اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ربیعی: امیدواریم احیای برجام تا پایان این دولت انجام شود/ هیچ بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم احیای برجام تا پایان این دولت انجام شود. مذاکرات وین هیچ ربطی به انتخابات ندارد و امیدواریم دیوار تحریم‌ها به زودی برچیده شود.

ربیعی:  امیدواریم احیای برجام تا پایان این دولت انجام شود/ هیچ بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امام خمینی(ره) رهبری بود که مورد اعتماد مردم بود. ۱۵ خرداد قیام مردم بی سلاح علیه یک رژیم تا دندان مسلح بود. نیمه خرداد، پیش روی ما است. خرداد، ماه سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز ملت ایران کهن است.

ربیعی اظهار داشت: ۱۴ خرداد روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که یک رهبر دینی است و پرتو ایشان به اقصی نقاط جهان از جمله جهان اسلام رسید. امام خمینی (ره) واضح نظریه حرکت انقلاب مردمی علیه پیوند استبداد و جهان خوارگی در نظام نابرابر جهانی بود. و به جرات می توان گفت بعد از رحلت ایشان جهان در طول تاریخ،‌ هیچ نمونه و نظیری از بدرقه بیش ‌از استقبال، به خود ندیده است.

ربیعی تصریح کرد: به یاد دارم در آن روز، یک نگرانی عمیقی جامعه را فرا گرفته بود و بدخواهان ایران، چشم‌انتظار بن‌بستی ‌بحران‌زا بودند. اما سرمایه عظیم اجتماعی به جا مانده از امام راحل و اعتماد عمیق مردم به حاکمیت، اجازه نداد رویای آنان تعبیر شود. این سرمایه‌ها در کنار شخصیت‌ روشن، آگاه و اجماع ‌ساز مقام معظم رهبری که مورد اعتماد امام خمینی و جامعه بود، باعث شد تا انتقال رهبری و دوره گذار در نهایت آرامش و با امید به آینده، صورت بگیرد.

سخنگوی دولت بیان داشت: امام خمینی، رهبری بود که مورد اعتماد مردم بود و اعتمادی متقابل در ایشان وجود داشت. برای همین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ امام همراه با مردم، مقطعی تاریخی را آفرید و باعث شد تا نیمه خرداد، تبدیل به یک نماد بشود؛ نماد روزگاری که آنچنان انسداد سیاسی و سرکوب نظامی گسترش یافته بود که از دورن این استبداد،‌ حرکتی مردمی توسط اقشار محروم شکل گرفت و به نمادی علیه ظلم و ‌دیکتاتوری شاهنشاهی تبدیل شد.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد قیام مردم بی‌سلاح علیه یک رژیم تا دندان مسلح بود، و در امتداد آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نیز، رویدادی تاریخی با تکیه بر عدم خشونت و با محوریت مردم بود. انقلاب با پشتوانه گفتمانی ۱۵ خرداد به پیروزی رسید و تداوم حرکت عظیم مردم، باعث شد تا انقلاب پیروز شود. آن «حضور صلح‌آمیز‌ مردم» در ادامه روندش، با تدبیر امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت به حضور در پای صندوق تبدیل شد.

ربیعی افزود: صندوق ها به عنوان دستاوردی بزرگ در بیش از یکصد سال فداکاری یک ملت و در کوران دو انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی بدست آمده است. صندوق رای میراث انقلاب و امام است؛ دستاورد به بلوغ‌ رسیده از مشروطه است. این ملت با کودتاها، جنگ، ترور، تحریم و جنگ اقتصادی با فراز و نشیب های زیادی روبرو شده و از میان آنها عبور کرده است.

ربیعی تصریح کرد: جمهوریت دستاورد بزرگی بوده که در مقاطع مختلف حفظش کرده‌ایم؛ صندوق های رای یک میراث گرانبها از تاریخی فداکارانه برای ملت ایران هستند، ‌میراثی که برای آن جانهای زیادی خود را فدا کرده‌اند.

وی بیان داشت: نبود صندوق رای و فقدان دموکراسی در نظام شاهنشاهی، موجب «ترس دائمی حاکمان از مردم» و « بی اعتمادی قهرآفرین مردم به حاکمان» شده بود. امام راحل و میراث ارزشمند او که از دل انقلاب و از رفراندوم فروردین 58 بیرون آمد به ما آموخت که صندوق رای نه ترس دارد و نه قهر می پذیرد. صندوق رای چیزی جز میانجی و داور میان حکومت و شهروندان نیست و خوشبختانه با دفاع و حمایت رهبر معظم انقلاب از صندوق ها و حضور مردم پای صندوق های رای  این مساله مورد توجه مستمر ایشان قرار دارد.

ربیعی اضافه کرد: همچنین امروز در راه تداوم جمهوریت برخی گلایه و انتقاد دارند که دامنه انتخابها محدود شده است. امروز شاید همه آحاد جامعه آنچه را که انتظار داشتند در میان نامزدهای نهایی نمی بینند اما جامعه ما نشان داده که همیشه فرصت‌ هایی باور نکردنی خلق می کند.

وی ادامه داد: بیایید به یاد بیاوریم که جمهوریت همان نیرویی جادویی و الهی است که پیش از این توانسته بود مرجع تقلیدی تنها و بدون پشتوانه های مادی در جماران را به منبع قدرتی حیرت آور و الهام بخش برای میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل کند. بدون تردید، امام راحل صاحب کراماتی متعالی بود. اما آنچه به او قدرت داد با یاری خداوند تا چنین تاثیر شگفت آوری برجای بگذارد، پشتیبانی جمهور و اکثریت مردمی بود که اراده و آرمان های بزرگ خود را در قامت این مرد تجلی دادند.

ربیعی گفت: نیروی جمهوریت ما از درون خواست اکثریت می جوشد و تراوش این خواست و اراده می تواند به نیروی سترگ برای پیشرفت کشور در آورد. مردم حتما می‌توانند با مشارکت خود، ‌در میان نامزدهای موجود نزدیک‌ترین فرد را به آرمانهای خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: صندوق ها نیازمند رشد، ثبات و امنیت ملی ما است. توصیه دولت مشارکت و حضور همه مردم عزیز در پای صندوق رای و انتخاب فردی است که به آرمان های خود نزدیک تر می دانند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما مذاکرات وین چه زمانی بع اتمام می‌رسد، اظهار داشت: مانع عمده ای بر سر مذاکرات احیای برجام نیست و همانطور که پیشتر گفته شده، تفاهم های اصولی درباره اقداماتی که طرفین برای بازگشت به نص صریح توافق برجام باید انجام بدهند، بدست آمده است.

وی افزود: طبیعی است که بخاطر پیچیدگی هایی که تحریم های متعدد در دولت ترامپ و پیشرفت های فنی هسته ای در پاسخ به آنها ایجاد شده، جزییات زیادی باید مورد بررسی و بحث قرار بگیرد اما هیچکدام از این موانع غیرقابل عبور نیستند و با اراده سیاسی در پایتخت ها این اختلاف های جزئی نیز به پایان خواهد رسید. بنابراین، ما بسیار امیدواریم که تا پیش از انتقال تصدی دولت بتوانیم احیای کامل برجام را اعلام کنیم. 

ربیعی بیان داشت: در اینجا لازم است تاکید کنم که مذاکرات وین به هیچ وجه تحت تاثیر انتخابات و نتایج آن نیست و بر اساس رویه ای مستقل و قانونی خود و در چارچوب سیاست های کلی نظام و با هدایت مقام معظم رهبری تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت. همانطور که بارها گفته ایم، دولت مصمم است رسالت خود را انجام داده و کشور را بدون تحریم های غیرقانونی تحویل دولت آینده بدهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امیدواریم احیای برجام تا پایان این دولت انجام شود. مذاکرات وین هیچ ربطی به انتخابات ندارد و امیدواریم دیوار تحریم‌ها به زودی برچیده شود. هیچ بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد. نباید بگذاریم مذاکرات فرسایشی شود و عجله‌ای هم نداریم. 

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آقای روحانی همواره اعلام کرده اند که دولت مقابل آنهایی که می خواهند رفع تحریم ها را به تأخیر  بیندازند می ایستد و به نظر می رسید مذاکرات احیای برجام در هفته های قبل به نقطه پایانی رسیده و باید بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها آغاز می شد ، اما به یکباره با بی خبری از وضع مذاکرات حاکم روبرو می شویم و برخی هم تحلیل می کنند که غرب به ویژه آمریکا منتظر نتیجه انتخابات ایران هستند. نظر جنابعالی در این باره چیست؟ گفت: هیچ بن‌بستی در مذاکرات وین وجود ندارد. مذاکرات به مرحله ای رسیده که باید در مورد تعداد معدودی مسائل کلیدی تصمیم گیری شود و این مسائل هم دقت و وسواس و زمان مورد نیاز خود را می طلبد.

 وی تصریح کرد: ما نه اجازه می‌دهیم که گفت‌وگوها فرسایشی شود و نه تعجیلی برای رسیدن به توافق داریم. ملاک و سنجه ما حقوق ملت و تامین منافع عالی مردم و نظام است. تیم گفت‌وگو کننده ما نیز در همین چارچوب حرکت کرده و دستورالعمل‌های مرکز را طابق النعل بالنعل جلو برده است. اگر گفت‌وگوها نیاز به تصمیماتی در تهران داشته باشد، قطعا این تصمیمات در پایتخت گرفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اما نکته قابل توجه این است که فصل انتخابات برکات زیادی دارد از جمله اینکه برخی از افراد که طی سالهای اخیر حتی حاضر نبودند که فشار تحریم را در وضعیت اقتصادی کشور به رسمیت بشناسند؛ سالها با پذیرش کنوانسیون های FATF مخالفت می کردند و یا با سیاست های دولت در دفاع از آزادی های قانونی شهروندان در فضای مجازی مخالف بودند، امروز پیشگام تر از دولت دنبال رفع تحریم ها هستند و از گشایش در فضای مجازی صحبت می کنند.  البته ما از همین مواضع در جهت دفاع از حقوق مردم، استقبال می کنیم و آن را به فال نیک می گیریم.  

ربیعی بیان داشت: خوشحالیم که امروز خیلی ها به دیدگاه دولت رسیده اند و  در مورد تعامل با جهان همه سخن می گویند. از یاد مردم نرفته که در همین چند سال پیش آوردن نام برجام مثل بیان یک امر کفرآمیز تلقی می شد.

وی بیان داشت: همچنین امروز با یک موج القایی جدید نیز روبرو شده ایم. عده ای با فرافکنی از عدم مشارکت احتمالی مردم در انتخابات، می گویند این بی میلی بخاطر عملکرد دولت در سال های اخیر است. اول اینکه تفکر دولت بر مشارکت گسترده و حداکثری در هر شرایطی است. توصیه دولت به مردم شریف ایران حضور داشتن پای صندوق ها و مشارکت با هر سلیقه ای است.

ربیعی ادامه داد: اما جالب است این روزها می شنویم که عده ای می خواهند با فرار رو به جلو احتمال مشارکت کم را به نارضایتی از دولت گره بزنند این هم از اتفاقات بسیار عجیب است.

وی افزود: در زمانی که دولت نجیبانه با سکوت فقط به دنبال مشارکت حداکثری است این گونه بیانات نوعی نیش زدن به جامعه است. اگر مردم به آینده امید داشته باشند و توانایی انجام آن را در نامزدها ببینند، برای تغییر وضعیت موجود اتفاقاً مشارکت بیشتری هم خواهند داشت.

سخنگوی دولت در مورد آخرین وضعیت پرونده انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه گفت: طبق اطلاع رسانی از سوی قوه قضاییه در این ارتباط پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است.این پرونده تیم های تخصصی از ضابطان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و مرجع قضایی در یک تیم مشترک قضایی، امنیتی و اطلاعاتی پرونده را پیگیری می کنند. حتما به محض دستیابی به نتیجه، اطلاع رسانی خواهند کرد. آنچه مشخص است این است که انتشار  این فایل توطئه ای علیه دولت و نظام بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی  راجع به سفر دو کشتی نیروی دریایی ایران به سمت ونزوئلا گفت: هیچ امر غیرطبیعی در مناسبات دوستانه و مرسوم میان ایران و ونزوئلا وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران حق سلب ناپذیر خود می داند که با همه ملت های جهان و بر اساس قوانین و مقررات بین المللی روابط دوستانه خود را در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی و به منظور تقویت همکاری های دوجانبه و صلح بین المللی پیگیری کند. 

وی ادامه داد: کشتی های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران همواره به منظور اهداف صلح آمیز از جمله مبارزه با دزدان دریایی، قاچاقچیان و حفاظت از محیط زیست در منطقه و مناطق پیرامونی فعالیتهای مثبت و موفقی داشته اند.

ربیعی افزود: مناسبات ما با ونزوئلا علیه هیچ کشور ثالثی نیست و دلیلی برای نگرانی از این روابط وجود ندارد. استفاده از واژه «تحریک آمیز» برای توصیف این مناسبات، یک انتخاب نادرست و بدبینانه در استفاده از کلمات است و نیات واقعی ما را برای برخورداری از ارتباطات سازنده با همه ملت های جهان از جمله ونزوئلا منعکس نمی کند. جمهوری اسلامی ایران در اوج شرارت  ترامپ دست دوستی به منطقه داد‌. دیدگاه ایران در مبارزه با تروریسم و صلح امنیت روشن است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین راه حل برای پرداخت بدهی عراق به ایران گفت: سوال شما بهانه ای شد تا به یک مسئله مورد بحث در شرایط امروز اشاره ای کنم. در ماههای گذشته، بسیار شنیده ایم نیازی به رفع تحریم نداریم و با همسایگان مشکلات تبادلات ارزی را حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که تحریم های یکجانبه دولت آمریکا در سه سال گذشته آنقدر سنگین و بی رحمانه به منظور نادبودی اقتصاد ایران طراحی شده بود که حتی به دوستان نزدیک ما در جهان هم اجازه نادیده گرفتن آن تحریم ها را نمی داد.  

ربیعی بیان داشت: کشور دوست و برادر عراق هم که نزدیک ترین همسایه کشور ما بوده از  فشار آمریکا  مستثنی نبوده است. عده ای عامدانه این واقعیت های روشن تر از روز را نمی خواهند ببینند و با درکی ساده و ناقص از سازوکارهای مالی بین المللی، دولت را متهم به کوتاهی در کار با همسایگان می کنند. البته خوشحالیم که برخی امروز به لطف انتخابات از مواضع دیروز خود برگشته اند و از ضرورت رفع تحریم ها حرف می زنند.

وی ادامه داد: به هر حال، این تجربه تلخ نشان می دهد برای تعمیق همکاری با همسایگان نیاز به تحریم زادیی داریم. در ارتباط با سوال شما می توانم بگویم که در این زمینه مذاکرات خوبی تاکنون صورت گرفته و در این سفر عراقی ها با اجازه ای که از اوفک داشتن شیوه های مختلفی برای دریافت مطالبات ایران به منظور تامین دارو، واکسن و کالاهای اساسی را انجام داده اند.

ربیعی گفت: در سفر معاون نخست وزیر عراق به تهران، درباره روابط تجاری و تادیه بدهی های عراق به ایران و صادرات برق و گاز ایران به عراق و آمادگی ایران برای ادامه صادرات، بحث و توافق و اطمینان ئاده شد اگر عراق اقدامات موثری در راستای تادیه بدهی خود انجام بدهد، این روند ادامه می یابد.

ربیعی در پاسخ به این سوال که چرا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هیچ اشاره ای به کرونا و تحریم نمی‌کنند، گفت: متاسفانه این رویه ای بوده که به رغم تلاش و خواهش دولت برای پرهیز از تحریف و دروغ پراکنی، در سه سال گذشته شاهد آن بودیم و تاثیر بسیار زیادی در جعل واقعیت ها و ناامیدکردن مردم داشت و امروز آثار آن را در بی تفاوتی طیفی از مردم نسبت به کارآمدی نظام می بینیم. ما تنها کشور در جهان بودیم که همزمان با آوار شدن حجم بی سابقه ای از تحریم ها که یک ملت به خود دیده و شیوع کرونا که ضربات دیگری به اقتصاد کشورمان وارد کرد، مواجه بودیم. 

وی خاطر نشان کرد: این بحران های همپوشان درآمد کشور ما را به کمتر از یک دهم سال های پیش ازتحریم و کرونا کاهش داد در حالیکه هزینه های اداره کشور به بخاطر تورم و افزایش هزینه های زندگی و درمان به چندین برابر رسید. این بی انصافی ها ظلم مضاعفی نه فقط به دولت بلکه به مردم هم بود و مردم را از فهمیدن واقعیت ها محروم کرد و به امیدشان آسیب وارد کرد. 

سخنگوی دولت بیان داشت: امروز هم گاهی می بینیم که برخی جریان های سیاسی و اظهارات مطرح شده در تبیلغات انتخاباتی، با کلی گویی های بی نتیجه و فرافکنی ، همچنان دیواری کوتاه تر از دیوار دولت پیدا نمی کنند و به روند تحریف واقعیت ها ادامه می دهند.       

ربیعی خاطر نشان کرد: دولت برخلاف افراد و نهادهایی که منافع جناحی را بر مصلحت ملی ترجیح داده اند، در سالهای اخیر که زیر فشار حداکثری تحریم ها بودیم، مصلحت عمومی را به منافع دولت که در گفتن واقعیت ها بود، ترجیح دادیم و شلیک تیر از رو به رو توسط جنایتکارترین دولت معاصر آمریکا و پرتاب خنجر از پشت سر را تحمل کردیم و همچنان سکوت در پیش گرفتیم. اما این را هم می دانیم که نه تنها تاریخ به خوبی و در آینده با افشا شدن واقعیت های مکتوم قضاوت خواهد کرد بلکه مردم ما در عصر ارتباطات جمعی آگاه تر از آن هستند که فربب تحریف واقعیت ها را بخورند و تسلیم شعارهای توخالی و فرافکنی هایی ناشی از ضعف شوند. 

وی ادامه داد: دولت البته مانند هر دولت دیگری در جهان و ایران و همه قوا، کاستی ها و ناکامی هایی داشت اما این دولت افتخار می کند که کشور را  از یکی از سخت ترین گردنه های تاریخی که بعد از جنگ تحمیلی بی سابقه بود، به رغم تلخی و سختی تحمیل شده بر طبقات پایین جامعه نسبت به آنچه که تحریم گران میخواستند بر سر مردم و ایران بیاورند، بالاخره  به سلامت و با کمترین هزینه ی ممکن عبور داد. امروز با اطمینان می گویم که کشور از سربالایی تحریم ها و کرونا عبور کرده و به سراشیبی افتاده است. 

ربیعی تصریح کرد: دولت آینده فارغ از اینکه متعلق به کدام جریان سیاسی باشد، میوه مدیریت دولت و استقامت مردم در سختیها را خواهد چید و در یک سال آینده حتی با یک مدیریت متوسط شاهد کاهش نرخ ارز و کاهش نرخ تورم خواهیم بود، البته اگر مدیریت منابع و هزینه ها بخوبی انجام نگیرد این دوره رونق، ممکن است عمر کوتاهی داشته باشد. البته یک دولت فقط با سرمایه اجتماعی بالا می تواند جامعه را در سراشیبی ها بطور امن و کنترل شده به مقصد برساند. 

وی اضافه کرد: ما امیدواریم که در طول تبلیغات، بجای حمله و نفی تلاش های دولت، برای مدیریت بستری که دولت مقدمات آن را تا حد مقدور با توجه به محدودیت ها و امکانات فراهم کرده، برنامه ها اعلام شود و نخبگان جامعه و مردم بتوانند که در فضایی آزادانه و رقابتی به نقد و بررسی این برنامه بپردازند و فرد اصلح برای اداره قوه مجریه را انتخاب کنند.

سخنگوی دولت درباره جزییات نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت نامزدها و آیا اینکه پاسخی در این زمینه اعلام شد بیان داشت: رئیس جمهور در این ۸ سال در موارد متعددی با توجه به اختیاراتی که در قانون اساسی تصریح ‌شده است، اقدام به نامه نگاری و هشدار کرده‌اند. در این مورد هم با نگرانی از تحقق ضرورت مشارکت حداکثری و با دیدی مشفقانه،‌ مطالبی را متذکر شدند. 

وی ادامه داد: بنابراین، رئیس جمهور به وظیفه قانونی خود عمل کرده و محتوای نامه هم درباره الزامات مشارکت بوده است. همچنین فصل الخطاب همه ما، بیانات مقام معظم رهبری است.

ربیعی در مورد مصوبات دولت در روزهای گذشته بیان داشت: با توجه به افزایش مصرف برق ناشی از گرمای زودرس و کم آبی، دولت برای مدیریت مصرف برق مصوب نمود دستگاههای اجرایی و ادارات و بانکها و نهادهای عمومی غیردولتی به میزان ۵۰ درصد سال گذشته در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی افزود: همچنین وزارتخانه های نیرو، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور و نیروی انتظامی موظف شدند نسبت به شناسایی، جمع آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاههای غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام نمایند. همچنین صنایع بزرگ موظف شدن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد با تدابیری مثل تغییر ساعت کار و یا طرح تعطیلات سالانه در مجموع ۳ هزار مگاوات کاهش مصرف از ساعت ۱۲ تا ۲۱ داشته باشند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در یک مصوبه دیگری پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها با ضمانت سفته زنجیره ای درسال  ۱۴۰۰ توسط بانکها عامل تعیین شد. سقف فردی تسهیلات مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و سود سهم متقاضی برای تسهیلات ۵ درصد است.

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه قطعی های اخیر برق که بخشی از آن بدلیل سوء مدیریت دولت بوده و مردم هم از عدم اطلاع رسانی گلایه شدیدی دارند، خسارات زیادی به واحدهای مسکونی، تجاری و کشاورزی وارد کرده و حتی باعث افزایش قیمت برخی محصولات گلخانه‌ای شده لذا دولت چه تصمیمی برای جبران این خسارت به مردم و کشاورزان شده است؟، بیان داشت: امسال، سالی بسیار استثنائی از نظر مصرف برق است.

وی ادامه داد: افزایش شدید و زودهنگام دمای هوا در کشور منجر به افزایش قابل توجه مصرف برق شده است، خشکسالی نیز منجر به کمبود تولید نیروگاه های برق آبی گردیده است به همین دلیل شکافی بین تولید و مصرف ایجاد شده است که در یکی دو روز ابتدای خرداد ماه، خاموشی هایی را به دنبال داشت که خوشبختانه با همکاری خوب مردم ، صنایع و کشاورزان ، محدودیت های ایجاد شده به حداقل میزان ممکن کاهش یافته است. در صورتی که این همکاری ها ادامه یابد. امیدواریم بتوان با حداقل خاموشی از تابستان سخت امسال با کمترین خاموشی عبور کرد. 

ربیعی خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاع جداول قطعی احتمالی برق برای اطلاع مردم توسط شرکت های توزیع برق اطلاع رسانی می شود و لیکن امیدواریم که با رعایت صرفه جویی در مصرف و اجرای راهکارهای ساده ای که توصیه می شود محدودیتی اعمال نشود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در این هفته و هفته آتی، به دلیل گرمای قابل توجه هوا در کشور، انجام اقدامات ساده کاهش مصرف از اهمیت بیشتری برخوردار است. روش های اطلاع یابی از طریق وب سایت شرکت‌های توزیع و یا سامانه برق من و همچنین تلفن ۱۲۱ است.

وی بیان داشت: به نظر می رسد قطع برق به تنهایی منجر به آسیب‌دیدگی به تجهیزات نمی‌شود. مشترکین برق بیمه شده اند و در صورت نیاز می توان در سامانه مذکور گزارش کرد، موضوع بر اساس قوانین بیمه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و اقدام لازم بعمل می آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول