اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو دسترسی نمایندگان بلاروس به مقرهای خود را محدود کرد

دبیرکل ناتو از محدودیت دسترسی کارکنان نمایندگی دیپلماتیک بلاروس به مقرهای ناتو پس از ماجرای فرود هواپیمای مسافربری در فرودگاه مینسک خبر داد.

ناتو دسترسی نمایندگان بلاروس به مقرهای خود را محدود کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل ناتو دوشنبه گفت که دسترسی کارکنان نمایندگی دیپلماتیک بلاروس به مقرهای ناتو  را پس از ماجرای فرود هواپیمای مسافربری در فرودگاه بین‌المللی مینسک محدود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در یک نشست مطبوعاتی در شهر «بروکسل» در بلژیک بدون ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با این تصمیم گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم دسترسی پرسنل بلاروسی به مقرهای ناتو را محدود کنیم.»

ناتو و بلاروس از سال 1992 با هم رابطه دارند و بلاروس از آوریل 1998 مقر دیپلماتیک در ناتو داشته است.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته با اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل اقدام این کشور در نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری موافقت کردند. از جمله تحریم‌هایی که قرار است اعمال شود ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه‌های اتحادیه اروپا است.

این تصمیم گیری بعد از آن رخ داد که یکشنبه گذشته یک فروند «میگ-۲۹» هواپیمای مسافربری شرکت «رایان‌ایر» را رهگیری و آن را وادار به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک کرد.  مقامات نظامی بلاروس گفتند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ بلاروس آن را مجبور به فرود اضطراری کرد.

به گزارش رویترز، استولتنبرگ در پاسخ به سئوالی درباره تشکیلات و واحدهای نظامی جدید روسیه که قرار است نزدیک مرزهای ناتو مستقر شوند، گفت که ناتو به گفت‌‌وگو با مسکو ادامه می‌دهد و در عین حال برای اهداف دفاعی نیز در منطقه نیرو مستقر می‌کند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه گفت وزارت دفاع این کشور در پاسخ به اقدام‌های کشورهای ناتو به رهبری آمریکا، حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد. 

وی افزود: «اقدام همکاران غربی ما سیستم‌های امنیتی جهانی را از بین می‌برد و ما را وادار می‌کند به اقدامات مقابله‌ای کافی دست بزنیم. ما به طور مرتب ترکیب رزمی نیروهای خود را ارتقا می‌دهیم. تا پایان سال حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی ایجاد خواهد شد.»

شویگو گفت، علاوه بر این، نیروهای روسی حاضر در منطقه نظامی غربی حدود دو هزار واحد تجهیزات دریافت خواهند کرد و نیروهای مسلح روسیه به ارتقای آموزش پرسنل و عملکرد نهادهای کنترلی ادامه می‌دهند.

این مقام نظامی روسیه در ادامه با اشاره به افزایش پروازهای استراتژیک، حضور ناوهای جنگی و تعدد تمرینات نظامی ناتو، گفت تهدید نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه در حال افزایش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول