد رضا هزاره؛ کمیسیون اقتصاد:مجید دبیریان، موسی‌الرضا حاجی بگلو، محمد صادق احمدزاده، مهدی منصوری بیدکانی، علی نجاریان کرمانی، مسعود معتمدی یکانه؛ کمیسیون شهر سازی: شفایی‌نژاد، مهدی خداشناس، حمیدضمیری، هادی عرفان، سیدحسین علوی مقدم، حمید قاسمی هنری و ژیلا حصاری.

گفتنی است؛ لیست ۵۱ نفره شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی مشهد طی روزهای آتی به ۳۰ و در نهایت به ۱۵ نفر تقلیل پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول