اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

معرفی صنعت حوله‌بافی سرخه به کشور

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با هدف قطب‌سازی صنعت حوله‌بافی سرخه و معرفی آن به مردم کشور از پایگاه‌های فعال این شهرستان بازدید کرد.

معرفی صنعت حوله‌بافی سرخه به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، مینا بیابانی ظهر امروز با هدف قطب‌سازی صنعت حوله‌بافی سرخه، ارزیابی کارگاه و ظرفیت آن از پایگاه‌های فعال سرخه در این صنعت بازدید کرد و روند کار را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود برای تقویت اقتصاد کشور و تکیه‌بر تولید داخلی حداکثر استفاده را کرد، گفت: حضور زنان در عرصه اقتصادی، بافت فرش، بافت حوله و صنایع دیگر می‌تواند کمکی برای درآمد خانواده باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در زمینه چگونگی انجام کار، هزینه‌های جانبی، درآمد ماهانه و استفاده از جنس نخ برای تهیه لباس و مانتو با بانوان هنرمند سرخه‌ای گفت‌وگو کرد و ایده و طرح‌های جدید برای پیشبرد بهتر کار مطرح شد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور، افضلی، مسؤول سازندگی بسیج جامعه زنان کشور و دیابی، مسؤول جامعه زنان استان سمنان از پایگاه حضرت زینب (س) و فعالیت‌های کمک‌های مؤمنانه ازجمله تهیه سیسمونی، جهیزیه و بسته‌های معیشتی و محصولات کارگاه حوله‌بافی سنتی این پایگاه در راستای طرح فدک (اشتغال‌زایی بانوان) بازدید کردند.

بسیجیان پرتلاش پایگاه‌های حضرت زینب (س) و حضرت آسیه (س) در شهرستان سرخه با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید داخلی اقدام به ایجاد کارگاه‌های حوله‌بافی و فرش‌های دستباف در این پایگاه‌ها کردند.

با توجه به قدمت حوله‌بافی در سرخه و رغبت نسل جوان و با هدف کمک به خانواده‌ها و اشتغال بانوان در خانه، اجرای طرح فدک توسط بسیج جامعه زنان ناحیه سرخه با کمک بسیجیان توانمند و علاقه‌مند از سال ۹۸ به بعد در راستای آموزش حوله‌بافی آغاز و کارگاه‌های حوله‌بافی راه‌اندازی شد.

هنرمندان به‌صورت مستقیم و مجازی محصولات حوله و جانبی آن مانند شمد، سرویس آشپزخانه، کلاه حمام، تن‌پوش، حوله استخر، کیسه خوراکی و مواد غذایی، روفرشی، رومبلی، سفره نان، روتختی و... را به فروش می‌رسانند و در نظر است با گسترش فعالیت و تقویت کارگاه‌های حوله‌بافی، خیاطی و بسته‌بندی، صنعت حوله‌بافی سرخه به مردم کشور معرفی شود.

بانوان هنرمند سرخه‌ای استقبال خوبی از این کارگاه‌ها کرده‌اند و اقدام به بافت حوله در طرح‌های مختلف و آموزش به کارآموزان علاقه‌مند می‌کنند.

بانوان هنرمند بسیاری در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله‌بافی، خرسک، جاجیم و گلیم‌بافی از مهم‌ترین صنایع‌دستی این شهرستان محسوب می‌شود.

مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند و اهمیت ایجاد کسب و کارهای خانگی برای بانوان با رویکرد کارآفرینی ضرورتی غیرقابل‌انکار است.

در حقیقت با تحقق این مهم سبب می‌شود هم به اقتصاد خانواده کمک شایانی شود و هم بانوان در شهرستان‌ها و روستاها و مناطق مختلف کشور نقش خود را به‌عنوان عضو فعال در جامعه پررنگ‌تر ببینند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول