اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان سمنان الکترونیکی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: بررسی مشکلات واحدهای صنعتی سمنان و دیگر استان‌های کشور با راه‌اندازی سامانه فرآیند به‌صورت الکترونیکی انجام‌ می‌شود.

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان سمنان الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: برآیند خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان باید سرعت گیرد و نباید تولیدکنندگان دغدغه‌ای به غیر از تولید و توجه به کیفیت کالاهای در دست‌ساخت داشته باشند.

وی بیان کرد: با تسهیل روند اداری اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعه‌ای در استان سمنان شتاب گیرد و نباید سرمایه‌گذار کنار اتاق‌های کارشناسان و مدیران حوزه صنعت و معدن معطل بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: در پیگیری مسائل اقتصادی باید فعالان اقتصادی در اتاق کار خود بر روند تولید و کار خود نظارت داشته باشند و به‌صورت سیستمی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برطرف شود.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: از طریق سامانه فرآیند مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان بررسی خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی مربوط باید برای درج عملکرد، در کمترین زمان ممکن برای گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان اقدام کنند.

وی خاطرنشان ‌کرد: هدف از برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برداشتن موانع فراروی تولید است و از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم ماده ۶۱ قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را با دقت مطالعه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بر اساس قانون در زمینه بهبود شاخص کسب و کار اقدامات لازم را انجام و جمع‌بندی کند.

وی گفت: گزارش سه ماهه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تدوین و در جلسه آینده ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه قطعی برق باعث مشکلات زیادی برای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان شده است، گفت: سوخت‌رسانی موقت به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان از سوی شرکت پخش و فرآورده نفتی اجرا شود.

پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۱۳۳ واحد صنعتی سمنان 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۹ واحد تولیدی و صنعتی در این استان حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت می‌کنند.

علی تشنه‌دل افزود: در سال گذشته، ۱۳۳ واحد صنعتی استان سمنان تسهیلات رونق تولید در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دریافت کرده‌اند که از این تعداد چهار واحد صنعتی به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۱۲۹ واحد به ارزش حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید استان سمنان نیز تا این جلسه، مشکلات بیش از یک‌هزار و ۲۵۵ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی، دو هزار و ۶۸۵ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عنوان کرد: برخی ابلاغیه‌ها از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ارتباط با قطعی برق ارسال شده که به‌منظور تأمین سوخت دیزل ژنراتورهای واحدهای که قطعی برق دارند مقرر شد، فرآیندی در سامانه تجارت آسان در استان‌ها راه‌اندازی و به‌صورت سیستمی سوخت موردنیاز شرکت‌ها پس از تائید شرکت‌های توزیع برق و پخش فرآورده‌های نفتی تأمین شود.

تشنه‌دل خاطرنشان کرد: در دیگر دستور کار این جلسه مشکلات هشت واحد تولیدی صنعتی شهرستان‌های سمنان، دامغان، سرخه و گرمسار در زمینه امور بانکی و زیربنایی موردبررسی و در جهت رفع موانع تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول