اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشکیل کمیته پشتیبانی و مانع‌زدایی از صنعت و تولید سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: کمیته پشتیبانی و مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال در این استان تشکیل شد.

تشکیل کمیته پشتیبانی و مانع‌زدایی از صنعت و تولید سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه رسیدگی به واحدهای راکد استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: تمرکز مدیران اقتصادی و صنعتی استان سمنان در حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران از ابعاد مختلف باشد.

وی بیان کرد: در حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی از کلی‌گویی پرهیز شود و در صورت ضرورت جزئی‌ترین مشکل یک واحد صنعتی هم در جلسات اقتصادی استان مطرح و بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد:‌ نوسانات قیمت ارز و بی‌ثباتی در قیمت مواد اولیه از مشکلات اساسی تولیدکنندگان و صنعتگران بوده و علت مشکلات به وجود آمده هم ناشی از تحریم و فشارهای خارجی است.

شریفی‌‌نژاد تصریح کرد: درصد سوء‌مدیریت مدیران صنعتی و اقتصادی استان سمنان در ایجاد مشکلات اساسی برای صنعتگران بسیار کم و ناچیز است و این درصد پایین هم باید در سال جاری با جبران عملکردها به صفر برسد.

وی اضافه کرد: کاغذبازی‌های اداری در رسیدگی به مشکلات بخش صنعت و تولید معنا ندارد و تسریع در پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی باید به حداقل‌ترین زمان ممکن برسد.

برخی واحدهای راکد صنعتی را می‌توان به چرخه تولید بازگرداند

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی و تولیدی که باعث مشکلات روزمره و یا کلان می‌شود، ثبات نداشتن قوانین حوزه صنعت است.

رستم سعداللهی ادامه داد: ثبات در قوانین و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی در اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باشد.

وی بیان کرد: یک‌سری از واحدهای صنعتی راکد استان سمنان را با یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توان به چرخه تولید بازگرداند و انجمن صنایع لیستی از واحدهایی که توان بازگشت به مدار تولید را دارند را می‌تواند در اختیار استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دهد.

مشکلات ۲۰ درصد واحدهای صنعتی غیرفعال سمنان قابل‌حل است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بررسی کلی و جزئی نحوه حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان برای تحقق شعار سال ضروری است و اولویت‌بندی در انجام امور بخش صنعت و تولید در دستور کار قرار گیرد.

حسن آل‌بویه بیان کرد: مشکلات پیش‌آمده برای بخش تولید و صنعت کشور و استان سمنان نتیجه سیاست‌های اقتصادی است و دنبال مقصر گشتن دردی از دردهای تولیدکنندگان را درمان نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه با برنامه و توجه به ظرفیت و توانمندی‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات حوزه صنعت و تولید تلاش کنیم، اضافه کرد: بسیاری از واحدهای راکد استان سمنان انگیزه‌ای برای بازگشت به چرخه تولید را ندارند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، مشکلات ۲۰ درصد واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال استان سمنان قابل‌حل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان عنوان کرد: دولت برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید تلاش می‌کند؛ اما برخی از صاحبان صنایع راکد باید با افزایش انگیزه برای بازاریابی و کیفیت‌بخشی به کالاهای تولیدی گام‌های اساسی بردارند.

 آمار واحدهای راکد صنعتی در اختیار مدیران قرار گیرد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: آماری از تعداد واحدهای راکد صنعتی و تولیدی استان سمنان از سوی مرجع مربوطه در اختیار مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

امیر خلیلی‌خواه گفت: باید واحدهای راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان برای بازگشت به چرخه تولید تفکیک و با بررسی موردی این واحدها و توانمندی‌های آنان، برای بازگشت مجددشان به تولید و اشتغال‌زایی تلاش کرد.

وی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز، سخت‌گیری در اعطای مجوز کسب و کار و افزایش قابل‌توجه مواد اولیه از مشکلات اساسی صنعتگران در دو سال گذشته بوده است.

حمایت از واحدهای تولیدی فعال در اولویت باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در زمان حاضر برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات بخش تولید، با سه دسته واحدهای تولیدی و صنعتی در استان سمنان روبه‌رو هستیم.

علی تشنه‌دل افزود: دسته نخست واحدهای صنعتی راکد، دسته دوم واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و واحدهایی که زیر ظرفیت در حال تولید هستند و دسته سوم واحدهایی که با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند که شاید در آینده با مشکلاتی مواجه شوند که از هم‌اکنون باید پشتیبانی‌های لازم از این فعالان اقتصادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم برای تحقق شعار سال گام برداریم باید برای حذف موانع تولید گام‌های اساسی برداریم،‌ گفت: بر اساس اولویت‌بندی‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید و صنعت وقت بگذاریم و حمایت از واحدهای تولیدی فعال در اولویت کاری مسؤولان باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: در اولویت بعدی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی که زیر ظرفیت در حال تولید هستند، بررسی و برای گره‌گشایی از مشکلات آنان اقدامات لازم انجام شود.

تشنه‌دل تصریح کرد: با کمک اتاق بازرگانی و انجمن صنایع استان سمنان فهرستی از واحدهای صنعتی تعطیل استان سمنان در اختیار استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان قرار گیرد و در حد توان برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول