اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

چهارمین مسیر زیارتی روضه منوره رضوی به روی زائران باز شد

چهارمین مسیر دسترسی به روضه منوره رضوی به منظور تسهیل زیارت و جلوگیری از ازدحام و ایجاد فرصت بهتر زیارت به روی زائران امام رضا (ع) گشوده شد.

چهارمین مسیر زیارتی روضه منوره رضوی به روی زائران باز شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس چهارمین مسیر دسترسی به روضه منوره رضوی به منظور تسهیل زیارت و جلوگیری از ازدحام و ایجاد فرصت بهتر زیارت به روی زائران امام رضا (ع) گشوده شد.

گشایش چهارمین مسیر با تأیید ستاد کرونا

با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌ها توسط زائران، نظارت جامع خادمان سلامت، توزیع گسترده ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تأیید مجموعه این اقدامات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، بستر لازم برای افزایش مسیرهای تشرف به روضه منوره حرم حضرت رضا (ع) فراهم شد و چهارمین مسیر زیارتی گشایش یافت.

تا کنون امکان تشرف زائران و مجاوران به روضه منوره از ٣ مسیر در صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد فراهم شده بود که با تمهیدات انجام شده، مسیر چهارم نیز ایجاد شد.

تشرف سالمندان از مسیر گوهرشاد به صورت ۲۴ ساعته

مسیر دارالولایه جدید‌ترین مسیر برای تشرف ایجاد شده تا رفت و آمد زائران با سهولت بیشتری انجام شود، ضمن آن که تسهیل تشرف بانوان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در راستای پیشگیری از شیوع کرونا نیز از دیگر اهداف این اقدام بوده است. همچنین تشرف سالمندان نیز همچنان به صورت ۲۴ ساعته از مسیر گوهرشاد ادامه دارد.

با برنامه‌ریزی انجام شده و حضور خادمان، آداب تشرف کاملاً رعایت می‌شود و زائران می‌توانند در فضایی توأم با آرامش به زیارت بپردازند. همچنین تلاش خادمان حضرت رضا (ع) در این زمینه، رضایت زائران امام هشتم (ع) را به همراه داشته است.

تلاش‌های آستان قدس برای رعایت دقیق دستور‌العمل‌ها و رضایت وزیر بهداشت

به گزارش فارس با شیوع کرونا همه آستان‌های کشور از جمله حرم نورانی امام رضا (ع) تعطیل شدند و چند ماه بعد با فراهم شدن تمهیداتی صحن‌های حرم‌ها برروی زائران باز شد.

در ادامه با برنامه‌ریزی خادمان و تغییر در چیدمان فرش‌ها، توزیع ماسک، محلول ضدعفونی، رعایت دقیق فاصله‌گذاری، جمع‌آوری و ضدعفونی مهر‌های نماز پس از هر نوبت نماز، تقویت سیستم تهویه و... زائران به صورت محدود امکان حضور در رواق‌ها را پیدا کردند و در ادامه مسیر‌هایی برای تشرف به روضه منور رضوی برروی زائران بازگشایی شد. همچنین اقدامات آستان قدس در راستای رعایت دقیق پروتکل‌ها رضایت وزیر بهداشت را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول