اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هشدار پلیس فتا به تبلیغات زودهنگام/۶۰ مورد تخلف انتخاباتی شناسایی شد

سرپرست پلیس فتا استان البرز از رصد مستمر فضای مجازی در خصوص تخلفات انتخاباتی خبرداد و گفت: تا کنون ۶۰ مورد تخلف انتخابانی در سطح استان شناسایی و به مراجع قانونی گزارش شده است.

هشدار پلیس فتا به تبلیغات زودهنگام/۶۰ مورد تخلف انتخاباتی شناسایی شد

سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه نظارت مستمر و تأمین امنیت فضای مجازی از وظایف پلیس فتاست، گفت: هرگونه تخلف انتخاباتی و تبلیغاتی در فضای مجازی توسط پلیس فتا مورد رصد قرار می‌گیرد و به مراجع قانونی گزارش  می‌شود که برخورد مناسب نسبت به آن صورت  خواهد گرفت.  

سرپرست پلیس فتا استان البرز یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی در زمان تعیین شده از سوی مراجع ذی‌صلاح و از ۲۰ خردادماه باید انجام شود. اما برخی کاندیداها پیش از رسیدن به موعد مقرر، تبلیغات انتخاباتی را آغاز کردند.  

این مقام انتظامی با بیان اینکه در خصوص تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی به صورت مستمر  رصد می‌شود، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۶۰ مورد از تخلفات انتخاباتی در سطح استان شناسایی  و گزارش آن به مراجع مربوطه  اعلام شده است. تقاضا داریم کاندیداها به قوانین پابند باشند.

 وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات، افزایش شایعات بی پایه و اساس را از آفت‌های این روزها دانست و از شهروندان خواست تا از عضویت در گروه‌های ناشناس خودداری کنند. به اخبار کذب و شایعات توجه نکنند و هر موضوعی را در فضای مجازی بازنشر نکنند. 

جلیلیان همچنین در بخش دیگری، در خصوص افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی و تغییر شیوه این کلاهبرداری‌ها به شهروندان هشدار داد و گفت:  کلاهبرداران اینترنتی اخیرا  با موضوع برنده شدن و خوش حسابی در اپراتورهای تلفن همراه و با استفاده از لوگوی صدا و سیما از طریق پیام رسان واتساپ با شهروندان تماس می‌گیرند و با کسب اطلاعات کارت بانکی شهروندان، حساب آن‌ها را خالی می‌کنند. 

وی با یادآوری اینکه هیچ نهاد و سازمان دولتی در خصوص برنده شدن شهروندان در مسابقه یا موضوعی خاص، از طریق فضای مجازی با شهروندان تماس نمی‌گیرد، تاکید کرد:  شهروندان محترم  باید هوشیار باشند و اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مطمئن باشند اگر چنین تماسی با آنها گرفته شده حتما کلاهبرداری است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول