اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

هشدار افت تولید گاز در میدان پارس جنوبی/ استان فارس می‌تواند به عسلویه دوم تبدیل شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر 70 درصد گاز تولیدی ایران از میدان پارس جنوبی تامین می‌شود که این میدان بدون شک دچار افت تولید خواهد شد. برای جلوگیری کاهش تولید گاز در کشور باید میدان‌های پیرامونی را توسعه دهیم.

هشدار افت تولید گاز در میدان پارس جنوبی/ استان فارس می‌تواند به عسلویه دوم تبدیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان و آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک گفت: ارزش تفاهمنامه امروز برای تولید گاز از این میدان 281 میلیون یورو است و مدت ساخت آن 36 ماه است. در حال حاضر 70 درصد از گاز تولیدی ایران از میدان پارس جنوبی تامین می‌شود که این میدان بدون شک دچار افت تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا برای جلوگیری کاهش تولید گاز در کشور باید میدان‌های پیرامونی را توسعه دهیم که تفاهم‌نامه امروز با این هدف و همچنین فشارافزایی میدان‌های نفتی انجام می‌شود.

حسین‌زاده اظهار داشت: تفاهم‌نامه و پروژه امروز از معدود پروژه‌هایی است که در صنعت گاز و در حوزه ازدیاد برداشت انجام می‌شود. پروژه امروز اشتغال‌زایی خوبی به‌ویژه در استان فارس ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این استان خطوط لوله گاز پرشمار، پالایشگاه و میدان‌های مشترک بسیاری دارد که می‌تواند آن را به هاب انرژی کشور تبدیل کند. استان فارس می‌تواند، طی یک برنامه‌ریزی مدون به عسلویه دوم تبدیل شود. در پروژه‌ای که تفاهم‌نامه آن امروز امضا شد، ۸۰ درصد نیروهای آن بومی هستند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول