اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مطالبه دانشجویان دانشگاه‌های روسیه در «فارس‌من»؛ الزام دریافت مدرک A۲ لغو شود

«انتقاد دانشجویان وزارت بهداشت به اخذ مدرک A2» عنوان پویشی است که دانشجویان دانشگاه‌های کشور به راه انداخته و با راه اندازی این کمپین خواستار بازنگری مصوبه اخیر وزارت بهداشت درباره اخذ مدرک A2» شدند.

مطالبه دانشجویان دانشگاه‌های روسیه در «فارس‌من»؛  الزام دریافت مدرک A۲ لغو شود

به گزارش خبرگزاری فارس، «انتقاد دانشجویان وزارت بهداشت به اخذ مدرک A2» عنوان پویشی است که دانشجویان دانشگاه‌های کشور به راه انداخته و با راه اندازی این کمپین خواستار بازنگری مصوبه  اخیر وزارت بهداشت درباره اخذ مدرک A2» شدند.

در این باره جمعی از دانشجویان دوره پادفک دانشگاه‌های کشور روسیه طی پویشی در فارس من این‌گونه نوشتند :«با توجه به اینکه شرط تأیید بودن مدرک دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال ۲۰۲۰ تا اوایل۲۰۲۱ داشتن مدرک پادفک معادل سطح B۱ از دانشگاه های روسیه بوده است، وزارت بهداشت در اوایل سال ۲۰۲۱ طبق مصوبه جدید اعلام می نماید که مدرک پادفک اصلا مورد تأیید نیست و صرفا داشتن مدرک A۲ملاک است.»

سردبیر پویش در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: داستان پویش از این قرار است که وزارت بهداشت در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد کسانی که می‌خواهند در روسیه، بورسیه شوند باید مدرک پادفک(معادل با دیپلم روسیه) را اخذ کنند. طی همین مصوبه، مهر و بهمن ۹۹ بسیاری از دانشجویان ساکن ایران، دوره فشرده و یکساله پادفک را ثبت نام و  بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای دریافت این مدرک هزینه کردند.

وی افزود: بلافاصله پس از ثبت نام‌ها، وزارت بهداشت مصوبه جدیدی با این مضمون ارائه داد که در سال ۲۰۲۱ مدرک پادفک اصلا ملاک نیست و دانشجویان صرفا باید مدرکA۲ را از مرکز کانون زبان ایران و دانشگاه الزهرا(س) بگیرند، این در حالیست که مدرک پادفک نسبت به A2از سطح بالاتری برخوردار است و ما باید علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومانی که صرف دریافت مدرک پادفک کردیم؛ نزدیک ۶۰ یورو دیگر برای دریافت مدرک A۲ صرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به رغم وضعیت فعلی کشور که اکثر انجام کارها از حضوری به آنلاین تبدیل شده اند؛ کانون زبان ایران اعلام کرده است ثبت نام و برگزاری آزمون باید به صورت حضوری برگزار شود و بلافاصله چند روز پس از خبر از تکمیل شدن ظرفیت‌ها داد.

وی ادامه داد : آزمون A۲ اواخر تیر ماه برگزار می شود و دقیقا مصادف با آزمون کنکور ورودی روسیه و آزمون مدرک پادفک است و اکنون ما نمی دانیم باید چه کنیم!

دانشجوی دوره پادفک در پایان گفت: ما خواستار لغو دریافت مدرک A2 و مورد تأیید بودن مدرک پادفک و اعطای مهلت یکساله برای دریافت مدرکA2  به دانشجویان هستیم چرا که هر کدام از این مدارک مراحل و روال کاری خود را دارند که ما نمیتوانیم در این فرصت کم مراحل دریافت A2را طی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول