اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هم‌حزبی نفتالی بنت، مانع اصلی در تشکیل کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی

همزمان با آماده شدن رؤسای دو حزب مخالف نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی برای اعلام تشکیل کابینه، منابع خبری می‌گویند وزیر سابق دادگستری این رژیم در حال مانع‌تراشی در مسیر کابینه است.

هم‌حزبی نفتالی بنت، مانع اصلی در تشکیل کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه خبر دادند که «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید - که مأمور تشکیل کابینه نیز هست - و «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا برای تشکیل کابینه ائتلافی امیدوارتر شده و پیشرفت‌های بیشتری به‌دست آورده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گزارش داد، لاپید و بنت امیدوار هستند که امروز (سه‌شنبه) توانایی خود برای تشکیل کابینه و کنار زدن «بنیامین نتانیاهو» از نخست‌وزیری اسرائیل را به «رووین ریولین» رئیس این رژیم اطلاع دهند.

بر این اساس، دو سیاستمدار مذکور قرار است به ریولین بگویند که کابینه آنها برای تحلیف در روز چهارشنبه ۱۹ خرداد آماده خواهد بود. لاپید فقط تا شامگاه چهارشنبه این هفته برای اعلام کابینه خود فرصت دارد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، اما یکی از موانعی که بر سر مسیر یش‌عتید و یامینا برای ائتلاف کردن وجود دارد، درخواست «آیلت شاکد» هم‌حزبی بنت برای منصوب‌شدن به عنوان رئیس «کمیته انتصابات قضائی» است؛ جایگاهی که برای «میراو میشائیل» رئیس حزب کارگر ذخیره شده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز همزمان به نقل از شاکد گزارش دادند که اگر این درخواست او اجابت نشود، اجازه تشکیل کابینه را به لاپید و بنت نمی‌دهد.

با اینکه میشائیل هنوز به این درخواست شاکد واکنش نشان نداده اما گفته می‌شود که این مسئله قابل حل است.

طبق گزارش شبکه ۱۳، در این توافق که می‌تواند منجر به تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی شود، بنت ابتدا نخست‌وزیر خواهد بود و بعد از طی کردن نیمی از دوره کابینه، لاپید نخست‌وزیر بعدی می‌شود.

بر این اساس، حزب یش‌عتید به شرطی با نخست‌وزیر بودن رئیس حزب یامینا در نیمه اول دوره کابینه موافقت کرد که او هرگز به کابینه‌ای به رهبری نتانیاهو نپیوندد و همچنین از طرح کاهش پست‌های وزارتی در کابینه جدید به ۱۸ وزیر حمایت کند.

پیش از این، حزب یامینا عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، با پذیرش تشکیل کابینه ائتلافی از تلاش بنت «برای ممانعت از برگزاری پنجمین انتخابات» حمایت می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول