اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

انتقاد پیشکسوت بوکس ایران از غلو شدن مطالب در مورد بوکسورهای جوان؛ صدای منتقدان شنیده نمی شود

پیشکسوت بوکس کشورمان گفت: توانایی جوانان کشورمان بیشتر از کسب دو مدال نقره و دو نشان برنز در رقابت های بوکس قهرمانی آسیا بود.

انتقاد پیشکسوت بوکس ایران از غلو شدن مطالب در مورد بوکسورهای جوان؛ صدای منتقدان شنیده نمی شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بوکس ایران با 8 بوکسور به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شد و در پایان توانست دو مدال نقره توسط دانیال شه‌بخش در وزن 60 کیلوگرم و میثم قشلاقی در وزن 81 کیلوگرم و همچنین دو مدال برنز توسط سید شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم و پوریا امیری در وزن 91+ کیلوگرم را به دست آورد.

در این رابطه فروتن گل‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این نتایج آنچنان شگفت‌انگیز نبود، اظهار داشت: ابتدا باید به بوکسورهای حاضر در این مسابقات خسته نباشید بگویم. نباید زحمت ورزشکار را زیر سوال برد و تلاش‌هایش را برای رسیدن به مسابقات نادیده گرفت. کسب 4 مدال نقره و برنز در قهرمانی آسیا در میان تعداد کم کشورهای شرکت‌کننده، آنچنان نتیجه شگفت‌انگیزی نبود. تیم‌های مدعی و خوبی همچون کره‌جنوبی، ژاپن، تایلند و حتی چین در امارات حضور نداشتند. البته در مجموع نتیجه بدی هم گرفته نشده ولی باید اصل مطلب و حقیقت را به خوبی انتشار دهیم.

وی ادامه داد: آیا این نتیجه بهتر بود یا سال 2007 که توانستیم یک مدال طلا و چهار نشان برنز بگیریم. در این سال خودم مدال گرفتم. در سالهای پیش‌تر و دهه‌های گذشته بهترین نتایج را نسبت به امسال کسب کردیم.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس در مورد عملکرد میثم قشلاقی عنوان کرد: قشلاقی در وزن 81 کیلوگرم، بوکس بسیار خوبی داشت و کسی نمی‌‌تواند بگوید که او بد کار کرد. ولی ناداوری هم در بازی‌اش اتفاق نیافتد و حق به حقدار رسید. امسال داوری‌ها به مراتب بهتر از سالهای قبل بود. 

گل‌آرا با اشاره به اینکه رسانه‌ها از تیترهای غیر قابل تصور استفاده می‌کنند و این بار روانی زیادی برای ورزشکار ایجاد می‌کند، یادآور شد: چرا در مورد باخت‌ها و بازنده‌ها صحبت نمی‌کنید؟ رسانه‌ها فقط یاد گرفته‌اند دست به بزرگنمایی بزنند و به بردها بپردازند. چند روز است در فضای مجازی به مخاطبان این گونه القاء می‌شود که بوکس ایران در فینال بازی‌های المپیک 9 ورزشکار دارد! هم اکنون من مربی هستم و بیشتر به رفتار و کردار اجتماعی شاگردانم اهمیت می‌دهم. وقتی شاگردم همچنین تیترهایی را بخواند، چطور می‌توانم آن را برای ورزش حرفه‌ای آماده کنم. نمی‌دانم چه موجی راه افتاده که رسانه‌ها در خبر و گزارش‌های‌شان از تیتر ماورائی و توهم‌زا استفاده می‌کنند.

وی افزود: این موج باعث می‌شود که یک فرهنگ غلط در میان ورزشکاران کم‌ سن و سال رواج پیدا کند. به طور حتم به کار بردن این واژه‌ها در خبر برای یک نوجوان مخرب و زیان‌آور خواهد بود. 

گل‌آرا درباره اینکه همه پیشکسوتان آرزوی موفقیت بوکس را در میادین بین‌المللی دارند، گفت: مسئولان فدراسیون در مصاحبه‌های‌شان عنوان کرده‌اند که پیشکسوتان بوکس از بردهای بوکسورهای ایران ناراحت می‌شوند. چطور ممکن است پیشکسوت بوکس به این رشته تعصب نداشته باشد؟ من همیشه با موفقیت‌های بوکسورهای ایرانی بسیار خوشحال می‌شوم. بعد از هر پیروزی ملی‌پوشان‌مان در رقابتهای برون مرزی به رشته بوکس که سالها در آن زحمت کشیدم، افتخار می‌کنم و می‌بالم. 

پیشکسوت بوکس ایران خاطرنشان کرد:  دوست دارم همیشه حقایق گفته شود. بزرگترین ایراد این است که صدای منتقدین اصلاً شنیده نمی‌شود. همانطور که در مورد نقاط قوت صحبت می‌کنیم، به نقاط ضعف‌ هم بپردازیم و باخت‌ها هم به چالش کشانده شوند. مسئولان و عوامل اجرایی فدراسیون بوکس انتقاد پذیر باشند، نقاط ضعف خود را بپذیرند و در صدد برطرف کردن آنها باشند نه اینکه باخت ها را توجیه کنند. همیشه می‌گویم تعریف و تمجید می‌‌کنید، نقاط ضعف را هم بررسی کنید. اگر ضعف‌ها از بین نرود و آنها را به نقطه قوت تبدیل نشود، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول