اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا دوباره رد شد

دانشمندان بین المللی که در تحقیق سازمان جهانی بهداشت برای یافتن ریشه ویروس کرونا در چین شرکت کرده‌اند بار دیگر با مشاهدات خود، احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه را رد کردند.

نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا دوباره رد شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،دانشمندان بین المللی که در تحقیق سازمان  جهانی  بهداشت (WHO) برای یافتن ریشه ویروس کرونا در چین شرکت کرده‌اند بار دیگر با مشاهدات خود، احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه را رد کردند.

پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور دستور داد تا تحقیقات درباره ریشه ویروس کرونا را بیش از قبل پیگیری کنند، بحث و جدال درباره منشا ویروس بار دیگر بروز کرد.

دومینیک دویر، نماینده استرالیا در مطالعه مشترک WHO و چین، در دفاع از یافته‌های این تیم به «ABC News» گفت که «هیچ مدرکی برای حمایت از تئوری نشت از آزمایشگاه وجود ندارد».

دویر افزود: «این واقعیت که رئیس جمهور بایدن می‌گوید گزارش های متناقضی از آژانس‌های اطلاعاتی خود دریافت می‌کند، به نظر من نشان می‌دهد که هیچ مدرک روشنی وجود ندارد. در غیر این صورت، آنچه اتفاق می‌افتد واضح است».

وی گفت: مقامات ووهان در طی مطالعه مشترک در ماه فوریه  آزادی عمل تیم بین المللی سازمان جهانی بهداشت را فراهم کردند.

 بیل نلسون، سناتور سابق دموکرات ایالت فلوریدا و مدیر تازه منصوب شده ناسا هفته گذشته در یک رویداد مجازی اظهار نظرهای عجیبی در مورد چین، بحران کووید ۱۹ و امنیت ملی آمریکا کرد و این تصور را مطرح کرد که ممکن است ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین به بیرون درز کرده باشد.

گزارش شده است که آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس در تحقیق برای اطمینان از اینکه ویروس از آزمایشگاه مستقر در ووهان نشت کرده است، به ایالات متحده کمک می‌کنند. 

تلگراف نیز روز یکشنبه گزارش داد، پیتر دازاک، عضو تیم WHO-China، گزارش‌های اطلاعاتی جدید مربوط به ویروس را «سیاسی ، نه علمی» رد کرد و معتقد بود که چین قربانی تئوری‌های توطئه شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول