اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست‌و‌هفتم لیگ دسته اول|نبرد 6 امتیازی استقلال و خیبر/مس میزبان استقلال دوم

4 مسابقه پایانی هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول فوتبال چهارشنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین مسابقات تیم خیبرخرم آباد در خوزستان به مصاف استقلال می‌رود و مس کرمان هم میزبان استقلال ملاثانی است.

هفته بیست‌و‌هفتم لیگ دسته اول|نبرد 6 امتیازی استقلال و خیبر/مس میزبان استقلال دوم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امروز 5 مسابقه ابتدایی هفته بیست و هفتم برگزار می‌شود و فردا 4 مسابقه پایانی برگزار می‌شود. رقابت‌های این فصل یک ویژگی منحصر به فرد دارد و اینکه نیمی از تیم‌های حاضر در رقابت‌ها مدعی صعود هستند. 9 تیم اول جدول شانس زیادی برای رسیدن به لیگ برتر دارند و این فاکتور رقابت‌های لیگ دسته اول را جذاب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از همیشه کرده است. البته این مساله پیش از هر چیز به شرایط عجیب تیم مس کرمان برمی‌گردد.

تیمی که تا 5 هفته قبل بخت اول صعود به لیگ برتر بود به یکباره دچار افت فاحشی در نتیجه گیری شد و در 5 مسابقه اخیرش رنگ برد را ندید و با دو تساوی سه شکست باعث شد سایر تیم‌ها نیز مدعی شوند.

مس کرمان چهارشنبه میزبان استقلال ملاثانی است که این فصل به لیگ یک صعود کرده است اما این مساله باعث نمی‌شود که شاگردان رضا مهاجری خود را از پیش برنده بدانند بخصوص اینکه مس کرمان در هفته‌های اخیر در خانه خود هم شکست‌های غیرمنتظره‌ای را متحمل شده‌اند. استقلال ملاثانی 33 امتیازی در رده یازدهم جدول است و این تیم خوزستانی انگیزه زیادی برای اثبات توانایی‌های خود دارد. استقلال ملاثانی تمایل دارد که بتواند نقش پررنگی در تعیین رده‌بندی تیم‌های بالانشین داشته باشد.

جذاب‌ترین مسابقه هفته نیز در خوزستان برگزار می‌شود جایی که دو تیم 40 امتیازی استقلال خوزستان و خیبر خرم آباد به مصاف یکدیگر می‌روند. خیبرخرم آباد به لطف تفاضل گل بهتر در رده چهارم است و آبی پوشان خوزستان روی پله پنجم ایستاده‌اند. این مسابقه 6 امتیازی است و تیم برنده شرایط مطلوبی در جدول پیدا خواهد کرد و همچنان در کورس مدعیان باقی می‌ماند اما تیم بازنده از جمع بالانشینان فاصله خواهد گرفت. عبدالله ویسی سرمربی خیبر خرم آباد خودش اهل خوزستان است و به خوبی فوتبال این استان را می‌شناسد. اگر کرونا نبود قطعا این مسابقه در ورزشگاه پر از تماشاگر برگزار می‌شد. 

شهرداری آستارا عجیب‌ترین تیم این فصل مسابقات است تیمی که با پایان رافت تا هفته هفدهم یکی از مدعیان اصلی  و صدرنشینان بود با برکناری رافت دچار افت شد و در 9 هفته بعد فقط یک مساوی گرفت و 8 باخت را متحمل شد تا در نهایت مدیران باشگاه مجددا پایان رافت را به این تیم آوردند! البته این مرتبه شهرداری آستارا هیچ شانسی برای صعود ندارد حریف آن هم تیم پارس جنوبی جم است که محمد نصرتی سرمربی آن تیم را رها کرد و رفت و بازیکنانش به دلیل شرایط نامعلوم تیم دست به اعتصاب زده‌اند. پارس جنوبی هفته گذشته تیم مس کرمان را شکست داد تا اکنون در رده نهم جدول با 39 امتیاز قرار بگیرد و یکی از تیم‌های مدعی باشد اما شهرداری آستارا 33 امتیازی در رده سیزدهم است. باید دید نبرد تیم‌های بحران زده را به سود کدام تیم تمام می‌شود.

نود ارومیه هم میزبان تیم قشقایی شیراز است این بازی هم در انتهای جدول اهمیت زیادی دارد. نود ارومیه تیم هفدهم جدول می‌خواهد در لیگ یک بماند و سقوط نکند و قشقایی هم نمی‌خواهد به راحتی جایگاه پانزدهم خود را از دست بدهد. 

اسامی داوران هفته بیست و هفتم لیگ یک:

سه شنبه ۱۱ خرداد    

خوشه طلایی ساوه – بادران تهران    ساعت 19:45

سید علی اصغر مومنی – محمد رضا منصوری – مهدی عالیقدر – مجید محمدی    

ناظر: علیرضا رجبلو  

هوادار تهران- ملوان بندرانزلی ساعت 18:40

 روح اله شریفی – محمد راهی – حمید رضا افشون – بهروز محمدی مطلق  

ناظر: ابوطالب طاهریان

شاهین شهرداری بوشهر – آرمان گهر سیرجان  ساعت 20:30

 محمد رضا مهرگان – سید امیر قاسمی – آرش امینی – مجتبی رحیمی

ناظر: محمد رضا امینی  

 فجر شهید سپاسی شیراز – چوکا تالش ساعت 19:20

وحید زمانی – براتعلی مولوی – نجف پناهی – احمد مرشدی  

 ناظر: حسین نیکوزاده   

گل ریحان البرز – رایکا بابل ساعت 18:40

عبدالنبی پورخلف – فرزاد بهرامی – امید افخمی – محمد علی صلاحی

ناظر:  محمد رضا فلاح

چهارشنبه ۱۲ خرداد

شهرداری آستارا- پارس جنوبی جم ساعت 17:45

شاهین یزدانی – بابک خسروی – محمد حیدری – هادی صحرایی  

  ناظر: صادق نوری

 استقلال خوزستان – خیبر خرم آباد  ساعت 20:45

محمد حسین زاهدی فرد- فرهاد مروجی- مرتضی هوشیار –یعقوب آشوری  

ناظر: یداله جهانبازی

مس کرمان – استقلال ملاثانی ساعت 19:05

امید سعید فر- محمد رسول ذورقی- فرهاد فرهاد پور- جواد بختیاری   

ناظر: حمید نظری

 نود ارومیه – قشقایی شیراز   ساعت 20:10

 امیر عرب براقی – محمد جواد مداح – هیوا بهمنی – فرزاد منصوری  

 ناظر : نادر جعفری      

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول