اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کیفیت تولید قطعه سازان تارا تضمین می‌شود

از برنامه‌های مهم کیفی ساپکو در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، اجرا و نهادینه‌سازی استاندارد سیستم تضمین کیفیت پیمانکاران +SQA برای تارا و تمامی محصولات جدید ایران خودرو نظیر کراس اوور پروژه K۱۲۵ است.

کیفیت تولید قطعه سازان تارا تضمین می‌شود

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس- اجرا و پیاده‌سازی ارزیابی جامع گرید پویا برای ۵۷۰ سازنده و تشکیل و ایجاد کلینیک سازندگان از جمله اقدامات معاونت کیفیت ساپکو در راستای ارزیابی و ارتقای کیفیت سازندگان است که در کلینیک سازندگان، تیم‌های تخصصی وظیفه آدیت، بررسی و پایش انحراف  شاخص‌های کیفی سازندگان و ارتقای آنها به سطح مطلوب عملکرد کیفی را بر عهده دارند؛ این کلینیک در سال ۹۹، میزبان ۲۶ سازنده و دریافت برنامه‌های بهبود و اقدامات اصلاحی از آنها بوده است. همچنین پروژه ظرفیت‌سنجی سازندگان از جمله اقدامات کیفیت ساپکو بوده که از انتهای سال ۹۹ آغاز و در سال ۱۴۰۰ برای ۱۴۴ سازنده تامین کننده قطعات تارا برنامه ظرفیت‌سنجی تدوین شده است .

تکمیل مرکز آنالیز و ارتقای تجهیزات تست از ۳۵  به ۷۰ دستگاه در سال ۹۹ ، کاهش ۵۰ درصدی تعویض قطعات سالم را در خدمات پس از فروش به همراه داشت و از ۳۳ درصد در سال ۹۸ به ۱۵ درصد در سال ۹۹ رسید، ساپکو در سال جاری هدف کاهش پنج درصدی را دنبال می کند. بازخوردهای دریافت شده از مراکز خدمات پس از فروش منجر به تعریف حدود ۲۰۰ پروژه بهبود و کاهش ۱۲ درصدی قطعات برگشتی از خدمات پس از فروش در دو  سال گذشته شده است .

ارزیابی و ارتقای ۲۵۰۰ دستگاه تجهیزات کنترلی در آزمایشگاه‌های سازندگان به منظور ارتقای صحه‌گذاری آزمون‌ها و طراحی داشبورد مدیریتی تحت وب برای سازندگان به منظور پایش مستمر شاخص‌های کیفی، اخطارها و برنامه‌ها و مقایسه وضعیت سازنده با رقیب، سبب ارتقای فرآیندها در سازندگان شده است. همچنین تجهیز گروه‌های کیفی متمرکز در نمایندگی‌ها با همکاری ساپکو، ایران خودرو و ایساکو از سال ۹۶ تاکنون ۱۷۵ میلیارد تومان کاهش هزینه برای گروه صنعتی ایران خودرو به ارمغان آورده است. 

قطعات تارا و خودروهای دناپلاس توربوشارژ و ۲۰۷ پانوراما با الگوبرداری از روش گزارش، کنترل، اندازه‌گیری (RCM) در سال جاری ارزشیابی خواهند شد و نظارت بر فرآیند تولید سازندگان بر اساس استاندارد سیستم تضمین کیفیت پیمانکاران (+SQA) نهادینه و به این ترتیب دانش بسیار خوبی در پنج مرحله کیفی نصیب ساپکو و زنجیره تامین خواهد شد.

شرکت ساپکو همسو با ابلاغیه کیفی گروه صنعتی ایران خودرو ، ۱۶ برنامه کلان را در دستور کار خود قرار داده که از مهم ترین آن می‌توان به نظارت بر اجرای روش جامع تخصیص طرح‌ریزی منابع مواد- درصد سهم تامین‌کننده، (MRP)  تکمیل تجیهیزات مراکز آنالیز از ۷۰ به ۱۰۰ دستگاه، نمونه‌برداری هفتگی از قطعات خط تولید به منظور پیشگیری از نوسانات کیفی، تعریف ۲۵۰ پروژه بهبود بر اساس بازخوردهای قطعات برگشتی از خدمات پس از فروش، اجرای آدیت محصول با الگوبرداری از RCM در پروژه‌ها برای محصول تارا و ممیزی محصول و فرآیند به منظور بررسی روانی تولید در محل سازنده اشاره کرد.

همچنین ارتقای سازندگان گرید C به  B و گرید B به  A، ظرفیت‌سنجی سه محصول تارا ، دنا پلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما و بررسی و ارتقای سازندگان دارای ریسک ظرفیت از جمله سایر برنامه‌های ساپکو و زنجیره تامین آن برای سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول