اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تقلیل دهکده المپیک به ورزشگاه رهاورد دولت تدبیر برای مردم لرستان

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد یکی از پروژه‌هایی است که در دل دهکده المپیک تعریف شده بود، این پروژه اما با گذشت بیش از یک دهه هنوز تکمیل نشده است، زمان‌بر بودن روند تکمیل آن موجب ناامیدی شهروندان لرستانی شده است، به گونه‌ای که همچون موارد دیگر ثابت شد که دولت تدبیر و امید، دولت کارهای بزرگ نبوده و نیست.

تقلیل دهکده المپیک به ورزشگاه رهاورد دولت تدبیر برای مردم لرستان

خبرگزاری فارس لرستان- پریسا قربانی نژاد، اواخر دولت دهم بود که با حضور جمعی از معاونان و مسوولان حوزه ورزش و جوانان کلنگ دهکده المپیک خرم‌آباد با مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند با ۶۰ زیرمجموعه تعیین شده بر زمین زده شد.

افزایش سرانه ورزشی، ایحاد فضای ورزشی برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی و همچنین محلی برای برپایی اردوها از مهمترین اهداف اجرای این طرح ورزشی از سوی مسوولان وقت عنوان شد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، وزارت ورزش موظف شد که با هماهنگی معاونت‌های برنامه و بودجه و همچنین استانداری لرستان دهکده المپیک تا پایان سال ۹۲ تکمیل شود.

اکنون سال ۱۴۰۰ است و دهکده‌ای با ۶۰ زیرمجموعه به ۲۶ مجموعه تقلیل یافته و  به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تغییر نام پیدا کرده است.

 

کوچک‌سازی پروژه‌ ورزشی دهکده المپیک خرم‌آباد

دولت روحانی با تقلیل و کوچک‌سازی پروژه‌ ورزشی دهکده المپیک خرم‌آباد، نه تنها گامی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی برنداشت، بلکه با طولانی کردن عملیات اجرایی پروژه و کاهش منابع دولتی افتتاح ورزشگاه را نیز پس از ۸ سال در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

دولتی که با کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در لرستان بسیاری از آن‌ها را نیمه‌تمام باقی گذاشته و اکنون در روزهای پایانی عمر خود قرار دارد، دولتی که سلطان وعده‌های تحقق نشده در لرستان نامی برازنده برای آن است.

پایان دولت دوازدهم نزدیک است و خبری از افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در این دولت نیست، در این میان اما لرستان مانده با ده‌ها پروژه نیمه‌تمام با میلیاردها تومان اعتبار که از توان دولت خارج است.

علی یاور عزیزپور، مدیرکل وقت ورزش و جوانان لرستان، زمان تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد را در صورت تخصیص اعتبار  نیمه دوم ۹۵ عنوان می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدیدی که اسفند ماه ۹۹ از پروژه داشت، وعده داد ۱۴۰۰ پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تکمیل می‌شود، هر چند از این دست وعده‌ها نه تنها در مورد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بلکه دیگر پروژه‌ها مطرح می‌شود و هیچگاه تحقق پیدا نمی‌کنند.

وی گفته بود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه ورزشی هزینه شده  و تلاش دولت این است که بتواند با تامین منابع آن وعده خود را عملیاتی کند.

به گفته علی نبیان تجهیزات مورد نیاز از جمله چراغ و صندلی‌ها خریداری شده  و نیاز است استان نیز برای تأمین مواردی همچون منابع آبی  موردنیاز چمن زمین ورزشگاه و برق آن ورود کنند.

 

۱۴۰۰، وعده افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در مورد وضعیت استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد به خبرگزاری فارس می‌گوید: این پروژه سال ۸۶ شروع و هم اکنون بیش از ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مجری و کارفرما سازمان ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است ما دستگاه بهره‌بردار هستیم.

حشمت الله امان الهی عنوان می‌کند: برای ساخت استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تا پایان سال ۹۸، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و طبق اعلام کارفرمای پروژه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۴۴ میلیارد تومان است.

وی نیز زمان تکمیل پروژه را بنابر اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی سال ۱۴۰۰ مطرح می‌کند.

 

لرستان در طی سال‌های اخیر به مرکزی برای مدیران دولتی جهت کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف تبدیل شده است، استانی که بیش از ۸۰ درصد این پروژه‌ها پس از سالیان طولانی به دلیل نبود اعتبار نیمه تمام رها شده و یا تغییر کاربری می‌دهند.

احداث دهکده المپیک می‌توانست در افزایش سرانه و همچنین توسعه زیرساخت‌های ورزشی نقطه اوجی محسوب شود، اما تقلیل پروژه از دهکده به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و زمان‌بر بودن روند تکمیل آن موجب ناامیدی شهروندان لرستانی شده است، به گونه‌ای که همچون موارد دیگر ثابت شد که دولت تدبیر و امید، دولت کارهای بزرگ نبوده و نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول