اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سیاستمدار آلمانی: دستگاه حاکم، درباره جاسوسی آمریکا لاپوشانی می‌کند

«آلبرت براینینگر» سیاستمدار عضو حزب «جایگزین برای آلمان» با اشاره به رسوایی چند سال قبل شنود تلفن همراه صدراعظم این کشور توسط آمریکا تاکید کرد، دستگاه حاکم درصدد لاپوشانی درباره اقدامات جاسوسی واشنگتن است.

سیاستمدار آلمانی: دستگاه حاکم، درباره جاسوسی آمریکا لاپوشانی می‌کند

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، یک سیاستمدار آلمانی معتقد است که آنگلا مرکل صدراعظم و دولت این کشور تلاش خواهد کرد که نتیجه تحقیقات درباره جاسوسی آمریکا از سیاستمداران اروپایی را لاپوشانی کند.

«آلبرت براینینگر» عضو حزب «جایگزین برای آلمان» در مصاحبه با یک رسانه به رسوایی اخیر در رابطه با جاسوسی واشنگتن از صدراعظم و رئیس‌جمهور آلمان و برخی دیگر از مقام‌های اروپایی اظهارنظر کرد.

این سیاستمدار آلمانی به اسپوتنیک اعلام کرد، آنگلا مرکل و دستگاه حاکم بر آلمان تلاش خواهد کرد که نتایج تحقیق درباره گزارش‌های منتشر شده در خصوص جاسوسی ایالات متحده از سیاستمداران اروپایی و نقش دانمارک در این موضوع را لاپوشانی کند.

او در این باره گفت: «دستگاه حاکم آلمان ترجیح خواهد داد که ساکت بماند. فراموش نکنید که این موضوع بعد از آن منتشر شد که چند سال قبل مشخص شد که حتی خود صدراعظم آلمان هم مورد شنود سرویس‌های اطلاعاتی ویژه آمریکا قرار گرفته بود اما درباره این رسوایی لاپوشانی شد. به همین دلیل نها ترجیح خواهند داد که این رسوایی (جدید) و تحقیق درباره آن را هم نادیده بگیرند».

اشاره این سیاستمدار آلمانی به افشاگری اواخر سال ۱۳۹۲ «ادوارد اسنودن» عضو سابق آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA)  بود که طی آن او از جاسوسی‌ گسترده این نهاد اطلاعاتی در سراسر جهان خبر داد.

به دنبال افشاگری اسنودن، مشخص شد تلفن همراه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هدف شنود و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته بود.

به دنبال انتشار این خبر، مقامات احزاب اپوزسیون آلمان و همچنین افکار عمومی به شدت مرکل را برای واکنش به این خبر تحت فشار قرار دادند و در نهایت صدراعظم با تحقیق در این باره موافقت کرد.

دادستان‌های آلمان اواخر خرداد سال ۱۳۹۴ به کار خود در تحقیق درباره پرونده شنود تلفن همراه آنگلا مرکل پایان دادند اما مشخص نشد که دادستان‌ها درباره این پرونده و تحقیق جنجالی به چه نتیجه‌گیری رسیدند.

یک  رسانه  آلمانی یکشنبه شب هفته جاری گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده  برای جاسوسی از سران اروپا از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور  این کشور کمک کرده است.

به گزارش شبکه خبری «دویچه وله»، افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد اما اکنون روزنامه‌نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول