اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استاندار یزد: زیرساخت‌های ارتباطی ابزاری موثر برای مهاجرت به روستاهاست

استاندار یزد با اشاره به نقش توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در پیشرفت روستاها،گفت: در صورت بهره مندی مناسب از زیرساخت‌های ارتباطی شاهد پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستا ها خواهیم بود.

استاندار یزد: زیرساخت‌های ارتباطی ابزاری موثر برای مهاجرت به روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری و جشن دسترسی تمام روستاهای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،اظهار کرد: استان یزد بواسطه ارتقاء شاخص های این حوزه، یکی از استان های برتر کشور در شاخص های اقتصادی و توسعه ای بوده و با پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به عنوان اولین‌های تحقق این مهم در کشور است.

وی افزود: علی رغم این‌که جمعیت روستایی استان حدود ۲۰ درصد است اما بافت جمعیتی و جغرافیایی استان یزد به گونه ای است که قریب به نیمی از جمعیت استان، از خدماتی که در روستا ها صورت میگیرد، بهره مند می شوند.

استاندار یزد با بیان این‌که در تعطیلات و برخی از فصول سال از جمله بهار و تابستان جمعیت افراد ساکن در روستاها، چندین برابر جمعیت اسمی آنها می شود، گفت: با این  احتساب جشن و موفقیت دسترسی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، موفقیتی است که اکثر مردم استان یزد از آن بهره مند می شوند.

طالبی با اشاره  به نقش  توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در پیشرفت روستاها، خاطرنشان کرد: در صورت  بهره‌مندی مناسب از زیرساخت های ارتباطی شاهد پایداری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستا ها خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رویکرد اقتصاد دانش بنیان را برای توسعه استان فرا روی ما قرار داده است، تصریح کرد: استان یزد؛ اولین استان کشور است که به طور رسمی رویکرد اقتصاد دانش بنیان را به عنوان اصلی ترین محور توسعه استانی در نظر گرفته و این موضوع را به صورت جدی دنبال کرده است.

استاندار یزد وجود زیرساخت های مناسب ارتباطی، نیروی متخصص و تحصیل کرده و ضرورت سامان دادن اقداماتی جهت کاهش آسیب های ناشی از رشد بی رویه صنعتی از جمله آسیب به محیط زیست و کاهش منابع آبی را از دلایل انتخاب اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبردی مهم در استان عنوان کرد.

طالبی با اشاره به این‌که در دو سال اخیر شاهد غلبه گفتمان اقتصاد دانش بنیان بر دیگر مباحث توسعه ای هستیم، اظهارداشت: همراهی های خوبی از سوی مسئولین استانی و کشوری در این حوزه شده و این موضوع سرمایه بسیار خوبی را برای استان بوجود آورده که در نهایت می تواند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

استاندار یزد ادامه داد: بر این اساس برنامه های بسیار خوبی در استان ترتیب داده شده و استان یزد، اولین استانی بوده که برنامه راهبردی نظام نوآوری را تدوین و تصویب کرده و آن را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به برنامه مشترک موجود بین دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی جهت حرکت در مسیر نوآوری، خاطرنشان کرد: استان یزد اولین استان کشور پس از تهران است که راه اندازی کارخانه نوآوری را شروع کرد و امیدواریم طی یکی دوماه آینده فاز اول کارخانه را  افتتاح شود.

طالبی در ادامه اجرای برنامه هایی در زمینه توسعه استارتاپ ها و مراکز شتاب دهنده استان را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان و تصریح کرد: در این راستا برنامه های جهت معرفی زیست بوم فناوری استان، به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت و حرکت استان اجرا شد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه نگاه ما به آینده این است که یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور شود، بیان کرد: در سفر دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به استان این رویکرد استان طرح شد که ایشان قول مساعدت در این زمینه را دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای برنامه هایی در این حوزه و سایر حمایت هایی که از طرف وزارت ارتباطات صورت خواهد گرفت، زیرساخت های لازم برای انتخاب یزد به عنوان الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور بوجود خواهد آمد که نوید بخش آینده  ای بسیار خوب در حوزه توسعه و اقتصاد استان خواهد بود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول