اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحشد الشعبی؛ مانع بزرگ بر سر راه اجرای 3 توطئه در عراق

یک نویسنده عراقی دلیل تقلای برخی طرف‌های داخلی برای حذف یا دست‌کم تضعیف سازمان الحشد الشعبی را ممانعت این سازمان از اجرای سه پروژه اصلی طراحی شده برای کشورش دانست.

الحشد الشعبی؛ مانع بزرگ بر سر راه اجرای 3 توطئه در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام الحاج حسین» نویسنده عراقی در یادداشت کوتاهی، از دلیل دشمنی برخی طرف‌های داخلی و خارجی با سازمان الحشد الشعبی و توطئه‌چینی برای حذف یا دست‌کم تضعیف آن در عراق نوشت.

وی در این یادداشت که در خبرگزاری «براثا» منتشر شد، دلیل دشمنی با الحشد الشعبی را ممانعت آن از اجرای سه پروژه مهم در عراق دانست و نوشت که الحشد الشعبی مانع بزرگی در مسیر اجرای این سه پروژه است که عبارتند از: 

نخست: تجزیه؛ به نظر می‌رسد که سران این مردم، بر روی راهبرد میان‌ مدت تقسیم کشور به سه بخش میان، بارزانی در شمال، الحلبوسی در غرب و یکی از افراد بانفوذ از میان رهبران شیعی در جنوب و مرکز توافق کرده‌اند.

دوم: عادی‌سازی روابط؛ باید الحشد الشعبی به دلیل مواضع آشکار و صریحش حذف شود. [این سازمان] به ویژه به دلیل موضع‌گیری اخیرش در قبال درگیری فلسطینی - اسرائیلی دیر یا زود باید بهایش را بپردازد.

سوم: منطقه حائل؛ [پروژه‌ای که بر اساس آن ]، عراق به یک منطقه حائل به منظور خشک کردن منابع حمایت از مقاومت و ایجاد یک دیوار حائل میان ایران، سوریه، لبنان و غزه تبدیل می‌شود و به این ترتیب همان‌گونه که آمریکایی‌ها می‌گویند، راه ارتباطی میان تهران و بیروت قطع می‌شود.

نویسنده در پایان تاکید می‌کند: «با چنین توصیفی، اتحاد اضداد از کرد، سنی و افراد صاحب نفوذ شیعی بر سر تضعیف الحشد الشعبی و حتی حذف آن جای تعجب ندارد. نمی‌توان در این جریان، شریک سنی یا کُرد را سرزنش کرد زیرا آنها اساسا اعتقادی به رهبری شیعیان در عراق ندارند. اما خطرناک‌تر از همه این است که یک [طرف] شیعی است که می خواهد این موجودیت را از بین ببرد تا در رهبری ، قدرت و نفوذ تنها باشد.وی اشتهای زیادی برای خوردن هر چیزی دارد و حتی ممکن است گوشت مردار برادرش را نیز بخورد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول