اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طرح زیباسازی قبور انقلابیون / انتقادات از مشکل بیمه ای کارکنان شهرداری

اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را درباره عدم اجرای طرح زیباسازی قبور انقلابیون و انتقاد از اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران مطرح کردند.

طرح زیباسازی قبور انقلابیون / انتقادات از مشکل بیمه ای کارکنان شهرداری

به گزاش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و سازمان بهشت‌زهرا (س) همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مسوولیت طراحی و اجرای پروژه های مرتبط با نگهداشت، نوسازی و زیبای سازی آرامستان های متعلق به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را در کنار سایر ماموریت های محوله عهده دار است. شهرداری های سراسر کشور، استانداری ها، شوراهای اسلامی و شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا نیز در این ماموریت همواره پشتیبان و همکار بنیاد بودند.

وی افزود: در قطعات 33 و 39 بهشت زهرا چند صد نفر از انقلابیون و مبارزین قبل از انقلاب که بر اثر شکنجه های ساواک به فیض شهادت نائل آمدند، آرام گرفته اند.با کمال تاسف علیرغم ارج و قرب این ایثارگران پس از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با این که طرح مشترکی توسط بنیاد شهید و کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با همکاری بهشت زهرا تهیه شده است عملا هیچ اقدامی در جهت زیباسازی این دو قطعه صورت نگرفته است.

اخیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط مبادرت به تعویض تعدادی از سنگ های قبور این عزیزان کرده است  و اصل طرح بلا اقدام مانده است. بر این اساس به نمایندگی از مردم تهران از شهردار، سازمان بهشت زهرا و  سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا می کنم و تذکر می دهم نسبت به توقف این اقدام ناقص و تکمیل و اجرا کامل طرح تهیه شده اقدام کنند تا با گذشت بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب ما مدیون عزیزان و خانواده های آنها نباشیم.

رسولی گفت: پدران و مادران این شهدا در سن کهولت در بدترین شرایط برای زیارت قبور عزیزان بر سر مزار این عزیزان حاضر می شوند و تدوام این وضعیت در شان نظام و مدیریت شهری نیست.

انتقاد از اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در ادامه ضمن تذکر مشترک با چهار عضو دیگر شوراگفت: تذکر ما درباره تصمیمی است که اخیرا با مصوبه شورای ارتقا سلامت شهرداری تهران به اجرا درآمده و بر اساس آن، فرانشیز بیمه به‌طور جداگانه از تمامی افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری اخذ می‌شود.

وی افزود: به بیانی واضح‌تر، مدتی است که بیماران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری تهران، هنگام مراجعه به مراکز درمانی مبلغی بیشتر را تحت عنوان فرانشیز بیمه پرداخت می‌کنند و همین موضوع سبب نارضایتی شمار قابل‌توجهی از کارکنان شهرداری تهران شده است.  تا جایی که بسیاری از این عزیزان با مراجعه به اعضای شورا مراتب اعتراض خود نسبت به این تصمیم را اعلام کرده‌اند.

نظری گفت: این اقدام در حالی انجام شده که پیش از این، مبلغ مربوط به فرانشیز از سوی خود شهرداری تهران پرداخت شده و هزینه و بار اضافی، ولو به مقدار کم به بیماران تحمیل نمی‌شد. جای تعجب است که در شرایط اقتصادی کنونی، چرا شهرداری تهران تصمیم به انجام این کار گرفته و هزینه‌ای اضافی را بر روند درمان پرسنل خود تحمیل کرده است.

نظری افزود: تبصره سی‌ام بودجه سال ۱۴۰۰، هرگز الزام و اجباری برای شهرداری ایجاد نکرده و بی‌تردید شورا با این کج سلیقگی در انتخاب زمان اجرا و نیز افزایش فشار اقتصادی، آن‌هم در اوج پاندمی کرونا همراه نیست.

وی افزود: لذا به شهردار تهران و معاونت مربوطه تذکر می‌دهم که روند دریافت فرانشیز از بیماران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری متوقف شده و این رویه به حالت قبل بازگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول