اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

افزایش قدرت رئیس جمهور با رای قاطع و مشارکت بالا/ این سرمایه می‌تواند قدرت رایزنی بین‌المللی را بالا ببرد

کارشناس مسائل سیاسی انتخاب رئیس جمهور با رای قاطع و مشارکت بالا را موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی و بخشی از سرمایه مردم پشت سر نظام دانست و گفت: این سرمایه می‌تواند قدرت رایزنی منطقه‌ای و بین‌المللی رئیس جمهور را بالا ببرد.

افزایش قدرت رئیس جمهور با رای قاطع و مشارکت بالا/ این سرمایه می‌تواند قدرت رایزنی بین‌المللی را بالا ببرد

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ درباره تأثیر بالای مشارکت مردم در انتخابات در حصول منافع کشور و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از ارکان جدی قدرت به ویژه در نظام‌های مردم‌پایه، مشارکت مردم در شکل‌گیری حاکمیت است. 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی، مردم‌پایه است و بیشتر از آنکه متکی به ساختار باشد، متکی به حمایت مردم است.

کوشکی تصریح کرد: حضور مردم برای انتخاب یک رئیس‌جمهور قطعا می‌تواند تأثیر زیادی در به دست آوردن منافع کشور داشته باشد و اگر یک رئیس‌جمهوری با رأی حداکثری و بالا انتخاب شود، این رأی قاطع می‌تواند منجر به اقتدار جمهوری اسلامی شود، چرا که این کار باعث واریز توانمندی بیشتری به حساب رئیس‌جمهور می‌شود. 

وی گفت: اگر رئیس‌جمهور با رأی قاطع و بالای مردم انتخاب شود و اراده و شخصیت استفاده از قدرت را داشته باشد، در آن صورت قدرت چانه‌زنی و مذاکره و رایزنی برای افزایش منافع جمهوری اسلامی را بیشتر خواهد داشت.

وی گفت: رأی مردم مانند موجودی که به حساب یک فرد واریز می‌شود و اگر این رأی بالاتر باشد، پشتوانه و سرمایه‌اش برای رفع مشکلات بیشتر خواهد شد و به مانند افزایش موجودی یک تاجر برای بهبود و ارتقای اقتصادش است. 

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: اگر یک رئیس‌جمهور جرأت و جسارت لازم را برای پیگیری مشکلات نداشته باشد، می‌تواند سرمایه و مشارکت مردم که پشت سرش به وسیله آرای قاطع مردم به وجود آمده را بی‌نتیجه بگذارد و عملاً همه این سرمایه را به باد خواهد داد. 

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: متأسفانه در گذشته چند سال و چند دهه قبل چنین موضوعی را داشتیم و اتفاقاً رؤسای جمهوری را داشتیم که با آرای خوبی و با اکثریت قاطع آرا پذیرفته شده و بر مسند ریاست جمهوری قرار می‌گرفتند، اما نتوانستند به خوبی از سرمایه و مشارکت مردم استفاده کنند و دچار پس‌رفت‌هایی در رفع مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و آسیب‌پذیر شدیم. 

کوشکی گفت: رأی مردم سرمایه بسیار جدی برای رئیس‌جمهور است و هر قدر این رأی افزایش پیدا کند، سرمایه هم بالاتر می‌رود و رئیس‌جمهور قدرت مانور بیشتری را در عرصه بین‌المللی خواهد داشت، اما اگر جسارت و توان کافی در رئیس‌جمهور وجود نداشته باشد و اراده لازم را برای رفع مشکلات را نداشته باشد، عملاً نمی‌تواند از این سرمایه استفاده کند و هدر خواهد رفت.

وی ادامه داد: ما در دور دوم دولت روحانی که وی با 24 میلیون رأی انتخاب شد، از بین رفتن سرمایه و مشارکت مردم را دیدیم که به هدر رفت و نتوانست برای رفع مشکلات کشور از این سرمایه استفاده کند زیرا شجاعت و توان لازم را نداشت. همچنین در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای خاتمی و دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هم چنین چیزی را دیدیم این در حالی است که آنها با رأی بالایی به قدرت رسیده بودند، اما چون اراده، شجاعت و فهم درست از مسائل بین المللی را نداشتند، این رأی بالا و سرمایه و مشارکت مردم به هدر رفته و به جایی نرسیدیم. 

وی در پایان گفت: رأی بالا و قاطع و مشارکت مردم در انتخاب رئیس‌جمهور با توانمندی و شجاعت و جسارت رئیس‌جمهور لازم و ملزوم یکدیگر برای رفع معضلات و برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول