اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انتخابات، صحنه‌ای برای حضور پرشور مردم است/ مردم‌سالاری دینی از مهم‌ترین شاخصه‌های نظام سیاسی

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مشخصه‌های نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی را حضور مردم در صحنه‌های تصمیم‌گیری برای آینده کشور دانست و گفت: انتخابات یکی از این صحنه‌ها برای حضور پرشور مردم است.

انتخابات، صحنه‌ای برای حضور پرشور مردم است/ مردم‌سالاری دینی از مهم‌ترین شاخصه‌های نظام سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی شب گذشته در یک نشست خبری در فضای مجازی یکی از مشخصه‌های نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی را حضور مردم در صحنه‌های تصمیم‌گیری برای آینده کشور دانست که انتخابات یکی از این صحنه‌ها برای حضور پرشور مردم است.

وی در این باره اظهار داشت: مردم به عنوان اصلی‌ترین حافظ نظام باید در صحنه‌هایی که نیازمند حضور افراد است حضور پر شوری داشته باشند تا بتوان با تکیه بر رأی مردم در عرصه‌های بین المللی حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشیم.

لنکرانی اضافه کرد: مردم سالاری دینی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در نظام‌های سیاسی است و مردم در این نظام سیاسی نقش تأثیرگذاری دارند و باید نسبت به انتخاب افراد اصلح اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وزیر اسبق بهداشت گفت: شناخت افراد اصلح توسط مردم با روش های مختلف انجام می شود و شورای نگهبان فقط نسبت به انتخاب افراد واجد شرایط اقدام می کند.

این فعال سیاسی انتخابات را صحنه حضور افراد اصلح دانست و عنوان کرد: اما شناخت فردی که دارای تمامی ویژگی‌های اصلح بودن است توسط مردم صورت می‌گیرد، این در حالی است که شورای نگهبان نسبت به انتخاب افراد واجد شرایط اقدام می‌کند اما این مردم هستند که نسبت به شناخت اصلح‌ترین شخص در انتخابات اقدام می‌کنند.

وزیر بهداشت دولت نهم یادآور شد: شناخت افراد اصلح توسط مردم از روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که از جمله این روش‌ها می‌توان به حضور کاندیدا در رسانه‌ها، دیدارهای حضوری و ارائه برنامه‌های افراد اشاره کرد.

به گفته این فعال سیاسی مردم باید توجه ویژه ای به برنامه‌های کاندیدا داشته باشند زیرا فردی که برای چهار سال آینده کشور توسط مردم انتخاب می‌شود باید برای تمامی مشکلات جامعه برنامه داشته و بتواند مشکلات کشور را در کوتاه‌ترین زمان با حضور نخبگان سیاسی، اجتماعی و … برطرف کند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول