اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصرف صنعت استخراج رمز ارز در کشور به ۶۰۰ مگاوات هم نمی‌رسد/ فعالیت 10 واحد تولید رمزارز در زنجان

عضو کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه مصرف برق در صنعت تولید رمز ارز کشور بسیار ناچیز است، گفت: اگر دقت کنیم رسانه‌های معاند بر روی این موضوع تمرکز زیادی کرده اند و آن را برجسته می کنند در حالی که بنا به گفته خود مسؤولان امر، مصرف صنعت استخراج رمز ارز در کشور به ۶۰۰ مگاوات هم نمی‌رسد.

مصرف صنعت استخراج رمز ارز در کشور به ۶۰۰ مگاوات هم نمی‌رسد/ فعالیت 10 واحد تولید رمزارز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، افشین آشوری ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان زنجان با بیان اینکه صنعت تولید رمز ارز از صنایع مظلوم است و در این مدت هم واقعا مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: این صنعت، صنعتی نو پا در کشور است که نیاز به همراهی و کمک مسؤولان دارد.
رئیس سازمان نظام صنفی و رایانه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ما با مجوزهای لازم اقدام به سرمایه‌گذاری کردیم و این صنعت زمینه اشتغال فراوانی را می‌تواند فراهم کند، تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان از استان‌های پیشرو در زمینه این صنعت است که باید کمک شود تا این صنعت به راه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۸۵ مورد جواز تاسیس استخراج رمز ارز در استان زنجان صادر شده است، اظهار داشت: با این وجود تعداد واحدهای فعال در این بخش به ۱۰ مورد هم نمی‌رسد و این امر نشان می‌دهد که این صنعت مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه دوستانی که در این صنعت با مجوزهای لازم فعالیت می‌کنند هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت ندارند، تصریح کرد: ما از دوستانی که به صورت غیر قانونی در زمینه تولید رمز ارز فعالیت دارند خواهش داریم تا در راستای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنند.

آشوری با اشاره به اینکه امروز این صنعت مظلوم واقع شده و ما با قطعی برق این واحدها مواجه هستیم، تصریح کرد: ما از دوستان و همکاران خواسته‌ایم که در زمان‌های پیک مصرف از فعالیت خودداری کنند تا در کشور مشکل برق برطرف شود.

عضو کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه مصرف برق در صنعت تولید رمز ارز کشور بسیار ناچیز است، گفت: اگر دقت کنیم رسانه‌های معاند بر روی این موضوع تمرکز زیادی کرده‌اند و آن را برجسته می‌کنند در حالی که بنا به گفته خود مسؤولان امر، مصرف صنعت استخراج رمز ارز در کشور به ۶۰۰ مگاوات هم نمی‌رسد.

آشوری با بیان اینکه ما راهکارهای لازم را برای حل مشکل برق این صنعت ارائه داده‌ایم، تصریح کرد: ما از مسؤولان خواستیم مثل همه صنایع به تولید کنندگان گاز بدهند تا ما برق خود را خودمان تولید کنیم و در زمان‌هایی که کشور با کمبود برق مواجه است نیز می‌توانیم برق مازاد را وارد مدار کنیم.

وی با بیان اینکه مسبب وضعیت امروز برق کشور وزیر نیرو و معاون وی هستند، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون همکاری‌های لازم در این زمینه انجام نشده است و نه تنها دولت و وزارت نیرو کاری برای افزایش تولید برق در کشور انجام نداده است بلکه کارهای وزارت نیرو باعث شده تا بخش خصوصی نیز انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در تولید برق کشور را نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی و رایانه‌ای استان زنجان با بیان اینکه صنعت برق کشور یک صنعت پیر است که با وصله پینه کار می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۶۰ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود که متاسفانه به دلیل فرسودگی صنعت برق ۲۶ تا ۳۰ درصد در فرآیند تولید، تلفات نیرو داریم.
آشوری با بیان اینکه از دستورات ترامپ بود که اجازه ندهید ایران به صنعت رمز ارز دست یابد، تصریح کرد: با وجود این صنعت به راحتی می‌شود تحریم‌ها را دور زد، اما همکاری لازم در کشور در زمینه این صنعت انجام نمی‌شود‌.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع آلاینده ما امروز برق را با قیمت بسیار پایین دریافت می‌کنند و مشکلی در این زمینه ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که صنعت استخراج رمز ارز که یک صنعت پاک و پیشرفته است در زمینه تامین برق با مشکل مواجه است.

عضو کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه به دلیل سختگیری‌ها و برخوردهای نامناسب مسؤولان فعالان این صنعت از کشور فراری شده‌اند، تصریح کرد: روسیه، گرجستان و کانادا به دلیل فراهم کردن زیرساخت‌ها، میزبان فعالان این صنعت است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول