اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رهگیری 16 جنگنده چینی از سوی جت‌های هاوک نیروی هوایی مالزی

نیروی هوایی مالزی از نفوذ دسته پروازی جنگنده‌های چین به حریم هوایی خود و رهگیری به موقع آن‌ها خبر داد.

رهگیری 16 جنگنده چینی از سوی جت‌های هاوک نیروی هوایی مالزی

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از رهگیری 16 فروند جنگنده  ارتش چین از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی مالزی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، جت‌های آموزشی نیروی هوایی مالزی مدعی رهگیری 16 فروند جنگنده چینی در منطقه شدند. نیروی هوایی مالزی مدعی شد که این جنگنده‌ها وارد حریم هوایی مالزی نزدیک به دریای چین جنوبی شده بودند. به گفته نیروی هوایی مالزی، دسته پروازی جنگنده‌های «جی-11» چین شماری هواپیمای لجستیکی «وای-20 » چین را اسکورت می‌کردند.

 روزنامه «چاینا مورنینگ پست» به جزئیات بیشتری از این رویداد اشاره کرد و نوشت که این حادثه روز دوشنبه رخ داد و جنگنده‌های چین نزدیک ایالت «ساباح» در این کشور شدند. نیروی هوایی مالزی سه شنبه شب به وقت محلی در بیانیه خود اعلام کرد که این اقدام تهدید جدی علیه امنیت مالزی محسوب  شد. نیروی هوایی مالزی ارتفاع پرواز  جنگنده‌های چین را 27 هزار پا و سرعت آن‌ها را 290 نات اعلام کرد.

نیروی هوایی مالزی مدعی شده که جنگنده‌های چینی هیچگونه تماسی را با برج مراقب مالزی برقرار نکردند و به دنبال این ماجرا جنگنده‌‌های «هاوک 208 » پایگاه هوایی «لابووان» جت‌های چجین را رهگیری کردند.

این منبع خبری به تماس‌های وزارت خارجه و دفاع مازی با همدیگر جهت بررسی فوری این موضوع خبر داد. مقام‌های چین تاکنون از هرگونه اظهار نظر در این زیمنه خودداری کرده‌‌اند.

وزیر دفاع مالزی اخیرا هشدار داد که اختلاف‌ها و تنش‌ها در دریای چین جنوبی می‌تواند به یکی از مرگبارترین درگیری‌های جهان مبدل شود. مالزی با چین بر سر مالکیت بخش‌هایی از دریای چین جنوبی اختلاف دارد. دخالت آمریکا در اختلاف مالزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام و تایوان با چین بر سر مالکیت بخش‌هایی از دریای چین جنوبی به  افزایش تنش‌ها دامن زده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول